סולאראדג' נפלה 6% בגלל היחלשות ביקושים של חברה בתחום. הלילה תדווח אנפייז - האנליסטים נותנים אפסייד של יותר מ-40%
מניית סולאראדג' סולאראדג', חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית, נפלה הלילה בוול סטריט ב-6% בעקבות הורדת תחזיות של אחת החברות הפועלות בתחום, סאןפאוורSUNPOWER CORPORATION COMMON STOCK בעקבות היחלשות בביקושים. המשקיעים חששו שמדובר בפגיעה לרוחב הסקטור והורידו את סולאראדג' וגם את אנפייז ENPHASE ENERGY , המתחרה הגדולה של סולאראדג'. צריך לומר - סאןפאוור היא לא מתחרה ישירה של סולאראדג', אבל החשש מההאטה בביקושים משפיט.
מניית סאןפוואר נפלה אתמול ב-16% אחרי שהוציאה תוצאות מקדמיות עם צפי להפסד נקי שנתי של 70 עד 90 מיליון דולר, הרבה מעבר לצפי הקודם שלה להפסד של 1 עד 31 מיליון דולר. היא גם מעריכה Ebitda שנתית מתאומת (רווח לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות) בטווח של 55 עד 75 מיליון דולר, נפילה של יותר מ-50% לעומת התחזית הקודמת שלה ל-125 עד 155 מיליון דולר, שנתנה בחודש מאי, בדוחות הרבעון הקודם.
הורדת התחזיות נובעת מחששות לצמיחה נמוכה יותר - החברה מעריכה שיתווספו לה 70 עד 90 אלף לקוחות למגורים בשנת 2023, ירידה לעומת 90 עד 110 אלף. ה-Ebitda המתואם בתחום צפוי לעמוד על 1,450 עד 1,650 דולר, לעומת תחזית קודמת של 2,450 עד 2,900 דולר.
ברבעון הנוכחי סאןפאוור מעריכה שהיא תרשום הפסד נקי של 30 מיליון דולר וכי ההכנסות עלו ב-11% ביחס לרבעון הקודם ל-464 מיליון דולר ברבעון, מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-492.1 מיליון דולר.
- משרד האנרגיה בוחן ייצור אנרגיה לישראל בים
- אורסטד מזנקת לאחר פסיקה שמבטלת את עצירת טראמפ לפרויקט הרוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי החברה, "הביקוש ברבעון השני נחלש יותר מהצפוי בדרום-מזרח ובדרום-מערב, שם אי-הוודאות המאקרו-כלכלית והריבית הגבוהה הובילה להאטה ביצירת לידים וההזמנות שלנו", אמר המנכ"ל פיטר פאריסי. לדבריו, החברה תצמצם את עלויות העבודה ותנקוט "צעדים נוספים כדי לשפר את היעילות התפעולית". מנגד הוא טען שיש שיפור במכירות בחודשים יוני ויולי.
סאן פאוור תדווח על התוצאות שלה ב-1 באוגוסט. באותו יום תדווח גם סולאראדג'. האנליסטים מעריכים שסולאראדג' תדווח ברבעון השני על רווח של 2.5 דולר למניה על הכנסות של 990.35 מיליון דולר. ברבעון הבא הצפי הוא לרווח של 2.63 דולר למניה על הכנסות של 1.04 מיליארד דולר. בשנה כולה האנליסטים מעריכים שסולאראדג' תרוויח 10.95 דולר למניה על הכנסות של 4.12 מיליארד דולר. מכפיל הרווח העתידי של סולאראדג' כעת הוא 19. לא גבוה לחברה בצמיחה. מתוך 33 אנליסטים שסוקרים את סולאראדג' 25 ממליצים על קניית המניה ועוד 7 בעמדת 'החזק'. אין אנליסטים שממליצים על מכירה. מחיר היעד הממוצע שלהם למניה הוא 355.5 דולר, אפסייד של 46% לעומת 244.3 כעת בשוק.
במהלך 12 החודשים האחרונים מניות הסקטור סובלות מירידה חדה. סאןפאוור נפלה ב-45%, אנפייז ב-40%. סולאראדג' ירדה קצת פחות -32%.
סולאראדג' שכבר הייתה לא מזמן 'הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט היא כעת השלישית עם שווי שוק של 13.76 מיליארד דולר, ומקדימות אותה צ'ק פוינט (15.95 מיליארד) ונייס (14.13 מיליארד). וכמובן מובילאיי אם כי היא כבר 'סמי ישראלית' אחרי שנרכשה ע"י אינטל והונפקה מחדש. זו מסתכלת על כולם מלמעלה עם שווי שוק של 32.6 מיליארד דולר - הכפלה מאז ההנפקה.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
