מנכל אנבידיה גנסן וואנג
צילום: באדיבות NVIDIA

אנבידיה עולה בעקבות העלאת המלצה ומחיר יעד של 355 דולר

אנליסט מHSBC משנה את דירוג המניה ל"קנייה" ומעלה את מחיר היעד ל-355 דולר. זאת בעקבות כוח התמחור החזק של החברה, כששבבי הבינה המלאכותית יתומחרו משמעותית גבוה יותר משבבי גיימינג רגילים
אדיר בן עמי |

אנליסט מ-HSBC מעלה דירוג לאנבידיה NVIDIA COR ומציין את מעמדה כמובילה בתעשיית הבינה מלאכותית. מניית החברה מקבלת העלאת דירוג ל-"קנייה" והקפצה משמעותית במחיר היעד ל-355 דולר מ-175 דולר. מה שמייצג אפסייד של בערך 30%. 

כתבות קשורות:

לפי אלפאבת השבבים של גוגל עוקפים את אלו של אנבידיה

אנבידיה מכריזה על שירותים חדשים, איזו חברה ישראלית מעורבת?

פרנק לי, ראש צוות טכנולוגיה ב-HSBC אמר כי היו לו חששות בעקבות הירידה בהכנסות ממרכזי הנתונים במהלך שני הרבעונים האחרונים, זאת בנוסף לעלייה במלאי של החברה. למרות זאת הוא מאמין שתמחור השבבים החדשים של אנבידיה שנועדו לתעשיית הבינה מלאכותית יותר חזק מהחסרונות הללו ומציג שינוי רציני למודל ההכנסות של החברה. "אנחנו בהלם מכוח התמחור של אנבידיה על שבבי הבינה מלאכותית שמובילים את הרווחים מעלה ומאפשרים הערכת שווי גבוהה יותר", כתב לי.

לפי הניתוח של HSBC, שבבי הבינה מלאכותית ימכרו במחיר גבוה יותר של בין פי 10 לפי 20 מהמחיר של שבבי גיימינג רגילים, כלומר אנבידיה לא תצטרך להגדיל את מחזורי המכירות שלה לרמות שצפו בעבר. צפי הבנק הוא שהחברה תשלוט בתעשיית ה-Generative AI עם נתח שוק של 90% עד ל-2024 כשהיא מקדימה משמעותית את מתחרותיה  ADVANCED MICRO DEVICES , INTEL CORPORATION ו- MICRON TECHNOLOGY .

"למרות שעדיין קשה לחזות את גודל שוק ה-Generative AI, לאנבידיה הפוטנציאל הגבוה ביותר מכיוון החומרה" כתב לי. החברה מיקמה עצמה כמנהיגה בתעשיית הבינה מלאכותית כשהיא משתמשת במילה .A.I בכל פורום פומבי שהיא נמצאת בו. בשיחת המשקיעים האחרונה, היא הזכירה A.I. יותר מ-70 פעמים. 

מוצרי Generative Ai מאומנים על טקסט, תמונות וסרטונים באופן גס על מנת לייצר תוכן. העניין בסוג זה של אינטליגנציה מלאכותית התעורר לאחר ש-OpenAI שחררה את ChatGPT בסוף שנה שעברה. התקווה היא שהצורך בשבבים אותם מייצרת אנבידיה על מנת לאמן מודלי AI בשביל שירותים מבוססי Generative AI יתרמו לביקוש למוצרי החברה.

האנליסט סטייסי רסגון כתב לפני כשבועיים "אנחנו בתחילת עקומת המאמצים (של טכנולוגיה חדשה), במהלך הזמן אנחנו מאמינים כי שווי שוק המטרה הכולל יגיע למיליארדי דולרים ככל שמודלי האינטליגנציה מלאכותית נהיים יותר מסובכים ויותר אנשים יאמצו את הטכנולוגיה", סטייסי העלה את מחיר המטרה למניית אנבידיה ל-300 דולר מ-265 דולר ואמר כי תחזיות החברה "נוטות מעלה" ומניית החברה היא הדרך הטובה ביותר להשתתף בשיגעון האינטליגנציה המלאכותית.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

תנודתיות, מסחר, בורסה, עליות, ירידות, שוק ההון, וול סטריט
צילום: Istock

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד

לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות

אדיר בן עמי |

מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.


כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות

מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.


מקסוול גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.


התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.


בבנק אוף אמריקה מזהירים

אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".