תומר וינגרטן סנטינל וואן
צילום: באדיבות החברה
דוחות

סנטינל וואן קופצת ב-7% לאחר שעקפה את התחזיות; המנכ"ל מכחיש את השמועות בנוגע למכירה

חברת הסייבר רשמה ברבעון האחרון הפסד של 8 סנט למניה על הכנסות בסך 149.4 מיליון דולר, שני הנתונים מעל לצפי האנליסטים; החברה מעלה את הצפי להכנסות השנתיות, שצפויות לעמוד על 605 מיליון דולר
מתן קובי | (3)

חברת סנטינל וואן  סנטינל וואן של תומר וינגרטן פרסמה את תוצאותיה לרבעון שנגמר בחודש יולי, בו רשמה הכנסות של 149.4 מיליון דולר, עלייה של 46% לעומת הנתון ברבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים לנתון של 141 מיליון דולר. בשורה תחתונה חברת הסייבר רשמה הפסד של 8 סנט בלבד למניה לעומת הצפי להפסד של 14 סנט למניה. הרווח הגולמי של החברה עלה ל-104 מיליון דולר עם שיעור רווח גולמי של 70% לעומת רווח גולמי של 66 מיליון דולר ברבעון המקביל ושיעור רווח גולמי של כ-65%.

עלייה של 19 מיליון דולר בהוצאות מכירה ושיווק, עלייה של 8 מיליון דולר בהוצאות ההנהלה וכלליות ו-4.2 מיליון דולר לארגון מחדש הובילו את החברה  להפסד תפעולי של 100 מיליון דולר, זאת בהשוואה להפסד של 108 מיליון דולר ברבעון המקביל, ההפסד הנקי עמד על 89.5 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 96 מיליון דולר ברבעון המקביל.

סנטינל וואן גם העלתה את תחזיותיה לשנה כולה - החברה צופה כעת שבשנה הפיסקאלית 2024 תכניס 605 מיליון דולר, תחזיות האנליסטים עמדו על 594 מיליון דולר. ברבעון שעבר החברה הורידה את התחזית המדוברת ל-595 מיליון דולר, מ-635 מיליון דולר, מה שהוביל לצניחה של יותר מ-30% במניית החברה לאחר פרסום הדוחות. באותו הרבעון החברה הכריזה על כך שתפטר כ-5% מכוח האדם שלה - 100 עובדים מתוכם כחמישית מישראל.

השמועות על הרכישה

לאחר פרסום הדוחות התראיין מנכ"ל החברה, תומר וינגרטן ל-CNBC ושפך אור על הדיווחים בשבועות האחרונים על מכירה אפשרית של החברה. וינגרטן אמר כי סנטינל וואן מחוייבת לשמור על העצמאות שלה וכי "הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשאר חברה ציבורית עצמאית".

לפני כשבועיים וחצי פרסמו רויטרס דיווח על כך שהחברה שוקלת מכירה אפשרית, זאת לאחר שאיבדה כ-70% משוויה (לפי המחיר אז) במהלך השנתיים האחרונות. בסוף השבוע הודלפה ידיעה בנוגע לשיחות ששתי החברות מנהלות בנוגע למיזוג אפשרי ובתגובה סנטינל וואן הפסיקה את שיתוף הפעולה עם החברה של אסף רפפורט.

עם פרסום הדוחות אמר וינגרטן על המצב עם וויז: "וויז הוא סטארטאפ קטן ונחמד, אנחנו אוהבים לעבוד איתם. אבל שוב, מבחינת הסכם המכירה, לא ראינו שום תרומה מזה. לא הרגשנו שזה משהו שמתגשם בקצה שלהם, אז החלטנו להפסיק את זה".

בחזרה לדוחות

מספר הלקוחות של החברה עלה ברבעון האחרון ב-30% ליותר מ-11 אלף לקוחות, נכון לסוף הרבעון. התזרים מזומנים החופשי של החברה עמד על נתון שלילי של 15.1 מיליון דולר, זאת בהשוואה לנתון שלילי של 66.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית החברה רשמה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 40 מיליון דולר, בתקופה המקבילה אשתקד החברה רשמה נתון שלילי של 111 מיליון דולר. סך המזומנים ושווה מזומנים של החברה, נכון לסוף הרבעון, עומד על 133 מיליון דולר לעומת 138 מיליון דולר בתחילת השנה.

קיראו עוד ב"גלובל"

עם פרסום הדוחות אמר וינגרטון: "ביצועי הרבעון השני שלנו עלו על הציפיות ואני גאה בחוסן, במסירות ובביצוע של הצוותים שלנו. אנו מספקים שיפור ברווחים תוך שמירה על צמיחה חזקה, ומתקרבים בהתמדה ליצירת תזרים מזומנים חופשי חיובי". 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סנטינל חברה מצוינת - השקעה טובה מאד לטווח בינוני וארוך (ל"ת)
    שי לפידות 02/09/2023 05:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נמסיס 01/09/2023 17:13
    הגב לתגובה זו
    סטארט קטן וחמוד ??????
  • wiz 03/09/2023 12:40
    הגב לתגובה זו
    Waiting for Wiz's IPO. then we will talk.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.