זיו סגל
צילום: משה בנימין
ניתוח טכני

מה פיבונאצ׳י היה אומר על השוק ואיזו תמיכה חזקה הקפיצה את טסלה?

האם לחזור לביטקוין?
זיו סגל | (16)

רמות התמיכה עבדו ונראה שהשווקים חוזרים למגמת עליה. הרבה מניות ברשימות המעקב שלי פרצו רמות התנגדות וזהו סימן לכך שהקאמבק הוא כללי.

 

נתחיל עם הגרף של ה - S&P500 ונשלב תשובה לשאלה של הקוראת ח.א ששאלה לגבי תהליך העבודה עם יעדי התיקון שמבוססים על יחסי פיבונאצ׳י.

 

יעדי התיקון המבוססים על יחסי פיבונאצ׳י הם: 38.2%, 50% ו-61.8%. תיקון הוא כמובן ביחס לגל שקדם לו כך שאם עכשיו אנחנו במגמת עליה אנחנו צריכים למדוד אותה ביחס לגל היורד שקדם לה. אנחנו יכולים לאמוד יעדי תיקון ביחס לגלים קטנים וגדולים ביחד ולחוד.

 

על הגרף של ה - S&P500 השארתי שני סימוני פיבונאצ׳י. האחד הוא על הגל העולה שהיה בערך מ - 4100 עד 4600. רואים שהגל היורד נתמך מעל התיקון של ה - 50% בשילוב חזק עם הממוצע ל - 89 יום וכך קבלנו את התמיכה המדוברת שלנו מעל 4300.

 

>> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות  להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל

עכשיו השוק עולה אז אנחנו מודדים את העליה ביחס לגל היורד שקדם לה. אפשר לראות שה - S&P500 התגבר על היעד הראשון שהיה משולב עם הממוצע ל - 21 יום ונתן לנו אישור ראשון לתפנית כלפי מעלה. נותר לו לעלות מעל 4505 ולפרוץ את היעד העליון של 61.8% ובכך לאשר חזרה לעליה. אז נדע שהוא בדרך לגעת בשיא.

 

מה יהיה אחרי שהמדד יחצה את השיא? לא יהיה לנו גל יורד גדול שביחס אליו נוכל למדוד את הגל העולה. במקרה כזה נוכל להשתמש בשיטה שנקראת יעדי הרחבה.

 

בשורה התחתונה אני מעריך שלאור התמיכה המוצלחת מעל 4300 והחציה של הממוצע ל - 21 יום ובשילוב אינדיקטורים טכניים נוספים ה - S&P500 אכן חזר אל מגמת העליה והוא בדרכו אל השיא.

 

על הגרף של הנאסד״ק 100 תוכלו לראות שהוא פרץ בזמנו את יעד ה - 61.8%, עלה מעליו, תיקן למטה ונתמך מעל רמת ה - 61.8%. קיבלנו אז את הסימן החיובי שלנו ובהמשך שוב קיבלנו פריצה של הממוצע ל - 21 יום. חזרה לענייני עליה.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

תודה ח.א על השאלה ואם יש לך שאלת המשך להבהרה - המייל פתוח :-)

 

לחזור לביטקוין?

במקרה של הביטקוין התמונה פחות ירוקה בכל הקשור לפיבונאצ׳י וממוצעים נעים. הוא ניסה לטפס בסולם והחליק כל הדרך חזרה. אבל, קיבלנו תמיכה מעל רמת תמיכה מאד משמעותית ולאור התפתחות סנטימנט רגולטורי חיובי לגביו אפשר לנסות לזרום עם התמיכה. מהלך מעל 29000 יהיה סימן חיוב משמעותי.

 

עוד קאמבק אנחנו רואים במנית טסלה והיתה לכך כמובן השפעה חיובית על קרן הסל ARKK שאנחנו עוקבים אחריה כאן מקרוב.

 

על הגרף תראו בעצמכם את התמיכה החזקה שהיתה למניה. פיבונאצ׳י + ממוצע ל - 200 יום + תמיכה אופקית. אחד הדברים שאתם יכולים לקחת מההסברים הטכניים היום הוא עוצמת השילוב. כאשר מספר אינדיקציות טכניות חזקות משתלבות בנקודה אחת אנחנו מקבלים איתות מסחר מעולה. סביר ש - TSLA תעלה שוב לכיוון אזור ה - 300 ומהלך מעל האזור הזה יהיה סימן מאד חיובי.

