דוד צרויה מנכל פלוס 500
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

ההכנסות של פלוס500 עלו ב-5%, ההפקדה הממוצעת ללקוח גדלה ב-18%

החברה הכניסה ברבעון השלישי 168 מיליון דולר, ה-EBITDA עלה ב-10% ל-80.3 מיליון דולר. המנכ"ל דוד צרויה: "התוצאות הטובות - למרות תנודתיות נמוכה יותר והיקפי המסחר בשווקים הפיננסיים העולמיים". המניה ירדה ב-28% השנה
איציק יצחקי |

ההכנסות של חברת הפינטק Plus500 לרבעון השלישי של השנה עלו ב-5% ל-168.1 מיליון דולר, לעומת 160.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. גם ההכנסה מהלקוחות, מדד חשוב עבור הביצועים של הקבוצה, עלו ב-5% ועמדו על 153.6 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת 146.5 מיליון דולר ברבעון השני.

ה-EBITDA עלה ב-10% ל-80.3 מיליון דולר בהשוואה 73.2 מיליון דולר ברבעון השני. את הגידול בהכנסות אפשר להסיק באמצעות ההפקדה הממוצעת ללקוח פעיל שגדלה ברבעון הזה ב-18% ועמד על 5,250 דולר, לעומת כ-4,450 דולר ברבעון השני של 2023.

נזכיר כי החברה הישראלית, שמספקת שירותי מסחר מקוון בחוזי הפרשים, מניות, חוזים עתידיים ואופציות, הכניסה במחצית הראשונה של השנה 368.5 מיליון דולר בהשוואה להכנסות של 511.4 מיליון דולר במחצית המקבילה אשתקד - ירידה של 28%. ה-EBITDA במחצית הסתכמה ב-174.1 מיליון דולר (כ-47% מההכנסות) לעומת EBITDA של 305.3 מיליון דולר (כ-60% מההכנסות) במחצית המקבילה אשתקד - ירידה של 43%. החברה רשמה במחצית הראשונה רווח של 1.61 דולר למניה בהשוואה לרווח של 2.46 דולר מניה במחצית המקבילה.

דוד צרויה, מנכ"ל Plus500, הגיב לתוצאות הרבעון השלישי ואמר: "אני שמח על נתוני הרבעון השלישי, שמונעים על ידי ההתמקדות שלנו בלקוחות בעלי ערך גבוה יותר, בפיזור הגיאוגרפי ובהרחבת מוצרים חדשים, זאת למרות תנודתיות נמוכה יותר והיקפי המסחר בשווקים הפיננסיים העולמיים. הקבוצה ממשיכה להתקדם מול התוכניות האסטרטגיות שלה עם ההתרחבות לארה"ב, יפן והשווקים של איחוד האמירויות. הביצועים הטובים שלנו מתאפשרים, נתמכים ומתקדמים על ידי מובילי שוק עקביים, טכנולוגיה קניינית שפותחה ומתוחזקת במלואה על ידי הצוותים המנוסים שלנו".

בחברה טוענים כי "Plus500 המשיכה לבצע את היעדים האסטרטגיים שלה במהלך התקופה עם עוד התרחבות גיאוגרפית וחדשנות מוצרים. אבן דרך גדולה הושגה ביפן עם השקת פלטפורמת מסחר חדשה, במיוחד לשוק הקמעונאי היפני". החברה השיקה את 'Plus500 Futures', פלטפורמת מסחר עתידית B2C חדשה בארה"ב. ומה לגבי ההמשך? דירקטוריון החברה מעריך כי ההכנסות וה-EBITDA בשנת 2023 יהיו "בקנה אחד עם ציפיות השוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.