אנדר ארמור
צילום: טוויטר
דוחות

אנדר ארמור עקפה את הצפי אך נופלת ב-5% לאחר תחזית חלשה להמשך, מה המצב אצל המתחרה הגדולה?

חברת אופנת הספורט שוב עקפה את צפי האנליסטים עם רווח של 0.18 דולר למניה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר; המניה לא מצליחה להתאושש והפער בשווי החברה לעומת זה של נייקי רק גדל
מתן קובי |

חברת האופנה אנדר ארמור  UNDER ARMOUR A רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 1.4 מיליארד דולר עם רווח של 0.18 דולר למניה, צפי האנליסטים היה להכנסות בסך 1.36 מיליארד דולר ורווח למניה של 0.14 דולר. למרות התוצאות הטובות המניה מאבדת היום גובה לאחר שהחברה הורידה את צפי הרווחים לשנת 2024 הפיסקאלית - החברה צופה לרשום רווח של בין 0.47 דולר ל-0.51 דולר למניה, האנליסטים ציפו לרווח של 0.61 דולר למניה. בנוסף להורדת צפי הרווחים, החברה צופה כי ההכנסות שלה יקפאו ויעמדו על אותו הסכום כמו של השנה שלפני כן.

מנכ"לית החברה החדשה, סטפני לינרץ, אמרה לאחר פרסום הדוחות: "אני מרוצה שתוצאות החברה עמדו ביעדים הקודמים. אני מתעדפת בצורה משמעותית את חיזוק המותג הגלובלי, אספקת עיצוב ומוצרים ברמה גבוהה, עם פוקוס בביגוד הספורט, ההנעלה והנשים". זוהי עונת הדוחות הראשונה של לינרץ, אשר הגיעה לחברה לאחר שהייתה נשיאת מריוט אינטרנשיונל.

למרות שהחברה לא פספסה את תחזיות האנליסטים מאז תחילת משבר הקורונה, מצב המניה די עגום. החברה לא מצליחה למשוך לקוחות חדשים או לייצר "הייפ" סביב המוצרים שלה והמניה נמצאת במגמת ירידה כבר שנים - מאז 2016 איבדה למעלה מ-80% משוויה. החברה נסחרת כעת לפי שווי של 3.4 מילארד דולר ומכפיל 15. המתחרה החזקה ביותר של אנדר ארמור - נייקי  NIKE , נסחרת כעת בתמורה לשווי שוק של 192 מיליארד דולר.

הפער בין החברות החל לגדול בשנים האחרונות, בעיקר הודות לכך שנייקי הצליחה למתג את עצמה - היא הספונסרית של הספורטאים הגדולים והמוכרים בעולם וחלק מהמוצרים שלה אפילו הופכים לפריטי אספנות. נייקי הבינה מה הצרכנים רוצים והיא כעת משווקת נעליים במהדורות מוגבלות, כאלו שנמכרות בתמורה לאלפי ועשרות אלפי דולרים לזוג. כמה מאות או אלפי פריטי אספנות הם לו אלו שתורמים להכנסות העצומות של נייקי אבל הייצור של הפריטים האלו מגביר את ההתלהבות סביב מוצרי החברה, אשר כבר נתפסים כמוצרים שחובה להחזיק בין בני נוער וצעירים רבים. 

בדוחותיה האחרונים נייקי רשמה רווח של 0.79 סנט למניה על הכנסות של 12.4 מיליארד דולר והיא תפרסם את דוחותיה לרבעון שמסתיים בחודש מאי לקראת סוף חודש יוני, הצפי בשוק הוא לרווח למניה של 0.67 דולר על הכנסות של 12.5 מיליארד דולר. למרות מרחק של כ-30% מהשיא שנרשם בסוף 2021, מניית נייקי נמצאת בעלייה של 12% מתחילת השנה, זאת לעומת ירידה של 18% במניית אנדרמור מתחילת השנה וירידה של 23% ב-12 החודשים האחרונים.

"עלינו לספק מוצרים טובים יותר לאתלטים וללקוחות שלנו, ביחד עם החזרת ערך משמעותית לבעלי המניות בשנים הבאות - זהו תפקידי לגרום לחזון הזה להפוך למציאות" אמרה לינרץ. החברה חתמה לאחרונה על חוזה ארוך טווח עם כוכב הכדורסל סטפן קרי, החוזה צפוי להמשיך עד לפרישה של הכוכב. 

