מניית REE מזנקת ב-10%
חברת REE REE שנסחרת בוול סטריט בשווי של 77 מיליון דולר בהמשך לעלייה של 10% כעת, עדיין רחוקה 97% ממחיר ההנפקה לפני כשנתיים, ועדיין אם מסתכלים קדימה, הרי שמדובר בסטארטאפ שפעם היה שווה מיליארדים והיום עשרות מיליונים (עם מזומנים בגובה העולה על השווי שוק). השאלה הגודלה בהקשר זה היא איך אף חברה טכנולוגית בתחום, קרן הון סיכון או גוף אחר לא רוכש את החברה או הפעילות.
כך או כך, הזינוק היום נובע מהשקה של פלטפורמת ההנעה המרכזית של החברה שמספקת בעצם שילדה מלאה לרכבים חשמליים ואוטנומיים. במקום שיצרן ייצר את כל מרכיבי הרכב, REE מאפשרת ייצור רזה יותר כשהיא מספקת את כל מערך ההיגויי והשלדה המרכזית. תדמיינו לגו שבו יש חלקים של הפח, המושבים, דשבורד ואת כל החלק התחתון - גלגלים, מערכת היגוי, שילדה. אז כל החלק הזה מיוצר על ידי REE. היום חשפה החברה עוד חלק בלגו שהיא מספקת - תא נוסעים. נשמע מעניין, חלום גדול, אבל מכירות משמעותיות עדיין אין. אולי המערכת החדשה תשפר את המצב.
REE לקראת מסירות הרכבים - האם השינוי המיוחל בדרך?
בכנס ACT שהתקיים באנהיים ארה"ב, השיקה REE את את P7-C, שלד של משאית בינונית במשקל של עד 7.5 טון המציעה עיצוב תא נוסעים חדש שנבנה על הפלטפורמה החשמלית המודולרית P7.
טלי מילר, סמנכ"לית המכירות ופיתוח עסקי של REE אמרה על רקע העסקה: "פלטפורמת ה-P7 מאפשרת ללקוחות שלנו להפיק מהרכבים המבוססים עליה את המקסימום.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"לצד ההתקדמות בהשלמת הדרישות הרגולטוריות בארה״ב והצפי למסירת הרכבים הראשונים בהמשך השנה, אנו שמחים לצרף שלושה מפיצים חדשים לרשת המפיצים שלנו - Monarch Truck Center,The Truck Shop ו- RyDer. המפיצים החדשים מצטרפים לרשת ההפצה המתרחבת של החברה בארצות הברית בה כבר חברים Tom's truck, Pritchard, IPT, New England Truck solution, FMI Truck sales &service.
ב- REEמציינים כי משאית ה-P7-C החדשה היא חלק חשוב מהיצע הרכבים החשמליים השלם שלהם שמבוסס על פלטפורמת הדגל שלה P7, אשר תוכננה לשרת משאיות בינוניות במשקל של בין 4.5-7.5 טון. הרכבים בתוכנית P7 תוכננו עבור הסביבות העירוניות בדגש על יכולת תמרון אופטימלית, נפח מטען מוגבר, גובה כניסה נמוך, עיצוב אווירודינמי, רעש נמוך, ראות טובה יותר ובטיחות מוגברת.
היצע רכבי ה-P7 של REE כולל את משאית הקבינה ה-P7-C ((Cab-Chassis, משאית ה-P7-B (Box Truck), ושלדת ה-P7-S (Stripped Chassis). הרכבים המבוססים על שלדות REE מתוכננים להוזיל את העלות כוללת. ב-REE מציינים כי ניתן להזמין כעת את כל רכבים המבוססים P7, כאשר מסירות ראשונות של רכבים צפויה להתחיל ברבעון הרביעי של 2023.
- פניית הפרסה של פורד אירופה
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
בנוסף מסבירים בחברה כי השלימו בהצלחה את כיול מערכות הליבה שלה X by Wire במסגרת מבחני חורף בשבדיה, צעד משמעותי נוסף לקראת השלמת הדרישות הרגולטורית בארה"ב העתידים לדברי החברה להסתיים בראשית הרבעון הרביעי לשנת 2023.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
.jpg)