האירופאים מפסידים? היתרונות בבארד של גוגל לעומת ChatGPT
בסוף השבוע שעבר הודיעה גוגל GOOGLE כי צ'ט הבינה המלאכותית שפיתחה - בארד (Bard) יהיה זמין בכ-180 מדינות. בין המדינות שלא יוכלו לעשות שימוש בבארד נמצאות כל חברות האיחוד האירופי וכן קנדה. זאת ככל הנראה על רקע החשש מפני רגולציה, אשר מקודמת בימים אלה על ידי האיחוד. עם זאת, מי שכן יזכו להשתמש בצ'טבוט החדש (כולל בישראל), שעד כה זכה בעיקר לקיטונות של ביקורת כמעט בכל פלטפורמה אפשרית, יהנו משורה של חידושים ויתרונות ביחס למקבילה המוכרת ChatGPT של חברת OpenAI.
לקריאה נוספת
>> לא רק בינה מלאכותית: החזון האוטופי של סם אלטמן מנכ"ל OpenAI
>> מרוץ החימוש של הבינה המלאכותית: תמונת מצב
אולי ההבדל הבולט ביותר בין בארד, שהושק בחודש מרץ אך הפך זמין רק בשבוע שעבר, לבין ChatGPT מצוי בגישה שלו למידע. בעוד ChatGPT מסתמך על מאגר משנת 2021, בארד עושה שימוש בנתונים עדכניים ובכללם גם כאלה מהאינטרנט. מה שמאפשר לו לענות על שאלות עדכניות בצורה מקיפה ואינפורמטיבית. כך למשל, ניתן לבקש ממנו את החדשות המובילות של השעה האחרונה, או להביא מידע עדכני מהאינטרנט. עם זאת, שורה של גולשים עדכנו על תוצאות "רחוקות מלהיות מדויקות". הצ'טבוט אגב, מגיע עם אזהרה, לפיה הוא "עלול להציג מידע לא מדויק או פוגעני שאינו מייצג את הדעות של החברה".
אולי היתרון הגדול ביותר של בארד ביחס למתחרה קשור לנגישות שלו. בזמן ש-ChatGPT, לא מחזיק בפלטפורמה ייעודית לנייד, בגוגל עדכנו שבארד צפוי להשתלב באפליקציות של החברה, דבר שינגיש אותו גם לטלפונים החכמים. כמו כן, בעוד השימוש בבארד דורש כניסה לחשבון גוגל, ב-ChatGPT ישנו צורך ביצירת חשבון חדש ואף שימוש במנוע החיפוש בינג', הדורש התקנה, בכדי להנות מחלק מהתוספים וממידע עדכני יותר.
- הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית
- בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל הקשור ליכולות של הצ'טבוט, הרי שבפלטפורמה של גוגל תוכלו לקבל לא רק פלט טקסטואלי אלא גם תמונות בתגובה לקלט שתזינו. לצד זאת, משתמשים יוכלו לעשות שימוש בתמונות כהנחיות לפלטפורמה או לחלופין לסרוק תמונות דרך Google Lens. לדוגמה, משתמש שנתקע עם שורה של רכיבי מזון יוכל לצלם אותם ולבקש מהצ'אטבוט רעיונות למתכונים או לשימוש יצירתי בהם. בנוסף, יתאפשר שימוש בקול לצורך מתן הנחיות, מרכיב שאינו נמצא צל המתחרים.
בנוסף, מתחת לכל תגובה של הצ'ט, ישנם שלוה לחצנים: לייק, דיסלייק ושיתוף. באמצעות לחצן השיתוף ניתן לייצא את התשובה למסמכים (Docs) ולטיוטות ב-Gmail. בעתיד צפוי בארד להיות חלק אינגטרלי גם משירות הג'ימייל, הדואר האלקטרוני של גוגל, שנמצא בשימוש של מעל 2 מיליארד אנשים. כמו כן, יוכלו המשתמשים לבדוק את הפלט שקיבלו באמצעות חיפוש רגיל בגוגל.
- 3.מאור 20/05/2023 12:59הגב לתגובה זוChatGPT אתמול הוציאו גרסה לנייד בארצות הברית... וכן אפשר להרשם/להתחבר דרך גוגל.. וממש לא חייב להוריד bing בשביל להשתמש בפיצרים שלו, אז לא צריך לרשום סתם דברים בשביל שיהיה בשר לכתבה בכוח
- 2.אני 16/05/2023 15:25הגב לתגובה זוקודם שבארד יעבוד כמו שצריך. אחר כך תתחילו להשוות אותו עם chatgpt.
- 1.ירון 15/05/2023 16:53הגב לתגובה זובארד ישיר ומסודר יותר, אך עדיין לא חכם או אמין כמו בינג שמבוסס על Chat-GPT 4.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
