רדיט הנפקה
צילום: New York Stock Exchange - YouTube

בנק אוף אמריקה עם המלצה "ניטרלית" על רדיט - אפסייד של 15%

בנק אוף אמריקה פרסם סקירה ראשונה של מנית רדיט שהתחילה להיסחר לא מזמן כאשר הוא נותן לה המלצת קניה "ניטרלית" עם מחיר יעד של 46 דולר
רוי שיינמן |

פלטפורמת המדיה החברתית רדיט  REDDIT התחילה להיסחר בחודש שעבר כאשר היא עלתה ב-17.6% מאז ההנפקה שלה שנעשתה במחיר של 36 דולר, כאשר כיום המניה נסחרת במחיר של 40 דולר. בנק אוף אמריקה התחיל לסקר את המניה ונתן לה המלצת קניה "ניטרלית" עם מחיר יעד של 46 דולר, אפסייד של 15% לעומת מחיר המניה הנוכחי.

בבנק ציינו כי לחברה יש פוטנציאל גדול למימוש משתמשים: "המרת 500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים (MAUs) למשתמשים פעילים יומיים (DAUs) תוכל להוות מנוע צמיחה עבור רדיט", כתבו בבנק. בנוסף מוניטיזציה של תחומים חדשים כמו תגובות, חיפוש ווידאו יכולים לתרום להכנסות החברה.

עם זאת, בבנק צופים שתנודות ההיסטוריות במספר המשתמשים ובהכנסות ימשיכו. "בהתחשב בחוסר הוודאות בשווקים הפיננסיים ובריבית, אנחנו מעדיפים מניות של חברות גדולות יותר בתחום", ציינו בבנק.

"רדיט הוקמה ב-2005, אך רק ב-2018 החלה לבנות צוות ניהול, להגדיל את כמות המשתמשים ואת יכולות הכנסה", כותבים בבנק. "טווח המשתמשים וההכנסה פר משתמש נמוכים יותר מחברות מדיה חברתית 'צעירות' יותר כמו פינטרסט וסנאפ, מה שמציע פוטנציאל צמיחה נמוך יותר".

עם זאת, בבנקים מציינים לטובה כמה מהלכים שרדיט ביצעה לאחרונה: "היוזמות של רדיט לשיפור התוכן הובילו להכנסות פר משתמש טובות יותר ב-12 החודשים האחרונים, אך הסקר הפנימי שלנו בקרב משתמשים מעיד על כך שיש עדיין מקום לשיפור. מספר המשתמשים הפעילים היומיים ברדיט גדל ב-18% ברבעון הראשון של השנה, ואנחנו צופים צמיחה שנתית של 16% ב-DAUs (משתמשים פעילים יומיים) ב-2024, מעל הממוצע של חברות מדיה חברתית אמריקאיות שעומד על 6%", מוסיפים בבנק.

"יעד המחיר שלנו של 46 דולר מבוסס על מכפיל רווח של 6 על ההכנסות הצפויות ב-2025 ונתמך על ידי ניתוח תרחישים וניתוח תזרים מזומנים מדורגים (DCF)", כותבים בבנק. "המכפיל מייצג פרמיה על החציון העליון של קבוצת ההשוואה (4.8x) בגלל הצמיחה המהירה יותר של רדיט, הפוטנציאל העולה מעסקאות רישוי נתונים באמצעות בינה מלאכותית (AI) ורווחיות גולמית גבוהה המאפשרת רווח תפעולי לטווח ארוך של 30% (ו-EBITDA של 40%).

בבנק ציינו גם גורמים שיכולים לדחוף את מנית רדיט למעלה: "צמיחת כמות המשתמשים מעל למתחרים, עסקאות רישוי נתונים חדשות ותחזית חיובית להוצאות פרסום ברבעון השני יכולים לתרום לסנטימנט החיובי בקרב המשקיעים בוול סטריט", כתבו בבנק.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.