רוב לוקאסיו, מנכ"ל ומייסד לייבפרסון
צילום: לייבפרסון
דוחות

לייבפרסון נופלת ב-50% אחרי תחזית קטסטרופלית

יש לה אומנם 390 מיליון במזומן והשווי ירד ל-360 מיליון - אבל יש לה חוב של מעל 700 מיליון דולר. יכול להיות שהיא תתקשה לשרת את החוב
דור עצמון | (11)

חברת לייבפרסון 0.61%  הדואלית לייבפרסון (US) שעוסקת בפיתוח ומתן שרותי תוכנה לניהול צ'טים עם גולשים לאתרי אינטרנט עסקיים, פרסמה לפני רבעון העלאת תחזית ההכנסות לשנת 2022 ל-519 מיליון דולר. שלושה חודשים אחרי והמצב קטסטרופלי - החברה לא עמדה בתחזית לרבעון הרביעי. ההכנסות הסתכמו ב-122 מיליון דולר לעומת צפי להכנסות של 127 מיליון דולר.

אבל זה לא הפספוס הגדול. זה היה הסיפתח. כשמגיעים לתחזיות מבינים שלייבפרסון נמצאת בסרט רע. ההכנסות צפויות להגיע ב-2023 ל-422 עד 436 מיליון דולר. הצפי היה ל-551 מיליון דולר. זה פספוס ענק, כגודל הפספוס כך גודל הירידה. השוק מפיל את מניית לייבפרסון ב-40%.  למעשה התחזית נמוכה ב-15%-18% מההכנסות בשנת 2022. חברת צמיחה זה לא. 

הסיבה לנפילה - לקוח שעזב, תחום הבריאות חלש ועסקאות קטנות מבעבר. זה מסביר ירידה כזו, בשעה שעד לפני שלושה חודשים הכל היה בסדר והחברה העלתה תחזיות? לא כל כך ברור.

החברה צפויה להפסיד אבל ה-EBITDA המתואם שאמור לשקף את יכולת ייצור המזומנים צפוי להיות 15 עד 32 מיליון דולר. בקופת החברה כ-390 מיליון דולר והשווי שלה באם אכן היא תרד מחר במסחר ב-40% יהיה כ-580 מיליון דולר. אבל יש לה חוב של 730 מיליון דולר. השוק חושש שיהיה קש לה מאוד להחזיר את החוב הזה.

לייבפרסון היא מניה דואלית והצניחה הזו תתורגם להשפעה ישירה על מדד ת"א 125 ועל מניות הארביטראז'. המשקל של לייבפרסון הוא 0.5% במדד 125, וירידה של 40%, משמעה ירידה של 0.2% במדד ת"א 125. כאילו שהבורסה כאן, לא מלאה בצרות, מלבד לייבפרסון?

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    תתכוננו לפיטורים... (ל"ת)
    Zubi 17/03/2023 01:16
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מייק לבנובסקי, ר''ג 16/03/2023 22:51
    הגב לתגובה זו
    אתם אתר. לא לוח מודעות של וועד הבית
  • 8.
    מוצר נחות-במיוחד לעומת התחרות (הרבה) (ל"ת)
    הרואה בקפה.. 16/03/2023 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דויד בלחסן 16/03/2023 17:41
    הגב לתגובה זו
    נכון תחזיות לא מעודדות , לייבפרסון תחזור תוך 4 חודשיים לרמה של 6000 נק'
  • dw 16/03/2023 18:43
    הגב לתגובה זו
    למה שהמניה לא תמשיך ותרד? היא לא מניית ערך, היא לא מרוויחה, היא לא צומחת ויש לה חוב גבוה. חסר מניות אחרות בת"א90? היא נראית יותר כמו מתמודדת טובה על תואר... מניית הת"א90 הגרועה ביותר שאפשר למצוא :-)
  • 6.
    אנליסט 16/03/2023 12:34
    הגב לתגובה זו
    שחקן מעוף כתב בסקירות שלו כל הזמן מאז שמימשו את לייבפרסון שהיא מניה מתכון לאסון http://www.s-maof.com/Forum/forumdisplay.php/16-%D7%A9%D7%97%D7%A7%D7%9F-%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%A3
  • 5.
    dw 16/03/2023 11:24
    הגב לתגובה זו
    מוזמנים לבחון את דוחותיה לאורך זמן ולהתרשם שמה שהם בעיקר מציעים אלה סיפורים למשקיעים אבל ביצועים (רווחים)? אין. לא ברור מה מניה כזו עושה במדד ת"א90. הם מציגים הפסדים תפעוליים. חסר חברות יותר אטרקטיביות?
  • 4.
    tt 16/03/2023 10:06
    הגב לתגובה זו
    ואוכלים איתה קש עכשיו
  • 3.
    אנונימי 16/03/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
    הייתה 70 דולר עכשיו 5 פשוט פח אשפה של חברה
  • 2.
    פשוט למכור משקיעים כלום בהרבה כסף (ל"ת)
    Lol 16/03/2023 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השורטיסטים על מדדי נסדק וסנטפי כאלו טיפשים (ל"ת)
    חיים אתגר 16/03/2023 06:24
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.