אנבידיה
צילום: טוויטר

אנבידיה בשיא חדש - הביקוש לשבבי AI ממשיך לזנק

יצרנית השבבים קבעה שיאים חדשים בימים האחרונים לאחר שהמנכ"ל ג'נסן הואנג הכריז בסוף השבוע על תוכניות עבור שבב ה-Blackwell Ultra בשנת 2025 ופלטפורמת הדור הבא Rubin שתושק ב-2026
אדיר בן עמי | (9)

ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP עולה ב-3% וממשיכה ליהנות מהציפיות לדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית. בכירים בטסלה וב-HP Enterprise תרמו גם הם לעליות היום וציינו את יצרנית השבבים כספקית הדומיננטית בשיגעון הבינה המלאכותית.

מניית אנבידיה עולה למחיר של 1,200 דולר, לאחר שסיימה גם את יום המסחר אמש (שלישי) בעליות של 1.3%. החברה צפויה להשלים את פיצול המניה שלה של 1 ל-10 ביום שישי הקרוב, דבר שצפוי לדחוף גם כן את המניה מעלה.

יצרנית השבבים קבעה שיאים חדשים בימים האחרונים לאחר שהמנכ"ל ג'נסן הואנג הכריז בסוף השבוע על תוכניות עבור שבב ה-Blackwell Ultra בשנת 2025 ופלטפורמת הדור הבא Rubin שתושק ב-2026. קיימים עדיין סימנים רבים לביקוש החזק לשבבים של אנבידיה. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, סיפק לאחרונה פרטים נוספים עבור הרכישה המתוכננת של שבבי אנבידיה על ידי יצרנית הרכבים החשמליים. לפי הדיווחים, מאסק ביקש מאנבידיה להעביר שבבים חדשים קודם לרשת החברתית שבבעלותו X ולסטרטאפ הבינה המלאכותית שלו xAI לפני טסלה.

בפוסט שפרסם ב-X ציין מאסק כי לטסלה לא היה שום מפעל שהיה צריך את השבבים בזמן המשלוחים ואמר כי הוא מצפה שטסלה תרכוש השנה שבבים נוספים מאנבידיה בשווי של בין 3 ל-4 מיליארד דולר, וכי עלות השבבים מייצגת כשני שלישים מהעלות של בניית תשתית לאימון מודלים של בינה מלאכותית עבור רכבים חשמליים.

 

בוול-סטריט חוששים מהתחרות הגוברת

חדשות טובות עבור תחום הבינה המלאכותית ואנבידיה הגיעו גם מ-HP Enterprise, שציינה בדוחותיה האחרונים ביקוש חזק לשרתי AI המופעלים על ידי שבבי H100 מהדור הנוכחי של אנבידיה. בנוסף, כשנשאל מנכ"ל HP, אנטוניו נרי, האם הוא צופה כי מתחריה של אנבידיה יקחו ממנה נתח שוק משמעותי בעתיד, הוא נשמע סקפטי.

"היום, בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית, המובילה בשוק היא אנבידיה. על סמך זה בנינו את האסטרטגיה שלנו ואת מה שאנחנו מציעים", אמר נרי. "יש מערכות חדשות שיגיעו ב-2025 ואולי יהיו להן סוגים שונים של שבבים, אבל נכון לעכשיו אנחנו עובדים רק עם אנבידיה."

בכל זאת, נדמה כי התחרות של אנבידיה רק גדלה. האחרונה היא החברה הטייוואנית Kneron, סטארט-אפ שבבי בינה מלאכותית בתמיכת קוואלקום, שהשיקה ביום רביעי את מוצר ה-KNEO 330 שלה. המוצר החדש עובד באופן שונה ממודלי AI מבוססי ענן, המופעלים לרוב על ידי שבביה של אנבידיה עתירי האנרגיה. ה-KNEO 330 עוצב בצורה כזו שהוא צורך פחות חשמל בהרצת מודלים של בינה מלאכותית.

