ליאור קאסה
צילום: הפועל ירושלים פייסבוק

בן 18 ושווה 1.2 מיליון אירו: על הקשר האחורי שרוצות מכבי ת"א וחיפה

הצהובים מעוניינים ביהלום של הפועל ירושלים, שהציבה תג מחיר גבוה. וגם: נחשף סעיף השחרור של עדן קארצב. המספרים בפנים
יובל כרמל |

לא רגוע במכבי תל אביב: לאחר רצף המשחקים הרע שרשמה, מובילת הטבלה מחפשת להתחזק בשחקן נוסף, כשהשם שעלה הפעם הוא ליאור קאסה בן ה-18, קשרה של הפועל ירושלים. כעת, הצהובים מתחרים עם היריבה מכבי חיפה, הפעם מחוץ למגרש, על שירותיו של השחקן הצעיר.

קבוצות הענק מבקשות להחתימו כפוטנציאל מכירה עתידי, ולא כרכש שצפוי להביא תוצאות ישר. רק בשבוע שעבר החזירו את הצהובים את עדן קארצב, לאחר פרשיית התמיכה בחטופים שעבר בטורקיה. לממוקמת ראשונה יש גם את יוריס ואן אובריים הנהדר על עמדת הקשר האחורי, כשאם קאסה יחתום הוא יבוא כאופציה שלישית.

עדן קארצב העונה (בשקשהיר טוויטר)

בכרמל לעומת זאת מתקשים יותר עם העמדה, בשל עזיבתו של מנואל 'שואו' קאפומנה לאליפות אפריקה ופציעתו של מחמוד ג'אבר. אם קאסה יחתום, הוא עשוי להלחם על מקום בהרכב של מסאי דגו.

כעת הבעיה היא המחיר. קאסה, שמסוגל לשחק גם באגף, רשם 11 הופעות העונה בליגת העל בהן בישל שער אחד, כשבשל גילו טרם נקבע לו שווי שוק "בינלאומי", אך הפועל ירושלים דורשת עליו 1.2 מיליון אירו, מחיר ששתי הקבוצות מוכנות לשלם, וייתכן כי הסכומים יעלו כל עוד המו"מ ימשך.

תוצר מחלקת הנוער של הבירה נחשב לכישרון אדיר, כשהנהלת האדומים-שחורים עשויה לתעדף את מכבי תל אביב בשל היחסים הטובים עם המועדון. באשר לקארצב בן ה-23, השחקן רשם אמש (ראשון) הופעה בסגל הקבוצה (ללא דקות), לראשונה מאז שחזר לקריית שלום.

הקשר בן ה-23 החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, ולאחר שלא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת עזב את הצהובים לאחר 25 הופעות בלבד וחתם במכבי נתניה. במדי היהלומים הציג קארצב יכולת נהדרת, ולאחר עונה אחת בלבד הושאל לדינמו מוסקבה, במעבר שלא צלח לבסוף מפאת סנקציות כלכליות שהוטלו על הקבוצה הרוסית.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.