אל תדאגו לקרסו ודלק רכב - התוצאות בנפילה? זו אשליה אופטית
זה בסדר להרוויח, זה בסדר להרוויח הרבה, אבל זה לא בסדר להרוויח בצורה חזירית, בטח כשאין הרבה תחרות ומספר חברות שולטות בכל התחום בישראל. זה ההסבר האמיתי לרווחים העצומים של יבואניות הרכב - קרסו מוטורס, דלק רכב ו-UMI. שלושתן מחזיקות ברבע מהשוק כולו. לא מדובר כאן באיזו מומחיות ייחודית, אלא בעיקר בחוסר תחרות משווע. את הנתונים של שאר היבואניות לא ניתן לראות מכיוון שאינן ציבוריות. אבל נתוני החברות שנסחרות מלמדות על התעשייה כולה. השלוש הללו הן אפילו לא הגדולות ביותר - אבל אם הן מצליחות למכור עם רווחים כאלה גדולים - זה מראה לכם מה קורה בתעשייה כולה. הגדולה בשוק היא כלמוביל (23% מהשוק), אחריה טלקאר ויוניון (13% כל אחת), צ'מפיון + שלמה עם 16% ואז דלק רכב וקרסו עם 8-9% כל אחת. UMI עם 2%.
הציבור משלם ביוקר. כשאתם רואים כעת ירידה בתוצאות של היבואניות הללו, לא מדובר בפגיעה גדולה, אלא רק בחזרה לתוצאות קצת יותר נורמליות של השנים הקודמות, אל תדאגו להן ואל תרחמו עליהן, הן מרוויחות מצוין. בעיניים של המשקיעים: הסיכון הגדול ביותר לחברות הללו הוא שהמדינה תשים סוף לחגיגה ותעודד באמת תחרות. נכון לעכשיו וכל עוד זה לא קורה - הן נסחרות במכפילי רווח נמוכים ולכאורה המניות אטרקטיביות. דלק רכב במכפיל 3.8, קרסו ב-5.
התוצאות של יבואניות הרכב, קרסו קרסו מוטורס 1.19% , דלק רכב דלק רכב -0.59% ו-UMI, טובות. אפילו טובות מאוד. הן מרוויחות בקצב גבוה, אין מה לרחם עליהן. כשמסתכלים על התוצאות אפשר לחשוב שהמצב קשה - ההכנסות של דלק רכב של גיל אגמון ממכירת כלי רכב נפלו ב-40% ל-631 מיליון שקל. הרווח שלה במגזר נפל ב-70% ועמד על 83 מיליון שקל. לכאורה תוצאות נוראיות. גם אצל UMI ההכנסות ירדו ב-23% ל-327 מיליון שקל והרווח המגזרי צלל ב-65% ל-22 מיליון שקל. אצל המתחרה השלישית, קרסו מוטורס ההכנסות דווקא זינקו ב-90% (בעיקר בזכות המכירות של המותג החדש צ'רי) ל-632 מיליון שקל אבל גם אצלה הרווח ירד ב-17% ל-63.5 מיליון שקל.
דלק רכב מכרה 3500 מכוניות (ירידה של 50%), קרסו מכרה 4500 מכוניות (עליה של 80%), UMI מכרה 1500 מכוניות (ירידה של 44%). דלק רכב היא יבואנית מאזדה, פורד ו-BMW, קרסו היא יבואנית צ'רי, רנו, ניסאן, דאצ'יה ועוד, UMI היא היבואנית של שברולט, GMC, קאדילק ועוד.
- מיבואנית רכב לקונגלומרט: UMI מגיעה לבורסה עם שווי של 3.4 מיליארד שקל
- UMI לקראת הנפקה: מיבוא רכב לאימפריית שירותים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תגידו, רגע מה קורה כאן, יבואניות הרכב במצב קשה. שנה נוראה, והמניות שלהן אכן יורדות משמעותית. מניית דלק רכב צללה ב-45% למחיר של 23.6 שקלים ושווי שוק של 2.29 מיליארד שקל. מניית קרסו מוטורס ירדה בשנה האחרונה ב-12% למחיר של 16.6 שקלים למניה ושווי שוק של 1.5 מיליארד שקל (UMI לא נסחרת כמניה. רק האג"ח שלה נסחרות).
כמה באמת מרוויחות יבואניות הרכב?
הרווח הגדול שלהן נובע מעובדה פשוטה - זה נדמה לנו שהרווחיות שלהן נמוכה. רק 20%, אפילו פחות, אבל באמת הן מרוויחות 50%. המדינה הרי לוקחת מס גבוה מאוד של 114% עד 129%. אם תנטרלו את זה מתוך ההכנסות של קרסו ודלק רכב תקבלו שבאמת מדובר על רווחיות גולמית של 50%.
>> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל
- אקזיט של מילארד שקל על ההשקעה במניית הבורסה
- אהרון פרנקל מגדיל שוב את אחזקתו בתמר פטרוליום – נותר ללא מתחרים בקרב על השליטה אחרי שרק אתמול ר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
לשם המחשה - כשהחברה מוכרת מאזדה ב-140 אלף שקל, היא לכאורה (על פי הדוחות) מרוויחה על המאזדה 35 אלף שקל (25% ואפילו מתחת). ואז אתם אומרים - זה לא דלק רכב שלוקחת לנו את הכסף, היא מרוויחה "רווחיות נורמלית". רגע - את ה-70 אלף שקל שאתם משלמים כמסים (מס קנייה, מעמ ועוד) אתם מעבירים לדלק רכב שמעבירה למדינה. זה סוג של תשלומי מעבר, סוג של צינור.
ולכן העסקה האמיתית היא כזו - דלק רכב מוכרת ב-70 אלף שקל ומרוויחה 35 אלף שקל על הרכב. חשבון מהיר והתוצאה - רווחיות של 50%. זה כנראה הרבה הרבה מעל הממוצע העולמי, זאת רווחיות של הייטק לא של שוק תחרותי.
אז נכון, זה גם 'מס מרצון' - הישראלים אוהבים להחליף כלי רכב, כל 3 שנים אנשים קונים רכב חדש. אתם לא חייבים לעשות את זה, וכשאתם קונים רכב כל הזמן אתם בעצם משלמים סתם מסים. אפשר להחזיק את הרכב החדש שלכם גם ל-6 שנים והנה שילמתם פחות 70 אלף שקל מס. חוקי לחלוטין. עולות פה 300 אלף מכוניות על הכביש בכל שנה - ואחר כך אל תתפלאו שאי אפשר לזוז ועומדים בפקקים. אנחנו מייצרים את התקלה הזו בעצמנו. ועדיין, עובדה היא שהציבור מחליף רכב כמו גרביים.
האשליה האופטית של נפילה בתוצאות - הנה ההסבר
אבל הסיבה להסתכלות המטעה הזו היא ההשוואה לשנה שעברה. נכון, הדרך הנפוצה להסתכל על תוצאות של חברות היא להשוות אותן למה שהיה ברבעון המקביל בשנה שעברה ולא לרבעון הקודם. המטרה היא לנטרל עונתיות לאורך השנה (למשל - יש יותר תיירות בחודשי הקיץ, יש יותר קניות לקראת חגים). בדרך כלל זה בסדר (כשמנטרלים נכון גם את החגים) אבל לפעמים גם השוואה של רבעון מול רבעון תוביל למסקנה שגויה: אם אצל חברה מסוימת השנה שעברה הייתה שנה גרועה והשנה הנוכחית היא 'חזרה לנורמליות' אז התוצאות ייראו נפלאות. מנגד- אם השנה שעברה הייתה טובה באופן קיצוני אז השנה הנוכחית תיראה על הפנים. אבל לפעמים זו פשוט חזרה לשגרה.
יש לא מעט דוגמאות לכך: צים נהנתה בשנתיים הקודמות מתוצאות פנומנאליות, בעקבות הבעיות בשרשרת האספקה העולמית שהזניקו את מחירי התובלה לשמיים. בשנה האחרונה המחירים נפלו ב-80% וצים שהרוויחה כמו שאף חברה ישראלית לא הרוויחה לפניה - חוזרת להפסדים. עוד דוגמה - איי סי אל נהנתה בשנה שעברה מזינוק במחירי האשלג בעולם וגם היא השיגה תוצאות מעולות. השנה היא עדיין עם תוצאות יפות מאוד, אבל הן מחווירות ביחס לשנה שעברה. התוצאה הייתה נפילה בשתי המניות הללו.
מנגד - קחו את חברות התעופה. בעקבות הקורונה, השנים 2020-2021 היו גרועות. מאז הן משתפרות והמניות שלהן בשנה האחרונה מזנקות לשמיים. קודם כל התוצאות שלהן טובות, אבל הן נראות מעולות כמובן ביחס לשנתיים הקודמות. כשמשווים אותן ל-2019 מקבלים פרופורציות. התוצאות דומות, אפילו כבר טובות יותר אבל לא בעשרות אחוזים, ובכל זאת, המניות של אל על וישראייר מזנקות השנה ב-70% (ובחלק מהזמן זינקו גם ב-100%) - כי הן התרסקו ומושפעות מאוד מהשנתיים האחרונות.
