מנור סולומון ערן זהבי
צילום: שלומי גבאי

כיוף, חלאיילי, ומה עם זהבי? רשימת השחקנים שלוזון יזמן לאולימפיאדה בפריז

נבחרת ישראל תשחק ביולי מול מאלי ופרגוואי, לוזון מתלבט, אבל אין לו הרבה ברירות. הנה רשימת השחקנים שהמאמן צפוי לזמן, כולל ההתלבטות לגבי החריגים
איציק יצחקי |

אתמול (רביעי) נערכה הגרלת המשחקים האולימפיים בפריז 2024. ישראל, שתופיע שם לראשונה מזה 48 שנה, הוגרלה מול פרגוואי ומאלי, כשהיריבה השלישית תיקבע בחודש מאי והיא תהיה נבחרת בכירה מאסיה (היא תהיה הנבחרת הטובה ביותר מבין ארבע האחרונות באליפות אסיה, שלה היו ההשגים הטובים ביותר בחמש האולימפיאדות האחרונות. סיכוי סביר שנפגוש שם את דרום קוריאה או יפן החזקות).

 זהבי וסולומון (שלומי גבאי)

לא בטוח ששניהם יהיו שם. זהבי וסולומון (שלומי גבאי)

כל נבחרת תכלול 22 שחקנים, כולם בני 23 ומטה, כולל שלושה חריגי גיל - מה שאומר שנבחרת ישראל תוכל להתחזק בהם, כפי שארגנטינה יכולה להתחזק במסי וצרפת באמבפה. 16 הנבחרות יחולקו ל-4 בתים של 4 קבוצות, כששתי הראשונות יעפילו לשלב הבא. ב-24 ביולי ישראל תפגוש את מאלי בפארק דה פראנס. שלושה ימים אחר כך היא תשחק מול פרגוואי והמשחק האחרון, מול הנבחרת האסייתית, ייערך ב-30 ביולי בנאנט.

 

ברזיל היא זו שזכתה בשתי האולימפיאדות האחרונות, אבל ארגנטינה או צרפת אמורות לזכות הפעם. ארגנטינה מגיעה עם המאמן חאבייר מסצ'ראנו, שצפוי לזמן את מסי ואנחל די מריה, כשצרפת המארחת אותה מאמן תיירי הנרי אמורה להזמין את אמבפה וגם את אנטואן גריזמן, שיופיעו גם ביורו 2024 שיסתיים מעט מוקדם יותר באותו חודש. גם מוחמד סלאח צפוי להגיע עם נבחרת מצרים.

 

את מי גיא לוזון צריך לזמן לסגל?

בדקנו את הסגל הרחב של הנבחרת והגענו לכמה מסקנות. ראשית, המאמן צפוי לזמן שלושה שוערים ועוד שלושה חריגי גיל, כך שנשארו עם 16 מוזמנים בתפקידי ההגנה, הקישור וההתקפה.

השוערים צפויים להיות שריף כיוף וניב אליאסי, אליהם אמור להצטרף אחד משוערי נתניה, תומר צרפתי או עומר ניראון.

 

בהגנה צפוי לוזון לזמן את רוי רביבו, נועם בן הרוש, ליאון מזרחי, גיא דזנט, סתיו למקין וזוהר זסנו. כמובן, יש מועמדים נוספים כמו עיליי פיינגולד, דורון ליידנר, רועי אלימלך, הדר פוקס וכמובן אור ישראלוב המוכשר. כאב ראש רציני למאמן.

 

בקישור צפוי לוזון לזמן את עידו שחר, אמיר גנאח, איתן אזולאי, ניב יהושע, אוסקר גלוך ועדי יונה. יש עוד רשימה ארוכה, אבל הסגל קצר.

 

בהתקפה לוזון יצטרך לבחור כנראה ששה מבין את ענאן חליילי, אושר דוידה, תאי עבד, עידן טוקלומטי, דור תורג'מן, עוז בילו, ליאל עבדה, חמזה שיבלי. כשמסתכלים על רשימת השמות הזאת, קשה מאוד לבחור.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

מי החריגים שהוא יזמן?

ההתאחדות לכדורגל כבר שלחה מכתבים לרוב הקבוצות באירופה שהלגיונרים הצעירים שלנו משחקים שם, על אפשרות שיוזמנו. גם קבוצות ליגת העל קיבלו הודעה דומה. כולן יתגייסו כדי לעזור לנבחרת לעבור שלב. נזכיר שבפעמיים הקודמות והיחידות שבן הנבחרת שיחקה באולימפיאדה היא העפילה לרבע הגמר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.