טסלה
צילום: Istock
דוחות

טסלה נפלה ב-6% באפטר אחרי פספוס גדול בשורת תזרים המזומנים

תזרים המזומנים החופשי עמד על 400 מליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר. הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר מול צפי השוק ל-23.35 מיליארד דולר. הרווח המתואם היה בהתאם לצפי - 85 סנט למניה
אדיר בן עמי | (2)

ענקית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC מפרסמת את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 23.35 מיליארד דולר החברה מדווחת על רווח מתואם של 85 סנט למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 86 סנט למניה. אבל הסיבה כנראה לירידה היא הפספוס הגדול בתזרים המזומנים החופשי שעמד על 400 מליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר. 

מדווחת על הכנסות נטו של 2.9 מיליארד דולר, לעומת צפי של 3.03 מיליארד דולר ומיליארד דולר פחות מהרבעון הקודם. החברה ייצרה 440,808 רכבים ברבעון, 44% יותר משנה שעברה ומסרה 422,875 רכבים כ-36% יותר משנה שעברה. ב-2023 טסלה עדיין צופה ייצור של 1.8 מיליון רכבים, עם קצב גדילה במסירות של 50%. בנוסף מודיעה שייצור סייברטראק יתחיל יותר מאוחר השנה במפעל שלה באוסטין.

"למרות שיישמנו הפחתת מחירים על דגמי רכב רבים ברבעון הראשון, שולי הרווח התפעולי שלנו פחתו בקצב שניתן לניהול. אנו מצפים להפחתת עלויות מתמשכת בייצור כלי המכוניות שלנו, כולל שיפור יעילות הייצור במפעלים החדשים ביותר שלנו ועלויות לוגיסטיות נמוכות יותר, אנחנו ממשיכים להתמקד במינוף תפעולי תוך כדי שאנחנו גדלים", אמרו מהחברה.

בדוחותיה האחרונים דיווחה החברה על הכנסות של 24.32 מיליארד דולר בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 24.16 מיליארד דולר ועל רווח מתואם של 1.19 דולר למניה בעוד הצפי היה לרווח מתואם של 1.13 דולר למניה. תזרים המזומנים החופשי הסתכם ל-1.42 מיליארד דולר כשהצפי היה ל-3.13 מיליארד. טסלה צפתה אז צמיחה של 50%. במקביל, צפתה ייצור של 1.8 מיליון רכבים.

"אל תטעו, הורדת המחירים מייצגים את הצורך של טסלה לתמרץ ביקוש והן מהוות ויתור על שיעורי רווח בתמורה לנפח מכירה יותר גבוה" אמר לא מזמן טוני סקונגי, אנליסט בברנשטיין. סקונגי דירג את מניית טסלה כ"מכירה" כרגע כשהוא נותן לה מחיר יעד של 150 דולר. לעומת סקונגי, רוד לאצ' מ-Wolfe Research ואיתי מיכאלי מסיטי בנק יותר חיוביים ומדרגים את טסלה בתור "החזקה" - מחיר היעד של לאצ' עומד על 185 דולר וזה של מיכאלי על 192 דולר למניה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ירון 20/04/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    איך החברה מתכוונת להמשיך עם תוכניות גרנדוזיות כמו בניית מפעלים ייצור טנדרים בזמן שהתזרים שלה כלכך עלוב
  • 1.
    סוחר ותיק 20/04/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    יחד עם וול סטריט שתרד אחרי עונת הדוחות, הבורסה בארץ תרד להערכתי לשפל חדש של 1600 עד סוף מאי, בעיקר כשהמשקיעים יפנימו את הבלוף שנקרא "שיחות אצל הנשיא"
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.