גביע המדינה בכדורגל
צילום: מסך ספורט5

האיש שניהל קבוצות NBA ו-MLS מגיע להפועל תל אביב: מי אתה דיוויד מינצברג?

הפועל תל אביב מתרגשת: האיש שניהל בעבר קבוצות בליגת הכדורסל בארה"ב ולאחרונה הצטרף לניהול מועדון בליגה השלישית באנגליה יעמוד בראש קבוצת משקיעים. מצד שני, בהפועל זה כמעט אף פעם לא נגמר בטוב. הנה כמה סיבות לפסימיות (וגם נקודת אור)
מיכאל וייסרמן |

הפועל תל אביב יוצאת רשמית לעידן חדש. כבר מחודש יוני הקרוב, המועדון יעבור מהפכה ניהולית וארבעת השותפים הישראליים כמו האחים ניסנוב, זאב גרינברג ומאיר תושב יעזבו ובמקומם תיכנס חברת ניהול אמריקאית בראשותו של דיוויד מינצברג.

חברת הניהול החדשה כוללת 32 אנשי עסקים שונים. היא נקראת Tel Aviv Football Partners, LLC ("TAFP") שיהיו חלק מבעלי המועדון האדום וכאמור מינצברג יהיה הנציג והאחראי הבלעדי בניהול המועדון.

מינצברג, בן 41, דור שלישי למשפחה שעברה שואה ולכן הייתה לו חשיבות עליונה לבוא ולהירתם לשורשים ולעזור למועדון בישראל. מעבר לכך, ברור כי חברת הניהול החדשה באה למטרות רווח ותנסה לייצר זאת גם במועדון האדום.

הפעם זה יצליח? מינצברג

אם יש מישהו בין אוהדי הפועל תל אביב כי חושב שכעת תוכל הקבוצה להילחם בתקציבים של מיץ' גולדהאר, יענקל'ה שחר או אלונה ברקת - הוא טועה. בשנים האחרונות מינצברג שימש בעיקר כחבר דירקטוריון ולאו דווקא כבעלים. רק לאחרונה נכנסו מינצברג ושות' לשותפות של 20 אחוזים במועדון האנגלי פליימות' מהליגה השלישית. למעשה, המטרה היא לבנות קבוצת מועדונים משותפת בדומה לרד בול, שעושה זאת בהצלחה עם רד בול לייפציג בגרמניה ורד בול זלצבורג באוסטריה.

הנחמה של אוהדי הפועל יכולה להיות אחרת: ההשקעה הראשונה של אנשי מינצגברג בפיילמות' הייתה דווקא בשיפוץ האצטדיון המקומי ובשיפור המתקנים וכך אולי גם יהיה בוולפסון.

בארה"ב נחשב מינצברג לאדם בעל חוכמה עסקית רבה ולכן מספר רב של אנשי עסקים מוכנים לתת לו את האפשרות למשוך לכאורה בחוטים.

הקשר של מינצברג לספורט החל ב-2013 אז מונה לעורך הדין של המועדון האמריקאי, די סי, יונייטד ואף עזר לה בבניית אצטדיון חדש ובמקביל שימש כיועץ משפטי של קבוצת ה-NBA ממפיס גריזליס בה היה לו תפקיד משמעותי גם מבחינה מקצועית. הוא היה אחראי למספר בחירות דראפט. ארבע שנים מאוחר יותר כבר שימש כסגן נשיא בקבוצת הכדורסל מילווקי באקס וב-2020 שימש כעוזר מנכ"ל בדטרויט פיסטונס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.