 

השילוב שבין חזק למתעוררֿ

נסיים היום עם המניות הסיניות. נותנות לנו קצת תנודתיות מעל התמיכה אבל בסך הכל נראה לי שהן ממשיכות להיות מעניינות. יש מונח טכני שנקרא איסוף. ככל שהמניות הסיניות מראות סימנים שיש תמיכה ויש התגבשות של תבנית עליה ממנה אפשר להמשיך לאסוף.

 

היום נסתכל על קרן הסל KWEB. תוכלו, שוב, לראות תמיכת פיבונאצ׳י חזקה ברמת ה - 61.8% ואת התנודתיות שלה סביב הממוצע ל - 200 יום. להערכתי נבנה כאן בסיס לעליה ואתם רואים שגם מול ה - S&P500  היא בסדר. אז יש לכם את השוק האמריקאי החזק אבל שקרוב לרמות שיא ואת השוק הסיני המתעורר מרמות שפל. אומנות השילוב אמרנו?

 

שלבו והרוויחו!

 

כותב המאמר הינו זיו סגל ([email protected]) העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

*אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    לקנות במכפילי רווח 27 60 2 מיליון . (ל"ת)
    תמשיכו תמשיכו 02/09/2023 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    לרון 01/09/2023 21:34
    הגב לתגובה זו
    לא המלצות,סתם גחמה שלי
  • 10.
    לרון 01/09/2023 07:50
    הגב לתגובה זו
    אמנם גבוהה אך פוטנציאלית כדאית ?!?!
  • 9.
    מה עם NIO ? נגעה ב14 וירדה ל10.5 יש תיקווה? או למכור? (ל"ת)
    חיים 31/08/2023 18:39
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    סמי 31/08/2023 11:54
    הגב לתגובה זו
    נהנה לקרוא את סגל. הקרן שציינת מחזיקה גם בביטקוין ולא רק במניות סיניות?
  • 7.
    לרון 31/08/2023 11:46
    הגב לתגובה זו
    דבר איטלקית לטינית לכן היה אומר VINI VIDI VICI אך לא היה ממיץ על טכני הוא היה מתמטיקאי טהור
  • 6.
    לרון 31/08/2023 11:45
    הגב לתגובה זו
    כמו כולם אחרי טסלה,החרטה בוא תבוא,רני מעדיף את NIO סינים אבל,לא המלצה
  • 5.
    דרור 31/08/2023 10:39
    הגב לתגובה זו
    כל הניתוח הטכני הזה הוא גיבוב של מושגים מעורפלים באצטלה של חוכמה. המושגים הללו מנותקים מהמציאות ומטעים את הציבור. מסכן מי שפועל לפי ההצעות של הניתוח הטכני. פשוט תקנו תעודת סל על כל השוק ולכו לים.
  • המציל בים 31/08/2023 17:13
    הגב לתגובה זו
    מתי למכור ולקנות. ובשביל זה כדאי לך לקרוא את סגל, כדי שלא תיהיה מסכן... ואז תלך לים.
  • 4.
    לרון 31/08/2023 09:56
    הגב לתגובה זו
    נאמר "והוא לא ידע שהוא כזה"
  • 3.
    טכני זה בלוף!!! (ל"ת)
    חחח 30/08/2023 16:29
    הגב לתגובה זו
  • ללל 30/08/2023 17:16
    הגב לתגובה זו
    תבדוק לאורך זמן, ואל תשמיץ סתם. או שתדפדף לכתבה הבאה ותשחרר אותנו מתגובותיך.
  • דרור 31/08/2023 10:43
    שמראה שסטטיסטית הוא יותר צודק. מי שטוען שהוא צודק חובת ההוכחה עליו
  • לרון 31/08/2023 09:57
    עברו מאז העיתון המקביל......
  • 2.
    כריש 30/08/2023 16:03
    הגב לתגובה זו
    לשחות נגד הזרם. כשכולם צועקים התרסקות, אני ממתין לכתבה של זיו סגל כדי לקבל פרופורציות והסבר מדויק על רמת תמיכה והתנגדות. רק אז מחליט איך להשקיע.
  • 1.
    מדד דקס- נשמח לקבל התייחסות? ומה לגבי הנפט שכתבת..? (ל"ת)
    אודי 30/08/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיות

ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו

הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית

רן קידר |
נושאים בכתבה נפט גז טראמפ

ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.

הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.

ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".

המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.

אלפי מקומות עבודה חדשים 

האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.