לצד אמבפה והולאנד: ג'וד בלינגהאם הפך לשחקן היקר בעולם. מה שוויו?
לקראת חלון ההעברות של ינואר, שמתקרב אלינו בצעדי ענק, האתר הפופולארי "טרנספרמרקט" שאחראי על חישוב שווי השוק של כלל הכדורגלנים בעולם עדכן את הנתונים שלו, כשחלק מהכוכבים קיבלו שדרוג מרשים וחלק איבדו משווים.
ההישג הכי מרשים הוא של קשר ריאל מדריד ונבחרת אנגליה, ג'וד בלינגהאם בן ה-20, שפשוט לא מפסיק לשבור שיאים מאז שחתם במדי הבלאנקוס עבור 105 מיליון אירו. בעת מעמד החתימה, שוויו של השחקן הוערך ב-120 מיליון אירו, לאחר מכן קפץ ל-150 מיליון וכעת עומד שווי השוק של בלינגהאם על לא פחות מ-180 מיליון אירו - מה ששם אותו באותו קנה עם ארלינג הולאנד וקיליאן אמבפה.
היקר בעולם. בלינגהאם (ריאל מדריד טוויטר)
שני השחקנים סומנו כאלו שיובילו את הדור שאחרי מסי ורונאלדו, ונראה כי זה מתממש: אמבפה הבקיע שלושער בגמר המונדיאל והולאנד זכה בטרבל ושבר את שיא השערים בעונה אחת בפרמייר ליג. אך כעת נכנס גורם שלישי למשוואה, הלוא הוא בלינגהאם כמובן, ונראה כי הוא בדרך לשנות את כללי המשחק.
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- האם צרפת תלך עד הסוף ביורו וכמה שווה שוער סרביה ראיקוביץ'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנגלי הוא גם השחקן היחיד בחמישייה הפותחת שלא משחק בהתקפה, למרות שהעונה הוא רושם מספרים של חלוץ עם 17 שערים ו-5 בישולים ב-21 המשחקים הראשונים שלו בחולצה הלבנה.
עוד שינויים בגזרת השחקנים היקרים בעולם כוללים את לאוטרו מרטינז של אינטר, ששוויו קפץ מ-100 ל-110 מיליון אירו, ואת יריבו, חלוץ נאפולי ויקטור אוסימן ששווי השוק שלו ירד מ-120 ל-110 מיליון אירו. שני הקשרים האחוריים הטובים ביותר בפרמייר ליג, דקלן רייס של ארסנל ורודרי של מנצ'סטר סיטי שווים כעת גם הם 110 מיליון אירו כל אחד. גם שוויו של פלוריאן וירץ (20) המוכשר של באייר לברקוזן רשם עלייה, מ-85 מיליון ל-100 מיליון אירו.
- 1.מה 24/12/2023 14:53הגב לתגובה זוהוא קשר התקפי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
