רותם חטואל
צילום: צילום: הפועל באר שבע

אחרי 315 יום, רותם חטואל חזר לכבוש. הנה כל מה שעבר עליו מאז

"האס של ברדה" היה הכינוי שהוצמד לרותם חטואל, אך בעקבות פציעה החלוץ הוצא מחבילת הקלפים. מהבגידה שחווה מחברו לשעבר עד לפגישה עם אוהד הקבוצה שחזר מהשבי, החלוץ חזר לכבוש אחרי כמעט שנה
יובל כרמל |

עשרה חודשים, 315 ימים במדויק, עברו מאז שכבש רותם חטואל בן ה-25 שער. חלוץ הפועל באר שבע נאלץ לראות מהיציע את קבוצתו מושפלת 6-1 מול מכבי תל אביב בקיץ, נכשלת להעפיל לקונפרנס מול לבסקי סופיה החלשה, נכנעת 4-1 למכבי נתניה במשחק דירוג של גביע הטוטו, ואז פותחת את העונה עם ניצחון, שתי תוצאות תיקו והפסד.

החלוץ חזר למגרשים כשקבוצתו גברה 3-0 על הפועל ירושלים, ונראה כי המועדון מבירת הנגב התאושש. כשבוע לאחר מכן פרצה מלחמת חרבות ברזל, והכדורגל הופסק לחודשיים. עד שהוא חזר בתחילת החודש עם מפגש לוהט מול אלופת המדינה, מכבי חיפה, איתה הפועל ב"ש התמודדה על האליפות בשנה שעברה. חטואל עלה מהספסל ורשם 7 דקות, בהן נאלץ לראות את קבוצתו סופגת שער ניצחון כואב מרגליו של דין דויד בדקה ה-93.

רותם חטואל (צילום - הפועל באר שבע)

זה המשיך עם הפסד 2-1 לבני סכנין במהפך, משחק שבו החלוץ רשם 22 דקות ללא שער או בישול כמובן. במחזור הבא הייתה זו מכבי נתניה שגברה על ב"ש 1-0 וחטואל עלה על הדשא לדקה.

אמש (שבת) זו הייתה מכבי פתח תקווה. אך הפעם משהו היה שונה - חטואל פתח בהרכב. חודשיים לא פשוטים עברו על השחקן, שנאלץ לראות את חברו הטוב לחדר ההלבשה לשעבר, שאפי סולימאנוב, תומך בארגון הטרור חמאס בחשבון האינסטגרם שלו. חטואל נפגש עם אוהד הקבוצה, אוהד מונדר, שחזר מהשבי. החלוץ כמובן כאב את כאבו של כל עם ישראל ולא הסתיר זאת, כשהיה פעיל מאוד ברשתות החברתיות מאז השביעי באוקטובר.

אתמול כאמור הוא פתח בהרכב לראשונה העונה, וכבש את השער השני שהוביל למהפך על המלאבסים. 315 ימים לאחר שמצא את הרשת בפעם האחרונה, החלוץ פרץ בבכי בלתי נשלט. אפשר להבין אותו. הוא הוסיף עוד בישול ונבחר למצטיין המשחק, שנגמר בתוצאה 4-1 לבאר שבעים.

בעונה שעברה חטואל נחשב לחלוץ המוביל של הפועל ב"ש. האס של ברדה מהספסל, שנודע בקטלניות שלו מול השער; עד הפציעה לקראת סוף העונה כבש 11 שערים והוסיף 2 בישולים, כשרבים מהאוהדים האדומים הכתירו אותו לשחקן העונה שלהם, אך בצורת שערים ולבסוף הפציעה בשרירי הבטן מנעה ממנו לקבל את התואר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

העונה אולי המצב יהיה שונה. בסוף המשחק התראיין החלוץ, ואמר "וואו, שמחה אדירה. הגיע לנו אחרי הרבה זמן שלא ניצחנו. התחלנו לא טוב, אבל אני חושב ששיחקנו התקפי, העזנו ואני שמח שזה היה קשה ומתוק. עברתי תקופה מאוד קשה, פיזית ומנטלית. אני שמח שהיום זה נכנס, השתחרר בי המון לחץ. ביקשתי לצאת, הייתי עייף. אני שמח שעזרתי לקבוצה לנצח ולהביא 3 נקודות חשובות. ביום רביעי יש מכבי תל אביב, זה משחק קשה, נצטרך להמשיך בדרך הזאת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.