שכח מגיימסטופ? קית' גיל חושף מנייה חדשה ומקפיץ אותה ב-6%
קית' גיל ידוע יותר בכינויו "החתלתול השואג" ובאהבתו למניית גיימסטופ GAMESTOP CORP . ב-2021 גיל הוביל גל קנייה של משקיעים קמעונאיים שהטיס את המנייה וניפח את כיסיו ולפני חודשיים חזר גיל לרשתות החברתיות אחרי כמעט שנתיים של שקט מה שהחזיר גם את מניית גיימסטופ לסיבוב נוסף. עכשיו, גיל חשף כי יש לו אחזקה בחברה נוספת.
גיל חשף כי הוא מחזיק ב-9 מיליון מניות שהן 6.6% מסך המניות של חברת צ'ואי CHEWY INC , חברה המציעה דרך אתר האינטרנט שלה מגוון של ציוד לחיות מחמד, כולל מזון, צעצועים ותרופות. על רקע החשיפה של גיל, המנייה מזנקת ב-12%.
כלב משחק עם צעצוע של צ'ואי; קרדיט: Unsplash
אם מסתכלים על הדוחות של החברה רואים שהיא צומחת - ב-2023 הכניסה החברה 11.1 מיליון דולר, כאשר ב-2022 הכניסה 10.1 מיליון דולר וב-2021 הכניסה 7.1 מיליון דולר. עם זאת, החברה מתקשה בתקופה האחרונה בהיבט של מספר המנויים. בקיץ שעבר מנכ"ל החברה ציין כי החברה רואה האטה בהוצאות הצרכנים שצפויה להימשך לפחות שנה, וכמו שזה נראה עכשיו הוא צדק.
- גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?
- שורט סקוויז: אופן דור מזנקת 1,800% בפחות מ-3 חודשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צ'ואי עשויה להיות מעניינת, כאשר אחד ממנועי הצמיחה שלה הוא ה-Autoship שלה, המאפשר למשתמשים לקבל פריטים במשלוח אוטומטי לביתם בהנחה. החברה אמרה שמכירות לקוחות Autoship שלה גדלו במהלך הרבעון הראשון של השנה ב-6.4% ל-2.23 מיליארד דולר, והאנליסט דילן קרדן מוויליאם בלייר אמר שהוא רואה בדוח סימן מוקדם להתאוששות עבור הענף: "המכירות גבוהות מהצפוי בעקבות ביקוש בסיסי חזק מלקוחות קיימים שממשיכים להוציא יותר, מה שתומך ב-Autoship גבוה יותר וממנף באופן טבעי את עלויות ההפצה והוצאה השיווקית".
המנייה נסחרת במכפיל 59 על הרווחים הצפויים ב-2025 ובמכפיל של 113.5 על הרווחים שצפויים השנה, כך שמבחינה עסקית החברה תצטרך להציג צמיחה גבוהה יותר מזו שהיא מציגה בשנים האחרונות בכדי להצדיק מחיר כזה. עם זאת, יכול להיות שהחשיפה של גיל הופכת אותה למשהו אחר לגמרי - מניית מם.
לגיימסטופ למשל כנראה אין עתיד מבחינה עסקית. החברה מוכרת משחקי וידאו בצורה פיזית כאשר כל עולם הגיימינג כבר מזמן עבר לדיגיטל, אבל הדבר היחיד שמחזיק אותה אלה אותם משקיעים פנאטיים שמחכים לריצה הבאה. זה אומנם לא המצב בצ'ואי שכן מציגה ביצועים פיננסיים אמיתיים, כולל מעל 342 מיליון דולר בתזרים מזומנים חופשי שיצרה ב-2023, אבל גיל עשוי להביא איתו עוד משקיעים שישקיעו בחברה כחלק מאפקט העדר וינתקו את ביצועי המנייה מביצועי החברה, כמו שנראה כרגע מאז שיצא הדיווח על אחזקותיו של גיל. לכן, אולי כדאי לחכות ולראות לאן הסיפור הזה הולך.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בינתיים, מניית צ'ואי נסחרת לפי שווי של 11.9 מיליארד דולר כאשר מתחילת השנה היא עלתה ב-15% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-29%.
- 1.איזה קזינו זה (ל"ת)פשוט לא יאומן 01/07/2024 18:28הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.

