שיתוף פעולה חדש בין טארגט לשופיפיי: איך זה יסייע לענקית הקמעונאות?
ענקית הקמעונאות טארגט TARGET CORP הודיעה היום (שני) כי היא עובדת עם פלטפורמת האיקומרס שופיפיי במטרה להציע מוצרים מהחנויות הדיגיטליות של שופיפיי ב-Target Plus ובחנויות הפיזיות של החברה. מניית טארגט עולה בתגובה ב-2%.
החדשות של טארגט מגיעות בזמן שמוצרים מצד שלישי הפכו לדרך נוספת עבור קמעונאים להגדיל את היצע המוצרים בחנויות האיקמורס שלהם. המודל שומש לראשונה על ידי אמזון ומאפשר לחברות להגדיל את מספר המוצרים שהן מוכרות באתרים שלהן מבלי בהכרח להוסיף לעלויות, במידה ויצרני המוצרים מספקים בעצמם את ההזמנות וחברות הקמעונאות משמשות רק כמתווך בינם לבין הלקוח.
וולמארט אימצה גם היא את האסטרטגיה הזו עם מספר מותגים שהיא רכשה לפני מגיפת הקורונה כמו Bonobos ו-ModCloth. בעוד טארגט גם כן הגדילה את מספר מוצרי הצד שלישי שהיא מוכרת באתר שלה, שיתוף הפעולה אליו היא נכנסת עם שופיפיי צפוי לעזור לה להגדיל גם את מספר המוצרים שהיא מוכרת בחנויות הפיזיות שלה.
הנוכחות הדיגיטלית הפכה לחיונית
שוק האיקומרס ממשיך להוות חלק הולך וגדל מהמכירות הקמעונאיות של החברות, מה שהופך את הנוכחות הדיגיטלית לחיונית. בעוד אמזון פתחה פער עצום לעומת שאר חברות הקמעונאות בכל הקשור לאיקמורס, וולמארט עשתה גם היא צעדים רבים בתחום מה שמציב אותה במקום השני במונחים של מכירות מקוונות בארה"ב.- שופיפיי ניצחה את הציפיות - למה היא נופלת ב-20%?
- Etsy פופולרית אצל דור ה-Z, האם זה הופך אותה לכדאית לקניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה היא שכל ההתקדמות הטכנולוגית הזו מגיעה עם עלויות גבוהות: החל מתחזוקה של אפליקציה נטולת באגים ועד לעלויות השילוח והטיפול בהזמנות, מה שמקשה על החברות להרוויח ממכירות מקוונות. אמזון נזכיר, לא רשמה רווח במשך כמעט עשור ומשקיעים רבים מתעניינים יותר בעסקים האחרים שלה כמו AWS והפרסום, מאשר מגזר הקמעונאות. לכן בעוד וולמארט וטארגט פועלות במרץ להגדיל את עסקי האיקמורס שלהן, זה לא עזר עד כה לשורה התחתונה שלהן.
המספרים מציגים את יתרון ההתחלה המוקדמת של אמזון, כאשר אמזון פריים מחזיקה ב-200 מיליון מנויים, לעומת 24 מיליון מנויים בלבד בוולמארט פלוס. בתכנית החינמית של טארגט, שנקראת Target Circle, יש כיום 100 מיליון חברים.
ב-TD Cowen דווקא שמחים מההתקדמות של וולמארט וצופים כי החברה תתחיל לרשום רווח מאיקמורס תוך שנתיים. בעוד טארגט לא ציינה מתי היא צופה להרוויח מאיקומרס, האנליסטים סבורים כי יקח לה יותר זמן מאשר לקח לוולמארט.-TD Cowen נתנו המלצת "קנייה" לוולמארט ו-"החזק" לטארגט וציינו כי מודל האיקמורס של טארגט טומן בחובו פוטנציאל רב, בהתחשב באסטרטגיה שלה להשתמש בחנויות הפיזיות כמרכזים למילוי הזמנות דיגיטליות, דבר שחוסך עלויות שילוח.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
חנות דיגיטלית נחשבת להשקעה יקרה עבור הקמעונאים, אבל רובם לא יכולים להרשות לעצמם לא להשקיע בתחום. לכן, סביר להניח שיופיעו עוד שיתופי פעולה כמו זה בין שופיפיי לטארגט כאשר החברות מחפשות דרכים להתחרות באמזון.
מתקדמת גם בבינה מלאכותית
טארגט הודיעה בשבוע שעבר גם על הרחבת יכולות הבינה המלאכותית שלה עם כלי AI חדש שנקרא Store Companion ויודע לספק לעובדים תשובות מיידיות בנוגע לתהליכים ונהלים בסניפים בנוסף ליכולות נוספות.
הצוות יכול לשאול את הצ'טבוט שאלות טכניות נפוצות כמו איך לצרף לקוח למועדון, או איך לתקן בעיות בקופה. הכלי צפוי גם לעזור ללמד עובדים חדשים מהר יותר. "הכלי מפנה זמן עבור הצוות שלנו כך שהוא יוכל לשרת את הלקוחות בצורה טובה יותר", אמר מארק שינדלה, מנהל החנויות הראשי של טארגט.
החברה החלה בפיילוט עם הצ'טבוט בכ-400 חנויות ומצפה להשיק אותו ברחבי ארצות הברית עד חודש אוגוסט. טארגט מתכננת לשחרר מוצרי בינה מלאכותית נוספים בחודשים הקרובים, במיוחד כלים המשפרים את יכולות האיקומרס של החברה. הבינה המלאכותית הג'נרטיבית תסכם ביקורות של לקוחות על מוצרים, תשפר את תיאורי המוצרים ותספק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר וכך תשפר את חווית המשתמש באתר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
