אופנהיימר לא רואים אפסייד במניית צ'ק פוינט: "הצפת ערך? יעד שנראה רחוק מיישומו"
מניית צ'ק פוינט צ'ק פוינט מאכזבת. כבר 5 שנים היא לא מספקת תשואה למשקיעים. החברה לא מאמינה בחלוקת דיבידנדים ועושה קנייה עצמית של מניות, בייבאק, כדי להחזיר ערך למשקיעים. כך מאמין גיל שויד, מייסד ומנכ"ל החברה, ויש גם צדק בתפיסה שלו - דיבידנדים זה נחמד אבל זה מוריד את מחיר המניה כך שהמשקיעים לא בהכרח מקבלים שם ערך אמיתי, זה רק נראה נחמד בכיס (בניכוי מסים). אבל בחברות שלא מחלקות דיבידנד המשקיעים היו רוצים לראות תשואה במניה. זה לא קורה בצ'ק פוינט. צ'ק פוינט אמנם הפכה למניה דפנסיבית שלא נופלת כשהשוק נופל - וזה יתרון גדול - אבל היא גם לא עולה ולכן זה לא עוזר למשקיעים.
אתמול פרסמה צ'ק פוינט דוחות מעורבים, וגם התחזית מעורבת עם תחזית חלשה לרבעון הקרוב. ובאופנהיימר מאוכזבים ונותנים למניה המלצת 'תשואת שוק' בלא ציון מחיר יעד. המניה נסחרת כעת במחיר של 132 דולר.
על פי אופנהיימר, "צ'ק פוינט פרסמה תוצאות מעורבות, עם צמיחה של 3% בלבד בהכנסות, בהתאם לצפי, הפתעה חיובית ברווחיות והחמצה נוספת בהזמנות billings, כאשר סביבת המאקרו עדיין מעיקה על שדרוג מוצרים אצל הלקוחות. הנהלת החברה סיפקה תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי לרבעון הבא, אך מאמינה כי תצליח לעמוד בתחזית השנתית לאור הצפי לשיפור לקראת סוף השנה.
"בצד החיובי, שומרת צ'קפוינט על קצב צמיחה של 14% במכירות מנויים, כ-40% מסך ההכנסות, ומציגה התקדמות בהכנסות מפלטפורמת אינפיניטי, שעברו את הרף של 10% מהכנסות החברה. אנו מעריכים כי הצפת ערך במניית CHKP תגיע כתוצאה מהאצה בקצב הצמיחה, יעד שנראה עדיין רחוק מיישומו, ובכך מותירים את המלצת תשואת שוק ללא מחיר יעד".
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - מה האנליסטים צופים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אומרים באופנהיימר - צ'ק פוינט מתומחרת נמוך "נסחרת במכפיל רווח מנוטרל מזומנים של 12 ו-11 לתחזיות 2023 ו-2024, אך סבורים כי הצפת ערך ועליית מכפילים תלויה ביכולת החברה להאיץ את קצב הצמיחה מהשיעור הזעיר הנוכחי".
ברבעון השני של השנה צ'ק פוינט רשמה הכנסות של 589 מיליון דולר, בדומה לתחזית קונצנזוס האנליסטים ועליה של 3% ביחס לרבעון המקביל. החברה עקפה את צפי האנליסטים בשורה התחתונה עם רווח מתואם של 2 דולר למניה, מעל הצפי ל-1.9 דולר. ל
שיעורי הרווח הגולמי והתפעולי, 89.5% ו-44.7% בהתאמה, הציגו שיפור ועלו על תחזיות הקונצנזוס. צ'ק פוינט ייצרה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 191 מיליון דולר, נמוך מהצפי, עקב הפסדי גידור ותשלומי מס. והחברה המשיכה לבצע רכישה עצמית (בייבאק) בהיקף הקבוע שלה - 325 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון, יש לה בקופה 3.5 מיליארד דולר.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תמהיל מכירות: פעילות המנויים הציגה הכנסות של 239 מיליון דולר (כ-40% מסך ההכנסות), צמיחה שנתית של 14% על רקע ביקושים גבוהים לפלטפורמת Infinity ולמוצרי Harmony לאבטחת דוא"ל. לעומת זאת, מכירות מוצרים מסורתיים רשמו ירידה שנתית חדה של 12%, עקב דחיית שדרוגים אצל לקוחות, ואילו הזמנות חדשות billings ירדו בשיעור שנתי של 1% לרמה של 566 מיליון דולר, נמוך מהצפי של 575 מיליון דולר. הכנסות משירותים ותחזוקה הסתכמו ב-233 מיליון דולר, צמיחה של 2% בדומה לרבעונים הקודמים .
תחזית ההכנסות של החברה לרבעון הבא נמצאת בטווח של 570-605 מיליון דולר, נמוך מהקונצנזוס ל-600 מיליון דולר, אבל היא צופה שתמשיך להכות את התחזיות בשורה התחתונה עם רווח צפוי למניה של 2.07 עד 1.97 דולר למניה, מעל הצפי של 1.97 למניה.
למרות סביבת מאקרו מאתגרת עדיין עבור צ'קפוינט, החברה רואה שיפור בחודשים האחרונים, ומאמינה כי תעמוד בתחזית לשנת 2023 כולה, ובכך הותירה אותה ללא שינוי עם צפי הכנסות של 2.34-2.51 מיליארד דולר ורווח נקי של 7.70 עד 8.30 דולר למניה.
- 2.עובד לשעבר 28/07/2023 15:02הגב לתגובה זווכל מי שעבר שם יודע..
- 1.א-ב 27/07/2023 11:18הגב לתגובה זולא סביר שלא יגיע במועד בלתי ידוע זינוק במחיר המניה. הרכישה החוזרתהיא סוג של עליית ערך. צמיחה של 14% ללא שינוי במחיר המניה זה גורם נוסף הממתין לזינוק. דברים לא הגיוניים סופם להיפסק.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
