"קוסטקו הישראלית" - מה הסוד של אושר עד והאם צפויה הנפקה?
אם תיכנסו לסניפי אושר עד תראו כצפוי חרדים רבים, אבל גם חילונים ואפילו לקוחות מהמגזר הערבי. הסיבה היא שהרשת שהתחילה בתור רשת חרדית במוקדי אוכלוסייה חרדית יודעת לייצר ערך ללקוחות שלה - מחירים זולים, אפילו משמעותית מהמתחרים וזה טוב לכולם - גם חילונים רוצים לקנות בזול.
אושר עד הוקמה ב-2009 על ידי אברהם משה מרגלית, אריה בוים, חברים בחסידות גור שהחזיקו קודם לכן את רשת אלף שכוונה לקהל החרדי, ביחד עם יהודה לניאדו החילוני.
באלף, הגלגול הקודם של הרשת, החזיקה שופרסל -0.52% בשליטה, 50.1%, אחרי שמימשה את האופציות שלה ב-2008 בסכום של 140 מיליון שקל. את הכסף לקחו השותפים להקמת אושר עד לאחר שנת צינון.
לאושר עד 20 סניפים ברחבי הארץ וב-2023 מחזור המכירות שלה עמד על 4.9 מיליארד שקל, מה שמציב אותה במקום השלישי רק אחרי שופרסל ורמי לוי ומעל רשתות ענק אחרות כמו יוחננוף יוחננוף 0.96% וויקטורי ויקטורי 0.2% , כשלפי התכניות של החברה היא מכוונת להגיע למחזור של 6 מיליארד שקל ב-2025.
- בן 27, החלטתי לעבור מ-am:pm לאושר עד; הכל בזכות העגבנייה
- הרשתות החרדיות זולות יותר? בדיקת המועצה הישראלית לצרכנות מגלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אושר עד מכוונת להיות רשת דיסקאונט, והמחירים שלה בהתאם - בבדיקה של סלי המוצרים לפסח ולמעשה בכל הבחינות הקודמות, אושר עד בצמרת עם הסלים הזולים ביותר לצד רמי לוי.
אושר עד לא מתקפלת בפני היבואנים הגדולים שמבקשים לייקר מוצרים, כך למשל היא הפסיקה למכור מוצרי יונילוור, אך מצאה את התחליפים הזולים שימלאו את החלל.
אחד הדברים שמאפיינים את הסניפים של אושר עד הוא הגודל שלהם וכמות המוצרים שבהם - הגודל הממוצע של סניף אושר עד עומד על 5,000 מ"ר, ובהשוואה לרשתות דיסקאונט אחרות בהן נמכרים סדר גודל של 30 אלף מוצרים, בסניפים של אושר עד נמכרים רק 5,000 מוצרים. זה מאפשר לה להתמקד במוצרים הפופולאריים באמת אבל גם לבנות את הסניפים כך שהמעברים יהיו רחבים ויאפשרו תנועה של הרבה לקוחות.
בנוסף, חווית הקניה הטכנולוגית שאולי מפתיעה בשביל רשת שמכוונת יותר למגזר החרדי, מאפשרת לקונים לבצע את הקניות שלהם, ובעיקר את התשלום, בצורה מהירה ויעילה שגם כן תורמת לתחלופה מהירה של הלקוחות בסניף. עם כניסתכם לסניף תקבלו אקדח סליקה איתו תסרקו כל מוצר שתכניסו לעגלה שלכם. כך גם תדעו כל הזמן כמה אתם משלמים ולא תופתעו כשתגיעו לקופה, אבל יותר מכך לא תצטרכו לעמוד בקופה בסוף ולהעביר את כל המוצרים שוב - פשוט תעברו עם העגלה על המשקל ביציאה, תשלמו באשראי, ותצאו לדרככם.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
הסניפים הגדולים והחוויה הטכנולוגית זיכו את אושר עד בקרב חלק מהלקוחות בשם "קוסטקו הישראלית" - קוסטקו COSTCO WHOLESALE היא כידוע רשת הקמעונאות המובילה בארה"ב כיום, ולמעשה לאושר עד יש שיתוף פעולה לא קטן איתה כאשר היא מייבאת ממנה קרוב ל-100 מוצרים. אגב, בארה"ב כבר יש לרשת אושר עד 4 סניפים תחת המותג בינגו, שם בדומה לקוסטקו מציעים ללקוחות מותג פרטי רחב יותר ומועדון לקוחות.
