דוחות לאחר המסחר: קארבנה מזנקת 32%, קוואלקום מטפסת 4% אטסי צונחת ב-12%
קארבנה: תחיית המתים בשוק הרכבים המשומשים
קמעונאית הרכבים המשומשים CARVANA CO. שהייתה על סף פשיטת רגל, פרסמה לאחר נעילת המסחר אמש (ד') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון והפתיעה את השוק עם מעבר לרווח ועליה במכירות. המשקיעים לא נותרו אדישים לתוצאות והקפיצו את מניית החברה במסחר המאוחר במעל ל-30%.
על פי הדוחות החברה עברה לרווח של 49 מיליון דולר ברבעון או 23 סנט למניה לעומת הפסד של 285 מיליון דולר או 1.51 דולר למניה ברבעון המקביל. החברה מכרה 91,878 רכבים, עליה של 16% לעומת הרבעון המקביל, ההכנסות טיפסו ב-16% והסתכמו ב-3.1 מיליארד דולר. התוצאות האלו הן הרבה מעבר למה שציפו האנליסטים. על פי בדיקת FactSet ממוצע תחזיות האנליסטים היה להפסד של 64 סנט למניה על הכנסות של 2.7 מיליארד דולר בלבד. החברה גם דווחה כי היא מצפה להמשך צמיחה ברבעון הבא לנוכח "ביקוש חזק מצד הלקוחות".
קוואלקום: תעשיית השבבים חיה ובועטת
לאחר דוחות מאכזבים של חלק מחברות השבבים עד כה ברבעון, קוואלקום QUALCOMM INC 0.01% מפרסמת דוחות טובים למדי ומכה את התחזיות, וגם מפרסמת תחזיות חזקות להמשך. לדברי הנהלת החברה קוואלקום נהנית מבום הבינה המלאכותית, כיון שהלקוחות מחפשים לאפשר את השימוש בטכנולוגיה על המכשירים האישיים - תחום ההתמחות של החברה, בו היא נחשבת למובילת שוק. מניית החברה טיפסה כ-4% במסחר המאוחר.
"כיון שהבינה המלאכותית מתרחבת במהירות מהענן אל המכשירים, אנחנו ממוצבים היטב להנות מהזדמנות הצמיחה הזו, בהתחשב בעמדה המובילה שלנו בקצה של הטכנולוגיות השונות, כולל בינה מלאכותית "על המכשיר"" אמר מנכ"ל החברה כריסטיאנו אמון בשיחת ועידה בעקבות הדוחות. "מכשירי הדגל האחרונים של האנדרואיד שמופעלים באמצעות מעבדי סנפדרגון 8 מהדור השלישי נהנים מביקוש חזק ברחבי העולם, במיוחד בסין" הוסיף. החברה מצפה גם להשקת מעבדים המתאימים להפעלת בינה מלאכותית על גבי המחשב האישי.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה דווחה על רווח של 2.33 מיליארד דולר, או 2.06 דולר למניה לעומת רווח של 1.7 מיליארד דולר או 1.52 דולר למניה ברבעון הקודם. הרווח המתואם הגיע ל-2.44 דולר למניה לעומת 2.15 דולר למניה ברבעון המקביל, בעוד האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 2.33 דולר למניה בלבד.
הכנסות החברה עלו בשיעור מתון ל-9.39 מיליארד דולר לעומת 9.28 מיליארד דולר אשתקד, מעט מעל קונצנזוס האנליסטים להכנסות של 9.35 מיליארד דולר.
ביחס לרבעון הבא מסרה החברה כי היא צופה הכנסות בגובה 8.8 עד 9.6 מיליארד דולר, אמצע טווח התחזיות הוא מעל צפי האנליסטים להכנסות של 9.06 מיליארד דולר. החברה גם מצפה לרווח מתואם של 2.15 עד 2.35 דולר למניה, אמצע הטווח שוב מעל צפי האנליסטים לרווח של 2.18 דולר למניה.
אטסי - חברת הרהיטים עם אמירות מדאיגות על עוצמת הצרכנים
חברת ETSYINC - מנהלת זירת מסחר לרהיטים ביתיים בעבודה יד. החברה פרסמה אף היא את דוחותיה לאחר המסחר ואיכזבה את המשקיעים ששלחו את המניה לירידות של כ-12%. הדאגה מחולשת הצרכנים לנוכח הריבית הגבוהה והאינפלציה מתחילה לחלחל ברחבי השוק, כשאטסי אינה הראשונה לדווח על חשש זה. מצד שני, כפי שראינו קודם לכן, דווקא בשוק המכוניות המשומשות נראה שהצרכן מפגין עוצמה.
החברה דווחה על הכנסות של 646 מיליון דולר ברבעון שמשקפים צמיחה מזערית של 0.8% לעומת הרבעון המקביל, מעט מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 645 מיליון דולר. המכירות הגולמיות באתרי החברה הגיעו ל-2.99 מיליארד דולר, ירידה של 3.7% לעומת הרבעון המקביל, ומעט מתחת לתחזיות למכירות של 3.03 מיליארד דולר. באתר המרכזי של החברה, אטסי, הירידה במכירות הגולמיות הייתה חדה יותר והגיעה ל-5.3%. החברה ציינה שהמכירות במרץ "לא השתפרו כפי שציפינו".
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
האביטדה המתואם של החברה הסתכם ב-168 מיליון דולר בהתאם לצפי, והרווח הנקי ב-48 סנט, לעומת 53 סנט שנה קודם לכן.
החברה מסרה צפי מאכזב למכירות גולמיות של 2.9 מיליארד דולר ברבעון הבא, לעומת צפי האנליסטים למכירות של 3.07 מיליארד דולר. החברה מצפה שתהיה האצה מתונה במכירות במחצית השניה של השנה.
"הביצועים שלנו לרבעון הראשון היו אמנם בהתאם לצפי שמסרנו" אמר מנכ"ל החברה ג'וש סילברמן, "אך היו תחת לחץ מסביבה מאתגרת עבור מוצרים מחזוריים (התלויים בשיקול דעת - discretionary), מה שהיווה רוחות נגדיות לצמיחה בזירת המסחר שלנו. החברה מסרה שהיא ממשיכה לראות "סביבה מאקרו כלכלית מאתגרת".
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
