מכבי תל אביב ומכבי יפו
צילום: מכבי תל אביב, מכבי יפו פייסבוק

שמינית גמר על הפרק: מה שווי הקבוצות מהלאומית לעומת הגדולות של ליגת העל?

משחקי גביע המדינה ימשיכו היום, עם שלושה מפגשים מותחים. המספרים בפנים
יובל כרמל | (1)

שלב שמינית גמר גביע המדינה יתחיל היום (רביעי), כששלושת הקבוצות הגדולות של ליגת העל, מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע, יפגשו שלוש קבוצות מסקרנות מהליגה הלאומית. על המגרש הפערים ברורים, אך גם בגזרה התקציבית ישנו הבדל ניכר.

נתחיל מהפועל ב"ש, שב-19:30 יפגשו את עירוני טבריה, אחת המועמדות המובהקות לעלייה לליגת העל. הקבוצה מעיר הכנרת נמצאת במקום השלישי בלאומית, כששווי הסגל שלה עומד על 3.05 מיליון אירו, בעוד השחקן היקר ביותר הוא הקשר ההתקפי פרנקו מזורק, עם שווי שוק של 300 אלף אירו.

שחקני הפועל ב"ש (הפועל באר שבע פייסבוק)

באר שבע לעומת זאת מחזיקה בסגל השלישי היקר ביותר בליגת העל, כששווי כלל שחקניה מוערך ב-11.5 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר של אליניב ברדה הוא החלוץ רותם חטואל, ששוויו מוערך במיליון אירו.

אלופת המדינה מכבי חיפה תפגוש ב-20:00 את הפועל אום אל פאחם, ששווי הסגל שלה זהה לאחד של טבריה. השחקן היקר ביותר בקבוצה מהמגזר הוא הקיצוני הקוסטה ריקני ראצ'יד צ'ירינו, שמושאל ממכבי נתניה ושווה 300 אלף אירו.

הירוקים מהכרמל לעומת זאת מחזיקים בסגל היקר ביותר בארץ, עם שווי מוערך של 26 מיליון אירו, בעוד השחקן היקר ביותר בכרמל (ובליגת העל) הוא גדי קינדה, שמחזיק בשווי של 4 מיליון אירו, ולבדו שווה יותר מכלל שחקני אום אל פאחם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עותניאל 28/02/2024 16:41
    הגב לתגובה זו
    תמיד בגביע המדינה יש לנו איזה סינדרלה מעניין עם הפעם מול שלושת הגדולות תהיה לנו הפתעה וחת משלושת הקבוצות מהליגה החאומית תעלה שלב לדעתי הסיכויים מאד נמוכים אבל איך אומרים הכדור הוא עגול
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.