בדיקה: מי יהיו הכוכבים הגדולים של מונדיאל 2030 וכמה הם שווים?
בתחילת חודש אוקטובר הודיעה פיפ"א כי המונדיאל בשנת 2030 ייערך לראשונה בהיסטוריה בשש מדינות. רוב המשחקים ייערכו בשלוש מדינות - ספרד, פורטוגל ומרוקו, אבל חלק מהמשחקים בשלב הבתים ישוחקו גם בדרום אמריקה - ארגנטינה, אורוגוואי ופראגוואי.
כבר היום כוכב. בלינגהאם (צילום: טוויטר ריאל מדריד)
בספרד כבר החלו לנתח את הנבחרות המובילות ובעיקר את השחקנים שצפויים להוביל את הנבחרות שלהן וזאת בהתאם לערכם ושווי השוק של השחקנים.
ספרד
לאמין יאמאל (ברצלונה), 50 מיליון אירו
הכוכב שהגיע להרכב הקבוצה הבוגרת של ברצלונה כבר בגיל 16 צפוי להפוך בקרוב גם לאחד השחקנים החשובים בנבחרת הבוגרת.
פדרי (ברצלונה), 100 מיליון אירו
אחד הכוכבים הגדולים של הכדורגל הספרדי שהיה חסר לברצלונה בהפסד בקלאסיקו לריאל מדריד.
ברזיל
אנדריק (פלמייראס), 25 מיליון אירו
הכוכב הברזילאי הצעיר כבר חתם בריאל מדריד אליה יצטרף בקיץ הבא ועשוי להיות אחד הצעירים המוכשרים בארצו.
אנגליה
ג'וד בלינגהאם (ריאל מדריד), 150 מיליון אירו
בעיני רבים מדובר כבר היום בשחקן הטוב בעולם לבטח לאחר הצמד שכבש מול ברצלונה ולבטח יהיה כוכב אדיר עוד יותר בעוד שבע שנים.
צרפת
אדוארדו קמאבינגה (ריאל מדריד), 90 מיליון אירו
אומנם זה נראה כי קיליאן אמבפה ימשיך לשלוט בכדורגל הצרפתי אך הנבחרת תרצה להגיע לשלבים משמעותיים אז היא תצטרך עוד כוכבים בדמות הקשר האחורי של ריאל מדריד.
- ריאל מדריד חילקה רכבי יוקרה: כמה שווים הרכבים של ויניסיוס ואמבפה?
- האם צרפת תלך עד הסוף ביורו וכמה שווה שוער סרביה ראיקוביץ'?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרמניה
ג'מאל מוסיאלה (באיירן מינכן), 110 מיליון אירו
כבר היום מדובר באחת הכשרונות הגדולים בכדורגל האירופי בכלל ובכדורגל הגרמני בפרט והוא צפוי להיות המנהיג של הנבחרת במונדיאל.
הולנד
צ'אבי סימונס (לייפציג), 70 מיליון אירו
הקשר הצעיר אומנם נמכר לפריז סן ז'רמן אבל במועדון הצרפתי החליטו להשאילו ללייפציג ושם הוא עושה חיל ונחשב לאחד השחקנים הטובים בליגה הגרמנית.
ארגנטינה
חואן אלבארס (מנצ'סטר סיטי), 80 מיליון אירו
- 2.מעניין אם רונאלדו יפרוש עד אז חחחח (ל"ת)אורי 29/10/2023 11:41הגב לתגובה זו
- 1.תנו לבלינגאהם זמן הוא עוד יכול לגמור כמו האזר (ל"ת)בן 29/10/2023 10:06הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
