ניר צוק פאלו אלטו
צילום: פאלו אלטו

ברכות לפאלו אלטו - נכנסת למדד ה-S&P 500

מניית החברה זינקה ב-57% מתחילת השנה והביאה את החברה לשווי שוק של 66.4 מיליארד דולר
דור עצמון | (2)

חברת אבטחת המידע פאלו אלטו פאלו אלטו תיכנס החל מה-20 ביוני למדד ה-S&P 500, כך הודיעה חברת הדירוג S&P שמנהלת את המדד.

פאלו אלטו העוסקת בייצור פלטפורמות אבטחת מידע לעסקים הוקמה בשנת 2005 על ידי איש העסקים הישראלי והיזם ניר צוק שמשמש עד היום כ-CTO (מנהל טכנולוגיות ראשי) של החברה. מדובר בצעד שהיה צפוי לאור העלייה החדה בשווי המניה ובשווי החברה כולה שהספיקה לזנק מתחילת השנה ב-57% למחיר של 217.2 דולר המבטא שווי שוק של 66.44 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה (הרבעון השלישי הפיסקאלי) בהם רשמה רווח מתואם של 1.1 דולר למניה על הכנסות 1.72 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים היה לרווח מתואם של 92 סנט למניה על הכנסות של 1.71 מיליארד דולר.

בנוסף העלתה החברה את תחזיותיה לפיהם היא צופה ברבעון הנוכחי (השני של השנה והרביעי הפיסקאלי) רווח מתואם של בין 1.26 ל-1.3 דולר למניה על הכנסות של בין 1.93 ל-1.96 מיליארד דולר. צפי האנליסטים הוא לרווח של 1.2 דולר למניה על הכנסות של 1.95 מיליארד דולר. לשנה כולה פאלו אלטו צופה רווח למניה של בין 4.25 ל-4.29 דולר על הכנסות של בין 6.88 ל-6.91 מיליארד דולר.

 

זו לא הפעם הראשונה שהחברה עוקפת את תחזיות האנליסטים, למעשה, הפעם האחרונה שהחברה פספסה את תחזית ההכנסות של וול סטריט הייתה עם פרוץ הקורונה. הפעם היחידה והאחרונה בה החברה פספסה את תחזיות הרווח היתה בספטמבר 2013.
 
שנת 2022 הייתה שנה קשה מאוד בשוקי המניות - הנאסד"ק איבד למעלה מ-30% והתוצאות של חברות רבות, ביניהן החברות הגדולות ביותר בארה"ב, היו חלשות בצורה שלא נראתה שנים. בשנה כזו קודרת, פאלו אלטו הצליחה כאמור לעקוף את כל תחזיות האנליסטים, לעיתים בפער של עשרות אחוזים. הסנטימנט היה שלילי והחברה הצליחה למקסם רווחים כשכולם ציפו לתוצאות הרבה יותר בינוניות. הסנטימנט מאז 2022 השתפר לטובה - הנאסד"ק נמצא כבר בעלייה של 27% מאז תחילת השנה, ולמרות זאת החברה המשיכה להציג תוצאות חזקות מהמצופה ועל כן העליות ששמות את מניית החברה בשיא של כל הזמנים.

מעבר לזה שהחברה מצליחה לעקוף את התחזיות ולהצלחה של שאר חברות הסקטור, אי אפשר להתכחש לצמיחה המרשימה של פאלו אלטו - החברה צופה ששיעור תזרים המזומנים החופשי המתואם יעמוד השנה על 38% (אמצע טווח) ושהרווח המתואם למניה יעמוד על בין 4.25 ל-4.29 דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חברה אמיתית, לא סנטינל הנוכלים (ל"ת)
    Bil 05/06/2023 13:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דן 05/06/2023 13:03
    הגב לתגובה זו
    גופים שעוקבים אחר המדדים, מנהלי המדדים ואחרים, אמורים לקנות פלטו אלטו.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

משקיעים עובדים AIמשקיעים עובדים AI

לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?

יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וול סטריט

זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.

מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.

בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.

מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.

וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45%   , פלנטיר Palantir 1.65%    או רובין הוד Robinhood 2.58%   מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.