החוזה עם קרי, אשר התחיל את דרכו עם החברה עוד בשנת 2011, הוא ככל הנראה הנכס הכי גדול של אנדר ארמור, כשנעלי הספורט והכדורסל הן "הזדמנות הצמיחה הבודדת המשמעותית ביותר של החברה" לפי דברי לינרץ. מכירות הנעליים של החברה הכניסו לחברה 378 מיליון דולר ברבעון האחרון - עלייה של 27% לעומת הרבעון המקביל, זאת בזמן שהכנסות הביגוד, אשר עמדו על 889 מיליון דולר, עלו  ב-1% בלבד לעומת הרבעון המקביל. המלאי של החברה עלה ברבעון האחרון ב-44% ל-1.2 מיליארד דולר וסך המזומנים ושווה מזומנים עמד, נכון לסוף הרבעון, על 712 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרדונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר

"טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה אמר את הדברים אחרי פגישה עם טראמפ; ממה הוא חושש ומה זאת התקפה בשוק המט"ח? 

מנדי הניג |

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הפתיע עם הצהרה דרמטית לאחר פגישתו עם דונלד טראמפ בבית הלבן: לדבריו, הנשיא האמריקאי הבטיח להגן על הונגריה מפני מתקפות ספקולטיביות, כולל התקפות על המטבע המקומי או הורדת דירוג אשראי.

מה זה בעצם התקפה או ספקולציה בשוק המט"ח? מדובר בפעילות של הזרמת כספים, השקעה גדולה בשוק המט"ח שבה משקיעים, בעיקר קרנות גידור גדולות או בנקים בינלאומיים, מהמרים על תנודות מחירים קצרות טווח בשווקים הפיננסיים, במטרה להשיג רווחים מהירים. בניגוד להשקעה ארוכת טווח, הספקולציה כוללת לעיתים קרובות מכירות בחסר (שורט) של נכסים כמו מטבעות, אג"ח או מניות, כאשר הספקולנטים מצפים לירידת ערך.

בהקשר של מדינה, "מתקפת ספקולציה" או "התקפה פיננסית" מתייחסת למצב שבו קבוצת משקיעים גדולה תוקפת את המטבע או את חוב המדינה באמצעות מכירה המונית, מה שיוצר לחץ על הבנק המרכזי להגן עליו. זה עלול להוביל למשבר מטבע, כמו שחוותה תאילנד ב-1997 או בריטניה ב-1992 ("יום חמישי השחור"), שבו סוחרים כמו ג'ורג' סורוס הרוויחו מיליארדים על ידי הימור נגד הלירה סטרלינג, והכריחו את בריטניה לצאת ממנגנון שער החליפין האירופי. במקרה כזה, הבנק המרכזי נאלץ למכור את רזרבות המט"ח שלו כדי לתמוך במטבע, או להעלות ריבית דרמטית - מה שפוגע בכלכלה, מגביר אבטלה, מפחית השקעות ומעלה מחירים.

אורבן חושש כבר שנים רבות מסורוס ומאשים אותו בפעילות בשוק המט"ח המקומי. סורוס הוא אחד ממתנגדיו הגדולים של אורבן. בהצהרה, סיפר אורבן כי סיכם עם טראמפ על הקמת "חומת מגן פיננסית" שתספק תמיכה אמריקאית במקרה שמערכת הכספים של הונגריה תיקלע לסכנה חיצונית. לדבריו, "אם מישהו ינסה לתקוף את המטבע ההונגרי או לחנוק את הונגריה מהצד הפיננסי, יש לנו פתרון - האמריקאים הבטיחו להגן על היציבות שלנו".

הרקע הפוליטי: בידול מהאיחוד האירופי לקראת בחירות

האמירה של אורבן מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבורו. באפריל הקרוב יתקיימו בחירות פרלמנטריות בהונגריה, והוא שואף לחזק את מעמדו על רקע ביקורת פנימית הולכת וגוברת. בתוך כך, האיחוד האירופי הקפיא מימון של למעלה מ-20 מיליארד דולר למדינה, בטענה להפרות עקרונות של שלטון החוק ושחיתות שלטונית.