זלטאן איברהימוביץ
צילום: טוויטר מילאן רשמי

כמה מרוויח שחקן כדורגל בגיל 41? "רק" 2 מיליון יורו

זלאטן איברהימוביץ' הפך לכובש המבוגר ביותר בליגה האיטלקית, דווקא בעונה בה שכרו הוא הנמוך בקריירה. למה הוא לא מוותר והאם הוא בכלל צריך כסף אחרי מה שצבר בקריירה? הנה המספרים

מיכאל וייסרמן |

ליאו מסי, קיליאן אמבפה וכריסטיאנו רונאלדו נחשבים לכוכבי על שנכנסו לספרי ההיסטוריה של הכדורגל העולמי' אבל יש אם תשאלו אוהדים רבים בעולם, שעדיין נחשבים לדעת מיעוט, מבחינתם - זלאטן איברהימוביץ' הוא הגדול מכולם.

החלוץ השוודי הפך בסוף השבוע לכובש המבוגר ביותר בליגה האיטלקית, כאשר כבש שער לזכות מילאן בהפסד לאודינזה. איברהימוביץ' כבש בגיל 41 ו-166 ימים ושבר שיא בן 16 שנה.

אחרי שעבר בכמו אייאקס, יובנטוס, אינטר, ברצלונה, פאריז סן ז'רמן, לוס אנג'לס גלאקסי, מנצ'סטר יונייטד ושתי קדנציות במילאן - איברהימוביץ' הרוויח לא מעט כסף. שכרו ביונייטד היה 27 מיליון דולר לשנתיים, בפאריז הרוויח 21 מיליון יורו לעונה. בקדנציה הראשונה שלו במילאן, לפני כעשור, הרוויח כ-10 מיליון יורו.

אבל משהו קרה העונה. שכרו ירד ל-2 מיליון יורו. במילאן הסבירו כי בשל הפציעה שלו בקיץ ולאור גילו המופלג הוחלט לא לקחת סיכון. גם החלוץ עצמו הסכים לשחק בשכר נמוך.

בשיאו גם אחרי גיל 40. איברהימוביץ'

איברהימוביץ יחזור בסוף השבוע לשחק בנבחרת שוודיה, מול בלגיה, במסגרת מוקדמות היורו. ויש גם קשר ישראלי. מי שמונה לשפוט את המשחק הוא אוראל גרינפלד וצוות שיפוט ישראלי איתו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.