הכיסא מתחיל לרעוד: כמה יעלה לברצלונה לפטר את צ'אבי?
דווקא כשהיא משדרת עניינים כרגיל, אף פעם לא רגוע בהנהלת אלופת ספרד, ברצלונה. אמש (רביעי) הפסידה הקבוצה לאנטוורפן 3-2 במסגרת משחק לפרוטוקול בליגת האלופות אחרי שהקבוצה הבטיחה עלייה לשלב הבא במחזור הקודם. על פניו משחק שגרתי, אך המציאות מורכבת מכך: הקבוצה מציגה כבר זמן מה יכולת חלשה והגיעה למשחק מול הבלגים אחרי שנכנעו לג'ירונה, במשחק שהסתיים ברמיסה של הממוקמת ראשונה בלה ליגה ובתוצאה 4-2 לטובתם. כיום ממוקמת הקבוצה במקום הרביעי בלה ליגה, כשהיא רחוקה 7 נקודות מג'ירונה.
צ'אבי הרננדס (ברצלונה טוויטר)
לפני המשחק התראיין מנהלם המקצועי של הקטלונים, דקו, כי "הסגל זו החלטה של המאמן" וכי לא היה לו חלק בבנייתו, ובניגוד לכך צ'אבי הצהיר כי בניית הסגל הייתה כרוכה גם במנהל המקצועי וגם בנשיא המועדון ז'ואן לאפורטה. לפי התקשורת המקומית, הניגוד של המאמן הספרדי ערער את מערכת היחסים שלו עם דקו, שנפגע מדבריו.
לאחר ההפסד למדורגת אחרונה בבית, נקבע כי צ'אבי הוא המאמן עם אחוז ההפסדים הגבוה ביותר בליגת האלופות, כ-42%, לאחר שהפסיד 6 מתוך 14 משחקיו במפעל. כעת נראה כי הנהלת הבלאוגרנה מתחילים לבחון את צ'אבי בזכוכית מגדלת, כשאם הכושר הרע ימשך לא מן הנמנע שאגדת המועדון תעזוב את הקווים.
- הפתעה: איזו קבוצה באירופה משתפת הכי הרבה צעירים ומה המצב בישראל?
- דני אולמו חזר לברצלונה ועשה מהפך - כמה הוא מרוויח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בספטמבר האחרון חתם צ'אבי על חוזה חדש עד שנת 2025 במועדון הספרדי, שכמעט והכפיל את שכרו פי 2. כעת המאמן מרוויח כ-8.5 מיליון אירו לעונה, לעומת 4.5 בחוזה הקודם עליו היה חתום, ובמקרה של פיטורים יצטרכו הקטלונים לשלם לצ'אבי מעל 17 מיליון אירו ומעלה בפיצויים, תלוי מתי (ואם) יפוטר. זה כסף שאין לברצלונה מטעמי פייר פליי, ולפי הדיווחים מקומו של המאמן מובטח לפחות עוד סוף העונה.
במועדון מאוכזבים כאמור מבניית הסגל ומפנים את האצבע המאשימה כלפי המאמן, שתולה את תקוותיו יתר על המידה בצעירים כדוגמת לאמין יאמאל בן ה-16 ושלא מצא תחליף הולם לסרחיו בוסקטס שעזב את המועדון בקיץ, לאחר 15 עונות.
- 1.בן 15/12/2023 01:57הגב לתגובה זוהוא משקם את בארסה וזה לוקח זמן
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
