איתן יוחננוף
צילום: גבע טלמור
דוחות

יוחננוף בדוח פושר: עלייה בהכנסות אבל צניחה חדה ברווחים

החברה הרוויחה 34.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי על הכנסות של 925 מיליון שקל; תחלק דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה)
דור עצמון | (2)

רשת הסופרים יוחננוף יוחננוף 0.38% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2022 לפיהם הכנסותיה הסתכמו ב-925.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 907.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 2%. בשנת 2022 כולה הסתכמו ההכנסות ב-3.72 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 3.48 מיליארד שקל ב-2021 - עלייה של 6.8%.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם ב-255.7 מיליון שקל (כ-27.6% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 247 מיליון שקל (כ-27.2% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-59.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 60.4 מיליון שקל - ירידה של 2.1%. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת מעלייה בהוצאות המכירה והשיווק כתוצאה מתוספת סניפים חדשים, מהתייקרות תשומות והשפעת אינפלציה וכן איחוד לראשונה של זול סטוק החל מאפריל.

יוחננוף סיימה את הרבעון הרביעי של 2022 עם רווח נקי של 34.75 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 57.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - צניחה של 39.1%. הרווח ב-2022 כוה הסתכם ב-128.4 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 208.2 מיליון שקל ב-2021 - צניחה של 38.4%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכמה ב-106 מיליון שקל לעומת EBITDA של 101.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 4.1%.

יתרת המזומן נטו ליום 31 בדצמבר 2022 הסתכמה בכ-331 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.34 מיליארד שקל, המהווה כ-35.4% מסך המאזן. דירקטוריון החברה החליט לחלק דיבידנד בסך כולל של כ-60 מיליון שקל לבעלי המניות (כ-4.14 שקל למניה).

איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "רשת יוחננוף ממשיכה במגמת התרחבות המתבטאת בין היתר בצמיחה במכירות, פתיחת סניפים חדשים ומושקעים, והיצע גדול ומגוון של מוצרים. בשנה החולפת אנו עדים להכבדת הנטל הכלכלי על אזרחי המדינה, וניכר כי הצרכן הישראלי מודע יותר ועושה בחירות מושכלות יותר, בין היתר בקשר עם סל הקנייה שלו. אנו ביוחננוף מביעים סולידריות עם הצרכנים ועל מנת להוזיל את סל הצריכה, מעמידים לרשותם מוצרי מותג פרטי איכותיים, תוך עידוד תוצרת ישראלית, במגוון קטגוריות, ובמחירים אטרקטיביים מאוד בהשוואה למותגים המובילים בכל קטגוריה, ואנו שמחים להיווכח בשביעות רצונם של הצרכנים. הרשת תמשיך במאמציה לבלום את עליות המחירים ככל שתוכל, תציע מבצעים אטרקטיביים ותאיץ את פיתוח המותג הפרטי שלה, וצפויה להציג עוד מאות מוצרים בשנה הקרובה. במקביל, אנו מרחיבים את זרוע הנון-פוד של החברה ומשלבים בסניפינו מחלקות במחירי דיסקאונט בסניפים נוספים של החברה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    צרכן 26/03/2023 12:00
    הגב לתגובה זו
    הסניף בבילו פשוט מתחת לכל ביקורת. לכלוך חסר סחורה ועובדים על הפנים. יוחננוף גדל ומתדרדר באיכות.חבל
  • 1.
    לילי 26/03/2023 11:15
    הגב לתגובה זו
    יותר שכבות באוכלוסיה שמות לב למחירים ועוברות למותגים זולים או לחנויות זולות או מצמצמות קניות . הלחץ מקונים ילך ויגדל ככל שהריבית תעלה והמשרות הפנויות יקטנו .
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).