קיראו עוד ב"גלובל"

עוד לפני החברה הטייוואנית, לאחרונה דווח גם כי סופטבנק היפנית נמצאת במגעים לרכישת מפתחת שבבי הבינה המלאכותית הבריטית Graphcore. חברת Graphcore מכרה בעיקר חומרה לסטארט-אפים של בינה מלאכותית המעוניינים לאמן מודלים בעלות נמוכה יותר. החברה הוערכה בעבר ב-2.8 מיליארד דולר, אך עסקה עם מיקרוסופט נפלה וגרמה לחברה להתמודד עם הפסדים הולכים וגדלים. רכישת מפתחת השבבים הבריטית עשויה להיות הצעד הראשון בתוכנית גדולה יותר. מייסד סופטבנק שקל לייצר מיזם שבבים של 100 מיליארד דולר שיתחבר עם מעצבת השבבים שבבעלות החברה - Arm.

בגולדמן זקס ציינו אז כי הם לא מתרגשים מהתגברות התחרות וסבורים כי אנבידיה תישאר המובילה הברורה בעתיד הנראה לעין כשהם מציינים את יכולות החומרה והתוכנה המשולבות של החברה, כמו גם את קצב החדשנות שלה. בבנק העלו את מחיר היעד שלהם ל-1,100 דולר מ-1,000 דולר לפני כן ושמרו על דירוג הקנייה שלהם.

 

הדוחות האחרונים

בתוצאותיה לרבעון הראשון של 2024 רשמה ענקית השבבים רווח למניה של 6.12 דולר על הכנסות של 26 מיליארד דולר. הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 5.59 על הכנסות של 24.51 מיליארד דולר. החברה מכריזה גם על ספליט למניה של 1 ל-10 והגדלת הדיבידנד ב-150%.

לרבעון השני החברה צופה הכנסות של 28 מיליארד דולר, עם סטייה של 2% למעלה או למטה. טוב מצפי האנליסטים ל-26.62 מיליארד דולר. ההכנסות ממרכזי הנתונים הסתכמו ל-22.6 מיליארד דולר, עלייה של 23% מהרבעון הרביעי של 2023 ו-427% משנה קודם לכן. תזרים המזומנים החופשי עומד על 14.94 מיליארד דולר, עלייה של 466% משנה לשנה.

"המהפכה התעשייתית הבאה החלה - חברות ומדינות משתפות פעולה עם אנבידיה על מנת להעביר את מרכזי הנתונים המסורתיים בשווי של טריליון דולר למחשוב מואץ ולבנות סוג חדש של מרכזי נתונים - מפעלי בינה מלאכותית", אמר ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה. "הבינה המלאכותית תביא רווחי פרודוקטיביות משמעותיים לכמעט כל תעשייה ותעזור לחברות להיות חסכוניות יותר בעלויות ובאנרגיה, תוך כדי הגדלת ההכנסות."

בעקבותיה של אנבידיה עולות גם AMD ADVANCED MICRO DEVICES עם 3.8%, אינטל INTEL CORPORATION עם 2.4% ומיקרון MICRON TECHNOLOGY עם 3%.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ע 06/06/2024 14:43
    הגב לתגובה זו
    לכל מי שמעריץ אותו. אחרי שהוא יקח לכם את העבודה נראה אתםכם גיבורים
  • 3.
    ה AI מחליף הודי ב2$ליום. (ל"ת)
    עושה חשבון 06/06/2024 07:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טוסי טוסי ספינתי (ל"ת)
    חמסה חמסה 05/06/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
  • תעבור למטוסים (ל"ת)
    עושה חשבון 06/06/2024 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    האמיתי 05/06/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
    חולי נפש כל האמרקאים חזירי הבר הכל יתפוצץ להם בפנים
  • בדוק (ל"ת)
    ארץ 08/06/2024 03:41
    הגב לתגובה זו
  • חמסה חמסה 06/06/2024 07:15
    הגב לתגובה זו
    תן לי עוד בועה כזו ואני מסודר ??
  • מאיר 05/06/2024 23:53
    הגב לתגובה זו
    למה חבר מקנה שהוא לא בפנים....החלטה אותה
  • או שלא (ל"ת)
    שי 05/06/2024 22:54
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.