גילת: פלטפורמת ה-SkyEdge IV הוסמכה לשימוש על ידי SES
חברת גילת רשתות לוויין העוסקת בפיתוח,ייצור ושיווק תחנות לווין זעירות לתקשורת, הודיעה כי SES הסמיכה לשימוש את פלטפורמת ה-SkyEdge IV עבור לווייני O3b mPOWER, O3b ו-SES-17.
לאחר הסמכה זאת, פלטפורמת ה-SkyEdge IV של גילת מהדור הבא הפועלת במהירות ואמינות גבוהים, הינה המערכת הראשונה בתעשייה הפועלת בקונסטלציות לוויין במסלולי GEO ו-MEO.
החברה פרסמה בשבוע שעבר כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת DataPath Inc, "אשר צפויה להיות מרכיב משמעותי מאסטרטגית הצמיחה של התחום הביטחוני של גילת". על פי הודעת החברות, DataPath היא חברה לאספקת תקשורת אמינה ומאובטחת למגזרי מחלקת ההגנה (DoD) וצבא ארה"ב. לדברי גילת, הרכישה מהווה צעד נוסף בפעילות של גילת להגדלת נוכחותה בשוק הביטחוני הצומח. החברה צופה כי ההכנסות מתחום הביטחון יגדלו בכ-50 מיליון דולר לשנה בעקבות הרכישה.
גילת הכניסה בשנת 2022 כולה 239.8 מיליון דולר, מעט מתחת לטווח התחתון של החברה, גם אחרי שזו הורידה ברבעון הקודם את הצפי שלה להכנסות של 240-245 מיליון דולר. מדובר גם בעליה של 12% לעומת 215 מיליון דולר בשנת 2021. בשורת ה-EBITDA המתואם השנתי החברה הצליחה לעמוד בתחזית של עצמה ורשמה 25.2 מיליון דולר.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- גילת: ההכנסות זינקו ב-58%, הרווח למניה על 0.14 דולר - מעלה תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית של החברה חלשה יחסית, כאשר החברה צופה הכנסות של 260-280 מיליון דולר (אמצע טווח - 270 מיליון, או צמיחה של 13%), מתחת צפי האנליסטים ל-280 מיליון דולר. עוד צופה גילת רווח תפעולי על בסיס GAAP בטווח של בין 17 מיליון דולר, עלייה של 70% לעומת השנה שהסתיימה, ו-EBITDA של 32 מיליון דולר, עלייה של 27%.
סאבא ווהבה, סגן נשיא לשירותי הנדסה ואספקה ב-SES: "לאחר השלמת בדיקות קפדניות במערכת הלוויין GEO שלנו- SES-17, ובמערכות במסלולי לוויין MEO- O3b ו-O3b mPOWER, אנו בטוחים שפלטפורמת ה-SkyEdge IV של גילת עומדת בדרישות שלנו לניהול מרכזי, אמינות וביצועים גבוהים. אנו מאמינים שה-SkyEdge IV היא פלטפורמה אידיאלית שיכולה לשרת בצורה הטובה ביותר את הלקוחות הארגוניים שלנו, מפעילי רשתות סלולריות, ומפעילות שרותי תקשורת בים , וזאת בכל סוג של מסלול לווייני בו נמצאות הרשתות שלהם".
אמיר יפה, סמנכ"ל תקשורת בתנועה ולקוחות גלובליים של גילת: "SES היא שותפה אסטרטגית מוערכת ואנו שמחים כי פלטפורמת ה-SkyEdge IV מרובת המסלולים והיישומים של גילת קיבלה את האישורים הנדרשים וכעת היא נכנסת לשימוש מסחרי ברשתות ה-MEO וה-GEO של SES. פלטפורמת ה-SkyEdge IV מאפשרת ל-SES לספק שירותי GEO-MEO לטובת הלקוחות עם השהייה נמוכה וזמינות גבוהה החיוניים לתפעול מוצלח של כלי שיט ימיים, וכן למגוון רחב של יישומים ניידים ונייחים אחרים".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
