קומפיוג'ין עקפה את התחזיות; עדיין נסחרת מתחת לדולר למניה
חברת קומפיוגן (US) הדואלית פרסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון של שנת 2022 ורשמה הפסד למניה של 0.04 דולר לעומת צפי האנליסטים להפסד של 0.14 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 7.5 מיליון דולר, זאת לעומת העדר הכנסות בסך 6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2021. סך המזומנים ושווה מזומנים של החברה לסוף השנה עומד על 83.7 מיליון דולר בהשוואה ל-117.8 מיליון דולר בסוף 2021. החברה צופה כי שריפת המזומנים בשנה הקרובה תעמוד על כ-38 מיליון דולר, משמע לפי הקצב הזה החברה תשרוף את סך המזומנים שלה באמצע שנת 2025.
החברה מתקדמת כמתוכנן לגייס חולים ראשונים בניסויי הוכחת היתכנות לטיפול משולש בחולי סרטן מעי גס מסוג MSS וחולות בסרטן שחלות שעמיד לטיפולי פלטינום (PROC), ברבעון הראשון 2023 וברבעון השני 2023, בהתאמה. הטיפול המשולש כולל את COM701 – נוגדן כנגד PVRIG שעשוי להיות הראשון מסוגו, COM902 – נוגדן כנגד TIGIT שעשוי להיות הטוב מסוגו, ואת pembrolizumab, ממצאים ראשונים משני ניסויי הטיפול המשולש צפויים להתקבל עד סוף 2023.
דר' ענת כהן-דייג, נשיאת ומנכ"לית קומפיוג'ן, אמרה, "קומפיוג'ן רשמה התקדמות משמעותית ב-2022, כולל הצגת נתונים מעודדים מ-60 חולים בסוגי סרטן שלרוב אינם מגיבים לאימונותרפיה, סרטן שחלות שעמיד לטיפולי פלטינום (PROC) וסרטן המעי הגס מסוג MSS. הדיווח על תגובות קליניות תוך הפעלה של מערכת החיסון בחולים עם סוגי סרטן פחות אימונוגניים מספק תמיכה חזקה במנגנון שמתווך על ידי COM701, ועולה בקנה אחד עם ההבנה המקיפה שלנו של הביולוגיה והנתונים שהצטברו מביופסיות".
כהן דייג הוסיפה ואמרה:" אנו מתקדמים כמתוכנן לטפל בחולים הראשונים בשני ניסויי הוכחת היתכנות בעלי היקף מצומצם עם COM701 בשילוב COM902 ו- pembrolizumab באינדיקציות אלו ברבעונים הראשון והשני של שנה זו. מטרת הניסויים הללו להוסיף ולחזק את העדויות, להעמיק את התובנות על התרומה של כל מרכיב ולהסתמך על הניסויים המקיפים שערכנו לגבי סמנים ביולוגיים כדי לזהות חולים בעלי סיכויים גבוהים להגיב לטיפול. המידע שיצטבר יכווין אתנו בצעדים הבאים הנדרשים למסלול הפוטנציאלי לקבלת אישור עבור אינדיקציות אלו".
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המניה של החברה נמצאת בירידה מאז אוגוסט 2020, אז רשמה את השיא כשעמדה על שער של כ-20 דולר למניה, מאז המניה ירדה ב-95% והתחילה להסחר בספטמבר האחרון בשווי של פחות מדולר למניה. מאז תחילת השנה המניה עלתה בכ-15% ושווי החברה עומד על 66 מיליון דולר.
- 1.משקיע 28/02/2023 09:21הגב לתגובה זועשרות אלפי משקיעים קטנים הפסידו הון רב בחברה הזו. כעת הם מודיעים שתוך שנתיים הם שורפים ומבזבזים את כל הכסף שיש להם כ 80 מיליון דולר שזה כ 300 מליון שח אתם קולטים מה זה ??? חברה קטנה מודיע שהם הולכים לבזבז 300 מליון שח על משכורות עתק נסיעות לכנסים וניסויים מטורף לגמרי הגיוס והדילול בדרך.
- משקיע אמיתי 19/12/2023 18:44הגב לתגובה זוכנראה יותר מוצלח ממך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
