לא רק בקטגוריית החשמליות - BYD ATTO-3 הוא הרכב הנמכר בישראל
סוגים נוספים של מכוניות חשמליות מופיעות על כבישי ישראל וברבעון הראשון של 2024 נמכרו כאן לא פחות מ-22,398 המעידות על שיעור חדירה של כ-27%. עם שיעור חדירה שכזה ברור כי המכוניות החשמליות הן עובדה מוגמרת, אבל האם מישהו חשב שנגיע כל כל מהר לרגע שבו מכונית חשמלית תימכר יותר ממכונית בנזין מסורתית?
היצרנית הסינית BYD מסרה ברבעון הראשון של 2024 לא פחות מ-5,220 מכוניות חדשות מדגם ATTO-3 מה שהפך את הדגם הזה לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כמעט כפול מהמכירות של יונדאי אלנטרה שמסרה 2,745 מכוניות ברבעון הראשון של השנה ושתפסה את המקום השני.
BYD ATTO-3. צילום: אתר החברה.
בקטגוריית הרכבים החשמליים חברת BYD מסרה 6,995 מכוניות חדשות ברבעון הראשון של השנה כמעט פי 4 מיצרנית ה-EV ג'ילי (Geely) שמסרה 1,932 מכוניות ברבעון והתמקמה במקום השני בקטגוריה. עם זאת, BYD ניצבת במקום הרביעי ברשימת כלל החברות - כולל אלו המונעות בבנזין - מבחינת כמות המסירות ברבעון הראשון של 2024, לאחר יונדאי שמסרה 12,036 מכוניות ברבעון, קיה שמסרה 9,645 מכוניות וטויוטה שמסרה 8,103 מכוניות. קצב המכירות של BYD קפץ ב-18.6% מהרבעון הראשון של 2023 לרבעון הראשון של 2024.
נזכיר כי אך לפני כחצי שנה פרסם משרד האנרגיה את תחזיתו בנוגע לחדירת כלי הרכב החשמליים לישראל לפיה עד שנת 2050 כלל המכוניות הפרטיות החדשות בישראל צפויות להיות חשמליות. עפ"י המודל של משרד האנרגיה צפויים להיות ב-2030 כ-1.29 מיליון רכבים חשמליים בכבישים וכ-6 מיליון רכבים פרטיים ב-2050. בהתאם להתרחבות שיעור החדירה של כלי הרכב החשמליים, מציג המודל של משרד האנרגיה את הירידה הצפויה בכמות כלי הרכב מונעי בנזין לאורך השנים. למעט עלייה קלה בשנתיים הקרובות, המודל צופה ירידה עקבית לאורך השנים כך שב-2030 יהיו בישראל 2.8 מיליון כלי רכב בעלי מנוע בנזין, כ-1.74 מיליון כלי רכב בעלי מנוע בנזין ב-2035 וכ-880 אלף כלי רכב בעלי מנוע בנזין ב-2040.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BYD מצטרפת למועדון הצרכנות "חבר"
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, יוצאת החל ממחר במבצע לעמיתי מועדון הצרכנות חבר בין התאריכים 07.05.2024 - 05.04.2024. במסגרת המבצע מוצעים דגמי BYD בהנחה של 5,000 עד 15,000 שקל ממחיר המחירון, הטבות מימון, 50% הנחה ברכישת אבזור מיגון, ו-20% ברכישת אבזור נוסף בהתקנה מקומית. בנוסף יוכלו הרוכשים לשלם עד 30,000 שקל בכרטיס האשראי של המועדון.
במסגרת המבצע יוצא הקרוסאובר החשמלי BYD ATTO-3 המצויד במערכת הנעה קדמית עם מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה של 420 ק"מ, בהנחה של 6,000 שקל ממחיר המחירון ובמחירי מבצע של 157,500 שקל לרמת הגימור קומפורט ו-169,500 שקל לרמת הגימור דיזיין.
המשפחתית הקומפקטית BYD דולפין המצוידת במערכת הנעה קדמית עם מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה של 427 ק"מ לפי נתוני היצרן, מוצעת במחיר מבצע של החל מ- 134,990 שקל המגלם הנחה של 9,000 שקל ממחיר המחירון.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מכונית המנהלים BYD סיל ברמת אבזור דיזיין המצוידת במערכת הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 312 כ"ס וטווח נסיעה של 570 ק"מ לפי נתוני היצרן, מוצעת במחיר מבצע של 210,990 שקל המגלם הנחה של 6,000 שקל ממחיר המחירון.
הקרוסאובר 7 מושבים החשמלי BYD טאנג מוצע בהנחה של 9,000 שקל ממחיר המחירון ובמחיר מבצע של 306,500 שקל. דגם זה זכאי להטבת אבזור של מערכת איתור מתנה בשווי של 4,500 שקל.
BYD האן, מכונית המנהלים החשמלית של BYD עם הספק כולל של 518 כ"ס, מוצעת בהנחה של 12,000 שקל ובמחיר מבצע של 322,500 שקל. גם דגם זה זכאי להטבת אבזור של מערכת איתור מתנה בשווי של 4,500 שקל.