עם ההצלחה והצמיחה המהירה התחילו בשוק גישושים לגבי הנפקה. ב-2019 יצאו דיווחים כי הרשת נמצאת בשיחות עם גורמי חיתום לקראת הנפקה, ואפילו דווח על מגעים עם קרן אייפקס לרכישה של 50.1% מהרשת על ידה, אך עם זאת השיחות פסקו אחרי שבעלי השליטה לא הסכימו לוותר עליה, ומהרשת מסרו אז שהנפקה לא נמצאת עם הפרק.
אבל כדי להתרחב ולהשביח את ההשקעה השותפים עשויים לבחור בהנפקה. הנפקה גם קובעת תג מחיר לרשת ומאפשרת גם נגישות לשוק ההון לצורך התרחבות. התחרות החזקה אומנם פוגעת ברווחים ובשווים של הרשתות בבורסה, ועדיין אושר עד עשויה להיות רשת עם שווי פעילות של 1.5-2 מיליארד שקל.
- 3.קתרינה 29/04/2024 11:45הגב לתגובה זוכדי לענות על צרכי כלל האוכלוסייה
- 2.יובל 21/04/2024 13:17הגב לתגובה זושאני נכנס לחנות שלהם האושר בורח ממני לעד
- 1.dw 21/04/2024 11:38הגב לתגובה זושאיפות הצמיחה שלהם נראות לי אופטימיות. איך אפשר למכור פה עוד מיליארד שקל, בלי לקחת אותו מאחרים? (מן הסתם בעיקר דיסקאונט מתחרים כמו רמי לוי או ויקטורי, ואלה לא פראיירים). לא ביקרתי אצלם כבר תקופה ארוכה כך שלא מכיר את אקדח המחירים המוזכר בכתבה. הרושם שלי מסניף יגאל אלון ת"א היה שהם מציעים חוויית קניה נחותה (נגיד דומה לויקטורי, מתחת לרמי לוי וכמובן שופרסל/קרפור), תורים ארוכים (לא היה אקדח) ושמתמקדים באריזות ענק כך שיותר מתאים למשפחות גדולות ופחות לרווקים. הסחורה של הפירות/ירקות היתה ירודה. רק המחיר היה אטרקטיבי לטעמי אצלם. מכל שאר הבחינות מעדיף את המתחרים.
- dw 21/04/2024 16:35הגב לתגובה זוהמכפילים של ויקטורי (15), יוחננוף (18) ורמי לוי (15) מאותתים שהמשקיעים שלהם אינם מאמינים שאושר עד תצליח לגנוב להם עוד מיליארד שקל לקוחות, אחרת המכפיל היה צריך לרדת לחד ספרתי (כי המיליארד שקל שאושר עד זוממת למשוך יביא לצמיחה שלילית בעסקיהם). שופרסל, קרפור וטיב טעם זה קהל יעד אחר, המעדיף נוחות וחוויית קניה ע"פ מחיר. 5 מיליארד מכירות שנתי הוא נתון מפתיע בגובהו, ויהיה לאושר עד לא פשוט בכלל בכלל להציג צמיחה נוספת מרמת מכירות כה גבוהה, המבוססת כנראה על משיכה מקסימלית של הלקוחות רגישי המחיר. לדעתי תסריט סביר הוא אפילו ירידה במכירות.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
