ups
צילום: טוויטר

מניית UPS נופלת ב-8% - הרווחים ירדו, תשחרר 12,000 עובדים

החברה רשמה לרבעון האחרון רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.47 דולר על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.44 דולר עם הכנסות של 25.4 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה UPS משלוחים

ענקית המשלוחים UPS UNITED PARCEL SERVICE פרסמה את דוחותיה לרבעון הרביעי ורשמה רווח תפעולי חלש מהצפוי. גם התחזית ל-2024 לא תרמה, כאשר החברה הודיעה כי תפטר 12,000 עובדים בניסיון להשתלט על ההוצאות. 

החברה רשמה לרבעון האחרון רווח תפעולי של 2.5 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.47 דולר על הכנסות של 24.9 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח תפעולי של 2.8 מיליארד דולר ורווח למניה של 2.44 דולר על הכנסות של 25.4 מיליארד דולר. לפני שנה חברת המשלוחים דיווחה על רווח תפעולי של 3.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 3.62 דולר ממכירות של 27 מיליארד דולר. בין הסיבות להאטה: נפחים נמוכים יותר בעקבות המצב הכלכלי המאתגר, בנוסף למשא ומתן עם איגוד העובדים שגרם לעסקים לעזוב את UPS בכדי להימנע משביתה אפשרית. 

הנפחים בארה"ב ירדו ב-7.4% משנה לשנה ברבעון הרביעי, בעוד הנפחים בשוק הבינלאומי ירדו ב-8.3%. בעוד UPS הצליחה להימנע משביתה של איגוד העובדים Teamsters, עסקת העבודה החדשה יצרה בעיה נוספת: העובדים קיבלו העלאות שכר משמעותיות בכדי לקזז את האינפלציה הגבוהה בשנים האחרונות. חברת המשלוחים לא מסוגלת להעלות את המחירים בבת אחת על מנת לקזז את העלויות הגבוהות ומתכננת להעלות מחירים לאורך זמן, מה שצפוי לבסוף להחזיר את שולי הרווח לרמות הגבוהות יותר. 

"2023 הייתה שנה ייחודית וקשה ולאורך כל זה נשארנו ממוקדים בשליטה במה שאנחנו יכולים לשלוט, נשארנו עם האסטרטגיה שלנו וחיזקנו את הבסיס שלנו על מנת להיות מוכנים לצמיחה עתידית", אמרה מנכ"לית UPS קרול טומה. 

בשנת 2022 שולי הרווח התפעולי עמדו על כמעט 14%, לעומת זאת ב-2023 שולי הרווח עמדו על מתחת ל-11%. בוול-סטריט צופים כי שולי הרווח ישתפרו בערך ב-0.5 נקודת אחוז בשנה בממוצע במהלך שלושת השנים הבאות ויחזרו ל-12.5% עד 2026. לשנת 2024, ב-UPS צופים שולי רווח תפעולי של 10.3% עם רווח תפעולי של 9.6 מיליארד דולר ממכירות של 93.3 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לשולי רווח תפעולי של 11.3%, עם רווח תפעולי של 10.7 מיליארד דולר על הכנסות של 95.7 מיליארד דולר. 

UPS אמרה כי הצליחה להחזיר 60% מהעסקים שעזבו בעקבות החששות משביתת איגוד העובדים. בנוסף, בשנה שעברה אמזון היוותה לבדה 11.8% מהכנסות החברה, כאשר ענקית הקמעונאות פועלת בכדי לייצר שירות משלוחים משלה. הנהלת UPSהודיעה כי תפטר 12,000 עובדים על מנת לקצץ בעלויות של מיליארד דולר לשנה. האנליסט ברנשטיין דיוויד ורנון כינה את תחזית החברה "אומללה" ונתן דירוג קנייה למניית UPS עם מחיר יעד של 220 דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

ענקית המשלוחים נסחרת לפי שווי של 124.6 מיליארד דולר עם מכפיל רווח עתידי של 16.2, זאת לאחר שמניית החברה ירדה 6.8% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 31/01/2024 05:05
    הגב לתגובה זו
    טוב זה אמצע הלילה בישראל אתם בטח גמורים. נחליק לכם...
  • 1.
    דבר לא יקרה ל-UPS אם תרד ל-84 $ (ל"ת)
    דש 30/01/2024 22:02
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

צילום: Jens Mahnke, Pexelsצילום: Jens Mahnke, Pexels
הטור של גרינברג

עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית

יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל    

שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה טבע שברון


לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך. 

זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות". 

אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".

מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.

עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות

שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.