התוצאות - טובות אבל קצת 'חוזרות למציאות'. הרווחים עדיין גבוהים מאוד
אם כך, איך יותר הגיוני להשוות את התוצאות של יבואניות הרכב? צריך לקחת קצת 'זום אאוט' ולהסתכל גם על השנים הקודמות. הרווחים של יבואניות הרכב אולי בירידה, אבל הם עדיין רווחים עצומים.
דלק רכב הרוויחה בחצי שנה 300 מיליון שקל, למרות זינוק של 70 מיליון שקל בהוצאות המימון ולמרות איחוד אינפיניה (נייר חדרה) לתוך החברה הבת ורידיס 1.45% שבינתיים מייצר לה הפסדים. נכון שזו ירידה מ-464 מיליון בחצי השנה שעברה, אבל זה עדיין קצב שנתי של 600 מיליון שקל. לשם השוואה, בשנת 2020 דלק רכב הרוויחה 350 מיליון שקל, ב-2019 היא הרוויחה 370 מיליון שקל, ב-2018 רק 107 מיליון שקל (בגלל עליית ערך הין היפני). הבנתם את סדרי הגודל של הרווחים ורק נוסיף שב-2012-2017 החברה הרוויחה 3 מיליארד שקל (500 מיליון שקל בממוצע שנתי). אפשר ללכת עוד אחורה, עצרנו שרירותית כאן, אבל החברה מרוויחה בגדול כבר מעל עשרים שנה.
אצל קרסו זה לא שונה. היא הרוויחה 150 מיליון שקל בחצי שנה, בקצב רווחים של 300 מיליון שקל בשנה. נכון, זו ירידה לעומת 380 מיליון בשנה שעברה אבל אפילו ביחס לשנת 2021 (הרוויחה 277 מיליון) זו לא ירידה.
- 18.שלמה 02/09/2023 09:58הגב לתגובה זופרה חולבת שמחלקת דיבידנד שמן לבעלי מניות מדי רבעון. בשער הנוכחי, הזדמנות קניה מטורפת ויוצאת דופן עם פוטנציאל לעשרות אחוזים רווח. בהצלחה למחזיקים!
- 17.דגימי 31/08/2023 09:26הגב לתגובה זועם ישראל זה עם שבוי , שוחטים אותנו על כל צעד ושעל אני ממש מצטער שלא עברתי מהמקום המנובל הזה , כל מקום אחר היה הרבה יותר הגון ונח לחיות בו... ולא משנה מי בשלטון שיהיה ברור...
- 16.לרון 31/08/2023 09:01הגב לתגובה זואת הישראלי במוסך??,,,לו אשתו היתה מקבלת כזה יחס....
- 15.לרון 31/08/2023 08:58הגב לתגובה זומאוהב במכוניתו,אח"כ פילגשו,ובסוף אשתו
- 14.לרון 31/08/2023 08:52הגב לתגובה זושכולם רוצים פרטי חייבים מיסים גבוהים בסקנדינביה סיקריות ואלכוהול ממוסים בגדול
- 13.המגיב 30/08/2023 19:18הגב לתגובה זואם מתבצעת תחזוקה שוטפת (לא, לא במוסכי "היבואן הרשמי", אלא במוסך כללי, מורשה, שאתה סומך על הבעלים והעובדים שלו, ורצוי גםכזה ש מאפשר לך לראות בדיוק מה עושים, ולא "תשאיר את הרכב ותבוא עוד שעתיים"), ובהנחה שלא היו תאונות - אפשר להחזיק רכב גם 12 ו 18 שנים.
- 12.שלומי 30/08/2023 14:28הגב לתגובה זודיבידנד שמן מאוד בדרך, נראה שזה הזמן להיכנס בראבק לפני שהרכבת יוצאת. מלבד זאת פוטנציאל לעליית מניה של בין 20-30% בחודש-חודשיים הקרובים. תחזרו לתגובה שלי בעוד חודש ותראו.
- 11.מוני 30/08/2023 08:35הגב לתגובה זויבואני הרכב מרוויחיםנטו 24-26% ממכירת רכב על תוספות הם מרוויחים 100% ויותר בחשבון פשוט רכב ממוצע שנימכר ב180 אש״ח ותוספות נידרשות החבואן מרוויח בסביבות 45-50 אש״ח זו בדיוק הסיבה שהם לעולם לא יפסידו רק ירוויחו כמה מאות מיליונים פחות שהשוק קצת רדום
- לרון 31/08/2023 08:54הגב לתגובה זואחרת לא יהיה מקום לזוז כאן לכל הפחות בערים הגדולות
- 10.סוחר 30/08/2023 07:31הגב לתגובה זובאף מדינה בעולם לא מחליפים רכב כל 3 שנים. רכב יכול לשרת אותך גם 6 שנים אם הוא מתוחזק, ובאותה הרמה. אבל אנחנו עם של חמורים. זאת הבעיה.
