עומרי גנדלמן
צילום: גנט טוויטר

שגרירות ישראל בבלגיה: הקשר ההדוק של גנט לישראל

לא מעט כדורגלנים תוצרת הארץ עברו במועדון הבלגי שהוגרל אמש מול מכבי חיפה במסגרת פלייאוף הקונפרנס ליג - מה היו סכומי ההעברה?
יובל כרמל |

מרגיש בבית? אמש (ראשון) הוגרל הליגיונר עומרי גנדלמן בן ה-23, שמשחק בגנט, למפגש כפול מול מכבי חיפה במסגרת שלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. זאת לאחר שפתח בהרכב ושיחק 74 דקות בהפסד של קבוצתו למכבי תל אביב בשבוע שעבר, שהקנה לצהובים את המקום הראשון בבית ואת הכרטיס הנחשק לשלב שמינית הגמר.

הקשר בן ה-23 לא קרוב להיות הראשון שהגיע לקבוצה הממוקמת שלישית בליגה הבלגית, כשבשנים האחרונות הסוכן דודו דהן הקים מורשת העברות מליגת העל לבלגיה. בין הראשונים היה החלוץ של מכבי חיפה, שלומי ארבייטמן, שאומנם לא צלח בקריירה האירופית שלו וסיים עונה אחת בבלגיה. גם קני סייף התחיל את הקריירה האירופית בגנט לאחר שעבר משם לעירוני רמת השרון. הבלגים שילמו 210 אלף אירו על כרטיסו שבאותה תקופה היה שייך לאביו ולסוכנו דודו דהאן בחלקים שווים.

רמי גרשון (גנט טוויטר)

לגנט היה קשר מיוחד של הסוכן דודו דהאן ומועדון ספורט אשדוד, כשהצדדים עשו לא מעט עסקאות יחד. הבלם חאתם אלחמיד גדל באשדוד והתחנה הראשונה שלו אומנם הייתה ברומניה אבל לאחר חצי עונה הוא נמכר לקבוצה הבלגית תמורת חצי מיליון אירו. מי שעוד עשה דרך דומה היה הקשר אור אינברום שנרכש על ידי גנט מאשדוד תמורת 2.1 מיליון אירו - תשלום על 50 אחוז מכרטיסו של השחקן.

הקשר גילי ורמוט שיחק עבור המועדון הבלגי כאשר עבר לשם מהפועל תל אביב תמורת פיצוי של 330 אלף דולר. שחקן נוסף שעשה דרך דומה לגנדלמן, ממכבי נתניה לגנט, הוא החלוץ יונס מלדה, שנמכר למועדון הבלגי תמורת 1.5 מיליון אירו.

בנוסף לשלל השחקנים, גנדלמן פגש ויפגוש בזירה האירופית שני אקסים של קבוצתו: אופיר דוידזאדה של מכבי תל אביב שנמכר מהפועל ב"ש לבלגים עבור מיליון אירו, ורמי גרשון, בלמה של מכבי חיפה, שנמכר לגנט ממועדון בלגי אחר, בוורן, עבור 400 אלף אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.