הדגמים החדשים שצפויים לעשות בקרוב עלייה לכבישי ישראל
בזמן ששוק הרכב בישראל רותח עוד ועוד חברות ויבואנים מתכננים להעלות על כבישי הארץ דגמים חדשים על מנת לענות על ביקושי הקונים הן לשנתונים חדשים מהדגמים המוכרים והן לדגמים חדשים כדי להרחיב את המגוון.
לא פחות מ-4,101,377 כלי רכב מנועיים היו על כבישי ישראל בשנת 2023, מתוכם 3,556,116 כלי רכב פרטיים. מדובר בגידול של 3.2% במצבת כלי הרכב המנועיים לעומת שנת 2022 ושל 3.6% במספר כלי הרכב הפרטיים (בדומה לשנת 2022), כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). מספר כלי הרכב גדל ב-128,066. סך כלי הרכב ההיברידיים עמד על 418,757, עלייה של כ-15.4% לעומת שנת 2022 (362,971). בשנת 2023 היו 95,761 כלי רכב חשמליים, עלייה של 111.5% לעומת שנת 2022 (45,270).
בין רשימת הדגמים החדשים שיגיעו בקרוב ארצה נמצאים גם לא מעט דגמי יוקרה ולא מעט חשמליות חדשות. כך למשל צפויה להגיע עוד השנה לארץ הגרסה החדשה למכונית ה-X2 של ב.מ.וו (BMW), לצד גרסה חשמלית שהחברה צפויה להציג בישראל. הרכב נמתח לאורך של 455 ס"מ, גובה של 159 ס"מ, רוחב של 184.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של 269 ס"מ. כמו ברוב הדגמים של ב.מ.וו, גם ה-Z2 מציע מגוון מערכות ההנעה וכולל כעת מנועי בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בתוספת מערכת היברידית קלה (170 כ"ס), או ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס בגרסת M35 הבכירה בינתיים.
ה-iX2 החשמלי מציע מערכת הנעה קדמית (204 כ"ס) או כפולה (313 כ"ס). ההאצה סבירה ועומדת על 5.6 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הגרסה החשמלית כוללת סוללה בנפח 64.8 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. מחיר המכונית טרם הוכרז באופן רשמי אך עפ"י ההערכות הוא ינוע בטווח של 350-400 אלף שקל.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב.מ.וו iX2. צילום: אתר החברה.
ענקית הרכב החשמלי הסינית BYD שכבשה את ישראל צפויה להעלות ארצה שני דגמים חדשים: BYD TANG הנושא תג מחיר של 316,000 שקל ו-BYD SEAL במחיר של 217,000 שקל. דגם ה-TANG מגיע השנה בתצורת 7 המושבים שלו אחרי שתצורת 5 המושבים מכרה למעלה מ-300 יחידות ב-2023. מדובר ברכב החשמלי הראשון בישראל בתצורת 7 מושבים. המשקל הרב של הטאנג - כ-2.5 טון - מוריד את טווח הנסיעה שלו לכ-350-400 ק"מ, נמוך ביחס למרחק הממוצע של מכוניות ה-EV שעומד על כ-450 ק"מ. הטאנד מאופיין במנוע 518 כ"ס והנעה כפולה ובחברה טוענים כי הוא מגיע ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.
BYD TANG. צילום: אתר החברה.
גם היצרנית היפנית והפופולארית סוזוקי תשיק השנה את דגם הסוויפט החדש. מימדיה של הסוויפט החדשה יהיו זהים כמעט לחלוטין לדורות הקודמים של המכונית, אם כי נפח תא המטען גדל בכ-23 ליטרים ל-265 ליטרים. מנוע המכונית נשאר אמנם באותו נפח של 1.2 ליטר אך הוחלף לחלוטין ויכלול שלושה צילינדרים במקום ארבעה. זמני התאוצה השתפרו ל-12.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש לגרסה הידנית ו-11.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש לגרסה האוטומטית, זאת לצד צריכת הדלק שהשפרה ב-15%. עפ"י ההערכות בשוק מחיר סוזוקי סוויפט החדשה יעמוד על החל מ-110 אלף שקלים לגרסה הידנית, והחל מ-125 אלף שקלים לגרסה האוטומטית.
סוזוקי סוויפט החדשה. צילום: אתר החברה.
דגם ה-ID.5 של פולקסווגן הוא גרסת הקופה של ה-ID.4 המוכרת. המכונית החדשה נחשפה כבר לפני כשלוש שנים אבל בקיץ הקרוב היא צפויה להגיע לישראל לאחר שעברה מתיחת פנים. ה-ID.5 מצוידת במנוע בהספק של 286 כ"ס, סוללת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של יותר מ-550 ק"מ. מחירה של המכונית החדשה לא זול והוא צפוי להתחיל מ-245 אלף שקל.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
פוקסווגן ID.5. צילום: אתר החברה.
- 3.פלקו 28/04/2024 00:03הגב לתגובה זועוד עגלות עוד פקקים מיותר
- 2.דש 27/04/2024 15:57הגב לתגובה זולפי דעתי חייבים לגבות אגרות בכניסה לערים הגדולות כמו ת"א וירושלים כדי לגרום לציבור להשתמש בתחבורה ציבורית .בארה"ב גובים 15 $ בכניסה לאזור העסקים במנהטן אז 40 ש"ח בכניסה לת"א זה סביר
- 1.פחות מ 250 אלף , לא 'קונה אוטו (ל"ת)יוסי 27/04/2024 15:52הגב לתגובה זו
- נכון כשתהיה תחבורה ציבורית טובה (ל"ת)28/04/2024 10:48הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