- לרון 31/08/2023 08:55הגב לתגובה זוהתבטא בנימוס "חקיינים"
- 9.ראלי 30/08/2023 07:22הגב לתגובה זושכותבים כתבה על חברת דלק רכב חייבים להתייחס גם לחברות בנות שלה שהן ענקיות בפני עצמן. חברת ורידיס חברת נייר חדרה. זה מהותי תודה
- 8.מוני 29/08/2023 21:22הגב לתגובה זוהיבואנים מרוויחים הרבה יותר ממה שהיצרן מרוויח וכנראה שזה הרווח הגבוה בעולם על כל רכב. זה לפי הדוחות. הזוי לחלוטין.ומי אשם. הציבור כמובן.
- 7.מ. כהן 29/08/2023 20:41הגב לתגובה זועד כמה הרגולטור יכול להוריד את ריווחי דלק מוטורס, אחרת אין הסבר למחיר הנמוך למניה.חברה עם נכסים, ללא חובות.נציין לא רק את אחזקותיהה ביבוא המכוניות, ובורידיס ( כולל אינפינייה )בנוסף ישנו נכסיי נדל"ן ( ד. מ. ר. ) וגם סטאר אפים שונים , ששווים משהו.
- דוד 30/08/2023 14:30הגב לתגובה זווגם יש דיבידנד בפתח…..
- תשובה 30/08/2023 02:21הגב לתגובה זולא שמעת על חשדות לפלילים בחברת ורידיס?! לא שמעת על ירידת במכירת מותגי דלק רכב?!
- 6.חי 29/08/2023 18:52הגב לתגובה זויבואן יכול ליבא רק מיצרן אחד ולא בלעדיות !
- 5.שולתתתת1 29/08/2023 18:25הגב לתגובה זואיזו סיבה יש שהמדינה מאפשרת רווחיות כל כך גבוהה?
- אלון 30/08/2023 00:58הגב לתגובה זוסוג של יד רוחצת יד. רשות המיסים מגנה עליהם לכאורה.
- 4.מיכה 29/08/2023 18:18הגב לתגובה זותמיד מחפש איך לגנוב מהמדינה
- 3.זה רק כי אנחנו, הישראלים, מטומטמים! אין שום סיבה ל 29/08/2023 18:17הגב לתגובה זוזה רק כי אנחנו, הישראלים, מטומטמים! אין שום סיבה להחליף רכב כל שלוש שנים. היבואנים מטמטמים אותנו עם פרסומות מפתות, ואנחנו הפתאים רצים וקונים. שופוני, כבר אמרנו?
- 2.דלק רכב מספר 1 שלא מפרסמת הערוץ חיזבאללה=14 (ל"ת)רק דלק רכב 29/08/2023 18:09הגב לתגובה זו
- דמגוג עלוב (ל"ת)אנונימי 29/08/2023 19:38הגב לתגובה זו
- 1.ברווחיות כזו ומכפיל כזה וחלוקת דיבידנדים נאה, למה 29/08/2023 18:09הגב לתגובה זוברווחיות כזו ומכפיל כזה וחלוקת דיבידנדים נאה, למה המכפיל לא עולה לכיוון 10 או 15 ?
- אברה קדברה 29/08/2023 18:46הגב לתגובה זואין מי שייקנה

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?
המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל
המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף
את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.
בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה,
כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.
מי הוביל את המכירות?
מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו.
מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21% , בנק הפועלים פועלים 0.66% , אל על אל על 2.32% , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54% והפניקס הפניקס 2.11% , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.
- הכסף ה'טיפש' מתגלה כחכם: המשקיעים הפרטיים גברו על וול סטריט במשבר האחרון
- פיימנט תעניק לקרן הפנסיה הותיקה עמיתים אופציות בפרמיה של 28%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל
קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות.
המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים.
פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית.
הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר.
- לא רק מימושים: פימי רוכשת שליטה משותפת בכרמקס ב-85 מיליון דולר
- פימי ממשיכה לממש בעשות: מכרה 240 מיליון שקל למוסדיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).