מייסדי Sensi.AI
צילום: עומר הכהן

הסטארטאפ הישראלי Sensi.AI גייס 31 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד |

חברת Sensi.AI, הפועלת בתחום הטיפול הווירטואלי מבוסס בינה מלאכותית, השלימה סבב גיוס של 31 מיליון דולר (B). סבב זה מביא את סך גיוסי החברה ליותר מ-53 מיליון דולר. את הסבב הובילו במשותף Zeev Ventures ו-Insight Partners, בהשתתפות המשקיעים הקיימים Entrée Capital, Flint Capital, Jibe Ventures ו-Secret Chord Ventures.

Sensi.AI פיתחה פלטפורמה המיועדת לטיפול בקשישים, המתבססת על טכנולוגיית קול המאפשרת זיהוי וחיזוי של אירועים משמעותיים מבחינה טיפולית, תוך שמירה על פרטיות הלקוח. הפלטפורמה מספקת לסוכנויות הטיפול הביתי תובנות לגבי בריאותם של קשישים, ומאפשרת התערבות מהירה ובניית תוכניות טיפול מותאמות אישית. לטענת החברה, מערכת הבינה המלאכותית שלה מזהה ומספקת למעלה מ-100 סוגים של תובנות חיוניות, כולל סימנים מוקדמים לדלקת ריאות, זיהומים בדרכי השתן, עמידות לטיפול, שינויים קוגניטיביים ומקרי חירום כמו נפילות.

לחברה 70 עובדים עם משרדים בתל אביב, אוסטין טקסס, ופאלו אלטו קליפורניה. סניף החברה בישראל כולל כ-40 עובדים, ועבר פרידה כואבת בעת הלחימה מיובל הליבני, מנהל בחברה, כאשר נהרג בעת שירות מילואים ב9.10. יובל תרם רבות להתקדמות החברה במקצועיות ומסירות והינו חלק מרכזי מהצלחת החברה וצמיחתה המהירה בשנים האחרונות.

"כאשר הלקוחות שלנו אומרים ש-Sensi היא יותר מטכנולוגיה, עם לב פועם מאחוריה, אנחנו יודעים שאנחנו בדרך הנכונה. אנו מחויבים להבטיח שכל אדם, המתחיל את שלב ההזדקנות שלו, יוכל להזדקן בכבוד בנוחות ביתו, המקום האהוב עליו ביותר", אומרת רומי גובס, מייסדת שותפה ומנכ"לית Sensi.AI. "מימון זה ממשקיעים מובילים יסייע לנו להמשיך ולפתח את המוצר שלנו, להרחיב את אסטרטגיית השיווק שלנו, ולהפוך את החזון שלנו למציאות".

אורן זאב, שותף מייסד ב-Zeev Ventures: "כשהכרתי את Sensi, מיד זיהיתי את גודל הבעיה שהם פותרים. הפתרון דורש יותר מיישום טכנולוגיית AI. אני בטוח שטכנולוגיית הבינה המלאכותית הקולית המתקדמת של Sensi, בשילוב עם הצוות המוכשר שלהם, יובילו לטרנספורמציה במערכת הטיפול כפי שלא נראתה מעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.