- 3.עושה חשבון 05/04/2024 17:13הגב לתגובה זומגבלת החדירה בישראל נובעת מהעדר תשתית הטענה
- 2.מגיב 05/04/2024 12:31הגב לתגובה זובכל חודש אחוז הרכבים החשמליים מכלל הרכבים עולה באחוז שניים- צ׳יק צ׳אק נגמר הסיפור של הבנזין, תוך גג 10 שנים כשיבינו שחשמלי זה פי 100 אמין ועמיד ובמיוחד עם התקדמות הטכנולוגיות החשמליות שיגדילו את הטווח ויקצרו את משך הטעינה לא יהיו פה עוד רכבי בנזין חדשים. העולם התקדם.
- 1.מוטי 05/04/2024 11:06הגב לתגובה זוהם האוייב הם חברים של אירן! הם חלק מציר הרשע.!
- חצי בית שלך סיני וחצי טורקי (ל"ת)ירון 05/04/2024 15:49הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
כלי רכב חשמלייםשפורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)פניית הפרסה של פורד אירופה
המעבר מעבר מפואר לעתיד לא ברור של פורד אירופה
לאחרונה חתמו פורד אירופה וקבוצת רנו על הסכם לייצור כלי רכב חשמליים קטנים, סופרמיני ומיני, שיתבססו על פלטפורמה החשמלית שפיתחה Ampere, חטיבת כלי הרכב החשמליים של קבוצת רנו. מדובר בשני דגמים קטנים, שישתלבו בסגמנט B ואולי אף A, סגמנט שעדיין אין לו נוכחות גדולה בקטגוריית כלי הרכב החשמליים, בעיקר בגלל הקושי בשילוב סוללה בכלי רכב קטן. אולם בעיה זו תיפתר בעתיד - היא חייבת להיפתר - מאחר שלא סביר ששוק הרכב העתידי יתנהל ללא כלי רכב קטנים, שלא רק שהם מתאימים יותר לסביבה עירונית, אלא גם מחיריהם יהיו נמוכים יותר ויקרבו את המכונית החשמלית אל ההמונים.
כלי רכב חשמליים שב-2022 פורד אירופה ציפתה להשיק עד סוף 2024, הבטחה שלא התגשמה (פורד)
עבור פורד אירופה זהו שיתוף פעולה שני בייצור כלי רכב חשמליים עם יצרנית רכב אירופית. פורד אקספלורר ופורד קאפרי, שני קרוסאוברים הנושאים שמות היסטוריים של המותג, שאין להם קשר למוצר עליו הם מודבקים (כשם שלמוסטנג מאך-E אין שום קשר למוסטנג המקורי), הינם קרוסאוברים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ומיוצרים במפעל פורד בקלן, שהוסב בשנים האחרונות, בהשקעה של כ-2 מיליארד יורו, למרכז לייצור כלי רכב חשמליים וסוללות. אולם הפרויקט כשל, בין השאר בגלל הצמיחה האיטית מהצפוי בגידול התפוצה של כלי רכב חשמליים. כשלונו של המפעל תרם לכך שבעסקה הנוכחית עם רנו, כלי הרכב ייוצר במפעלי רנו בצפון צרפת, המתמחים בייצור כלי רכב חשמליים – מיוצרים בהם הדגמים רנו 5 ורנו 4 החשמליות - אחרי שפורד תעצב את כלי הרכב, מבחוץ ומבפנים, ותעניק לו את המאפיינים הוויזואליים של פורד אירופה. שני הסכמים אלה, עם פולקסווגן ועם רנו, מעידים שיתכן שפורד אירופה, כפי שהיתה מוכרת ב-58 השנים האחרונות, נמצאת לקראת סיום דרכה. בנוסף להפיכת רנו לקבלנית ייצור (contract manufacturing) לפורד, שתי החברות גם ינהלו מו״מ על שיתוף פעולה בייצור כלי רכב מסחריים. עבור פורד, וככל הנראה גם עבור רנו, סגמנט כלי רכב מסחריים הוא בעל רווחיות גבוהה.
שיתוף הפעולה עם רנו, מצטרף למהלך שנקטה פורד מוטור קומפני השנה, כאשר הזרימה לפורד אירופה, שהמטה הראשי שלה נמצא בקלן, גרמניה, 4.4 מיליארד דולר, והודיעה שהיא אינה מחויבת יותר לתמוך בחברה, במידה ותידרש תמיכה כזו. כלומר פורד אירופה צריכה להפוך לחברה רווחית לטווח ארוך.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיננסים
בשנים האחרונות התוצאות הפיננסיות של פורד אירופה אינן נחשפות, אחרי שבראשית 2022, בהתלהבות שנבעה מהצלחה הצפויה של המכונית החשמלית, פורד מוטור קומפני שינתה את צורת הדיווח מחלוקה לאזורים גיאוגרפיים לחלוקה לחטיבות כלי רכב: כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית (פורד בלו), כלי רכב חשמליים (מודל e), וכלי רכב מסחריים (פורד פרו). החטיבה האחרונה היא גם החטיבה הרווחית ביותר של הקבוצה ובאופן ניכר.
למרות שנתונים מדויקים אינם ידועים ההערכה שבשנתיים האחרונות פורד אירופה אינה מפסידה, אולם רווחיה נמוכים.
