וולמארט על הכוונת - המניה יורדת למרות דוחות טובים; טארגט מתעצמת
רשתות הקמעונאות בארה"ב מתקשות בזמן האחרון - הריבית הגבוהה בשילוב האינפלציה, שדווקא מאטה בחודשים האחרונים, מכבידה על הצרכנים האמריקאים שנאלצים להדק את החגורה ולקנות פחות, ובעוד רשתות הקמעונאות והמזון סופגות אולי את הפגיעה הכי פחות קשה בגלל שהן מוכרות בעיקר מוצרי בסיס כמו מזון וטואלטיקה, הן עדיין מרגישות אותה. תוסיפו על זה את הגל העולה של תרופות נגד השמנה של חברות כמו נובו נורדיסק NOVO NORDISK A/S ואלי לילי ELI LILLY & COMPANY שמאיימות להקטין משמעותית את סל המוצרים הממוצע של האמריקאים, ותמצאו את רשתות הקמעונאות תחת איום הולך וגובר של האטה בביקוש - ואם אתם מחפשים דוגמא אחת ל"פאניקה" הזאת, רק תקראו על קוסטקו COSTCO WHOLESALE שהתחילה למכור מטילי זהב.
וולמארט WALMART דיווחה על תוצאות טובות ברבעון השלישי לעומת הצפי בוול סטריט - ההכנסות הסתכמו ב-160.8 מיליארד דולר, לעומת הצפי ל-159.7 מיליארד דולר, והרווח למניה היה 1.53 דולר לעומת הצפי ל-1.52 דולר. "הייתה לנו צמיחה טובה בכל הסגמנטים ברבעון, ואנחנו נרגשים לראות פתיחה מוקדמת של עונת החגים", אמר מנכ"ל החברה, דאג מקמילן. אבל אם מסתכלים על התוצאות לאורך זמן, רואים שהצמיחה בהאטה - המכירות בחנויות זהות (כמות המכירות הממוצעת של כל חנות) עלו רק ב-4.7% לעומת התקופה המקבילה, בעוד בשנה שעברה הנתון הזה עלה ב-8.5% לעומת השנה שלפני כן.
החברה אומנם העלתה את התחזית שלה ל-2024 - אבל היא עדיין מתחת לצפי בוול סטריט. החברה צופה רווח למניה בטווח בין 6.4-6.48 דולר (לעומת התחזית הקודמת שעמדה על בין 6.36-6.46 דולר למניה), בעוד האנליסטים ציפו לתחזית של 6.5 דולר. המניה של וולמארט עדיין מספקת ביצועים טובים יותר מהמתחרות שלה - היא נסחרת במכפיל רווח עתידי של 24.3, בעוד טארגט TARGET CORP לדוגמא נסחרת במכפיל של 14.7 - אבל אם כבר הזכרנו את טארגט, חייבים לדבר על הדוחות שלהם, שאולי גם להם יש חלק בירידה של וולמארט.
טארגט ריסקה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה בדוח שלה אתמול לפני המסחר, והיא סגרה את יום המסחר אתמול בפלוס 18% - החברה דיווחה על רווח למניה של 2.1%, הרבה מעל הצפי בוול סטריט לרווח של 1.47 דולר למניה. טארגט צופה שהרווח למניה ברבעון הרביעי יהיה בין 1.9-2.6 דולר למניה - האנליסטים מצפים ל-2.23 דולר.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סעיף ההכנסות בדוחות של טארגט נותן לנו עוד סימן על ההאטה בביקושים - ההכנסות, שהגיעו רק מעט מעל הצפי בוול סטריט, נמשכו למטה בגלל ביקושים חלשים למוצרים לא חיוניים - אם אמרנו מקודם שרשתות הקמעונאות הן האחרונות לספוג את הפגיעה בכוח הקניה של האזרחים, אז כשהפגיעה מגיעה היא נראית קודם כל במוצרים לא חיוניים, וזה הגיוני - אנשים יוותרו קודם על צעצצועים לילדים לדוגמא לפני שהם יוותרו על חלב או חיתולים.
למרות התוצאות האלה, וולמארט היא עדיין רשת הקמעונאות הגדולה בארה"ב - בשנת 2022 היא הכניסה 499.65 מיליארד דולר, הכי הרבה מבין כל הרשתות, כאשר המקום השני נמצא הרחק למטה - אמזון AMAZON עם 232.46 מיליארד דולר. אחריה ניתן למצוא את קוסטקו COSTCO WHOLESALE במקום השלישי (164.15 מיליארד דולר) וטארגט רק במקום השישי (107.59 מיליארד דולר).
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מכירות רשתות הקמעונאות בארה"ב ב-2022; במיליארדי דולרים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
