קלאודיו אציברי
צילום: ריבר פלייט טוויטר

המחליף של מסי? ברצלונה מעוניינת בכישרון העל של ארגנטינה

הקטלונים ירצו להחתים את קפטן נבחרת הנערים של האלביסלסטה שכיכב באליפות העולם עד גיל 17. מה תג המחיר?
יובל כרמל |
בסיום משחק הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ריבר פלייט הארגנטינאית, הכריז קלאודיו אצ'יברי בן ה-17 למצלמות: "לא אחתום על חוזה חדש בקבוצה". הקשר המוכשר כיכב עד לפני מספר שבועות במונדיאל עד גיל 17, כשהוא מנהיג את נבחרת הנערים של ארגנטינה לחצי הגמר, בו הודחו על ידי גרמניה שזכתה בטורניר. אך ההישג הגדול ביותר שלקח אצ'יברי מהטורניר היה השלושער הבלתי נשכח שכבש נגד היריבה המרה ברזיל ברבע הגמר, מה שיצר כותרות בכל העולם, והעלה השוואות בלתי נמנעות לליאו מסי לאחר גול אדיר של הקשר הצעיר בסלאלום.   הארגנטינאי אמנם זכה עם ריבר באליפות המקומית, אך הצהיר כי הוא לא מעוניין להמשיך במועדון בו גדל. קבוצות כמו מנצ'סטר סיטי וצ'לסי הביעו עניין, אך מי שנראת לרצינית ביותר היא דווקא ברצלונה, שלמרות בעיות פייר פליי תהיה מוכנה לשלם את סעיף השחרור של השחקן, שעומד על 25 מיליון אירו. אם המהלך יצא לפועל, הקטלונים יוותרו על קנייה של ז'ואאו פליקס המושאל, שמדשדש במדי הקבוצה. גם אצ'יברי עצמו מעוניין במהלך, כשהוא מחזיק בחוזה עד דצמבר 2024. השחקן יוכל להימכר בקיץ או לעזוב בחינם בעוד כשנה ולהצטרף לקבצתו של צ'אבי. המאמן הספרדי דיבר על הקשר המוכשר בפומבי, כשקרא לו "כישרון על" ו-"כדורגלן שונה בנוף". עד כה רשם השחקן 6 הופעות במדי ריבר פלייט ובישל שער אחד, כששווי השוק שלו עומד על 12 מיליון אירו - פי 4 לעומת שוויו בקיץ, שעמד על 4 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.