מאזדה רכב
צילום: Istock

אחרי שהודיעה על הפסקת הייצור - הרכב הפופולארי של מאזדה חוזר בגרסה חשמלית

מאזדה חושפת בסין את ה-EZ-6 החשמלית החדשה שתחליף את המאזדה 6, הדגם שהודיעה כי תפסיק לייצר; מה הוא מציע והאם הוא יגיע לישראל?
דור עצמון |
נושאים בכתבה מאזדה רכב חשמלי

ענקית הרכב היפנית מאזדה היא אחת ממותגי הרכב הפופולאריים בישראל עם מסירות של 13,780 רכבים בשנת 2023. הדגם המבוקש ביותר של החברה הוא המאזדה 2, רכב בעל מימדים קטנים יחסית ושגם לא נחשב ליקר במיוחד, אשר זוכה לאהדה בעיקר בקרב אנשים צעירים ולעתים גם משמש כרכב הראשון שלהם.

מכונית המאזדה 6 היא רכב מנהלים-משפחתי, לא זולה, ולמרות הביקוש אליה הודיעה החברה כי תפסיק לייצר אותה, במיוחד לאור ההצלחה הכבירה של המאזדה 3 בקטגוריית המשפחתיות של החברה. בינתיים, 141 רכבי מאזדה 6 נמכרו מתחילת 2024. מובילי המכירות הם: 6 סדאן לאקשרי 2.0 ליטר (70 מכירות), 6 סדאן בלאק אדישן 2.5 ליטר (36 מכירות), 6 סדאן סיגניצ'ר 2.5 ליטר (23 מכירות), 6 סדאן 20th אניברסרי 2.5 ליטר (12 מכירות).

מאזדה חשפה לאחרונה בתערוכה בבייג'ינג את ה-EZ-6 החשמלית שתחליף את המאזדה 6 המוכרת. נכון לעכשיו מדובר ברכב שמשווק בסין בלבד אבל אם נסתכל על דגמים אחרים של החברה ששווקו בסין, מהר מאוד הם מצאו את דרכם לאירופה ולישראל. מדובר אם כך ברכב סדאן ספורטיבי שיהיה זמין בגרסה החשמלית עם טווח נסיעה של עד 600 ק”מ או בגרסה ההיברידית המציעה טווח נסיעה של עד 1,000 ק”מ.

מאזדה EZ-6. צילום: אתר החברה.

מידותיה של ה-EZ-6 מעט יותר גדולות מהמאזדה 6 המוכרת: אורכה 4.92 מטר, רוחבה 1.89 מטר, גובהה 1.485 מטר ובסיס הגלגלים עומד על 2.9 מטר. על אף שמדובר על מאזדה, הרכב מיוצר למעשה מקומית בסין על ידי Changan Mazda, חברה סינית המשותפת בין מאזדה וענקית הרכב הסינית Changan. הוא מתבסס על דגם Deepal SL03 של החברה הסינית, אך מגיע בעיצוב המודרני יותר של מאזדה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5