זרי ליגת העל רוצים לעזוב - מי מהם הכי יקר?
לקראת החזרה של ליגת העל: ב-2 בדצמבר תחודש הליגה המקומית, כשחלק גדול מזרי הקבוצות לא מסכימים לחזור לארץ ואף מאיימים בעזיבה. של חיפה נשארים, בבירה מתנדנדים, ומה עם הזרים של מכבי ת"א?
הנהלת הפועל חדרה לא רגועה. אחד הזרים האיכותיים שנחתו בקבוצה בשנים האחרונות, סמי בורארד, נרתע מהמצב בארץ ומעוניין לעזוב. הקשר הבלגי בן ה-27, ששוויו עומד על 450 אלף אירו, שיחק את כל הדקות האפשריות במדי קבוצתו העונה, כשהוא מבשל שער אחד. בעונה שעברה הבקיע 3 שערים ב-7 משחקים, לאחר שהצטרף בקיץ 2022 מאדו דן האג מהליגה ההולנדית השנייה בהעברה חופשית. אותו הדבר קורה עם עוד בלגי שמשחק עבור החדרתים, ארון ליה איסקה בן ה-26, שהוא גם השחקן היקר ביותר בסגל, עם שווי העומד על 600 אלף אירו. החלוץ שמושאל מבארנסלי מהליגה השלישית באנגליה כבש העונה שער אחד בשתי הופעות.
המצב בהפועל באר שבע גם לא מזהיר. שני זרים כבר עזבו את בירת הנגב - פטריק קלימלה (25) וכריסטופר פטרסון (28). קלימלה, אקס סלטיק ורד בול ניו יורק, התיר את חוזהו עוד בתחילת המלחמה והספיק לחתום בשלאסק ורוצלאב הפולנית. שוויו מוערך ב-2.5 מיליון אירו והעונה כבש שער אחד. פטרסון שהגיע בקיץ וחתם לשלוש שנים, עזב השבוע, ולא הספיק להטביע חותם בשורות האדומים, כשלא כבש או בישל במדי הקבוצה. שוויו מוערך ב-800 אלף אירו.
נראה כי גם מגנה הימני של מכבי ת"א, איבן מאסון, בדרך החוצה. בראיון שלו לעיתון הצרפתי פוט מרקאטו, אמר כי המטרה שלו היא למצוא קבוצה חדשה באירופה. הצרפתי-גוואדלופי בן ה-25 ערך 12 הופעות במדי הצהובים בהם כבש שער אחד, ושוויו עומד על 2 מיליון אירו.
- בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יעזוב את הצהובים? מאסון (מתוך מכבי תל אביב האתר הרשמי)
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
