לקראת דוחות סנאפצ'ט: החברה צנחה ב-66%, האם התוצאות יספקו את המשקיעים?
חברת הרשת החברתית סנאפצ'ט SNAP INC (סימול: SNAP) תדווח לאחר סגירת המסחר בארה"ב את תוצאותיה לרבעון האחרון של השנה. משקיעי החברה מקווים לראות שיפור מסוים בדוחות, לאחר הדוחות המאכזבים של הרבעון האחרון.
למעשה, 2022 כולה לא הייתה שנה טובה עבור החברה והמניה. מאז שאפל הכריזה על שינויי מדיניות הפרטיות של מערכת ההפעלה שלה ה-IOS, בשנת 2021. שינוי המדיניות של אפל כלל בין השאר חובה לדרוש ממשתמשי האפליקציה במכשיריה של אפל לאשר מעקב אחר פרסומות על ידי רשתות חבריות וגורמים שונים אשר הציבור משתמש בו. כידוע, אפליקציות רבות משתמשות במעקב אחר הפרסומות שהן מפיצות באפליקציה עצמה על מנת להבין אם אותם פרסומות מעודדות גידול במכירות המוצר או בהרשמה לאפליקציה שלהן. על רקע הדרישה הזו, משתמשים רבים חסמו-הסירו את אפשרות המעקב והדבר פגע בהכנסות.
מעבר לכך, חברות רבות חתכו רבות בהוצאות הפרסום שלהן בשנה החולפת מתוך חששות מפני מיתון קרוב וכן בגלל עליית הריביות שפקדה את מרבית מדינות העולם בחודשים האחרונים. הריביות האלו מורגשות בצד המימון ומקטינות את הרווחים. בזמן כזה, החברות מצמצמות בהוצאות והכי קל לצמצם בהוצאות השיווק והפרסום.
אתמול עלתה המניה כ-1.7% למחיר נעילה של כ-11.09 דולר. החברה צנחה בכ-66% במהלך 12 החודשים האחרונים, אך תיקנה בחודש ינואר ב-24%.
וול סטריט מצפה כעת להפסד GAAP של כ-11 סנט למניה אבל מה שחשוב זה הרווח המתואם (נונ גאפ) שם צופים האנלךיסטים לרווח של 11 סנט למניה. וול סטריט גם מצפה לגידול צנוע מאוד בהכנסות של כ-1% לעומת השנה הקודמת ל-1.31 מיליארד דולר. מכירות החברה גדלו בכ-5.7% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, בשוק מעריכים כי דוחות אלו של סנאפצ'ט יתנו כיוון גם לדוחותיה של חברת מטא, חברת האם של פייסבוק, ושל פינטרסט, אשר צפויים לפרסם את הדוחות שלהן ביום רביעי הקרוב ושני הבא בהתאמה. בלי קשר, גם לחברות אלו יש אתגרים שיתכן וישפיעו רק עליהן.
בחודש אוגוסט הודיעה סנאפצ'ט כי תפטר קרוב לכ-20% מעובדיה על מנת לחסוך בעלויות בעקבות גדילה איטית מהצפוי ברווחים. עוד הודיעה החברה כי כעת היא מתרכזת בעיקר בגידול קהל המשתמשים, גידול ההכנסות ובשימוש במציאות רבודה – Augmented Reality.
אנליסטים רבים בשוק משאירים את המלצת הרכישה שלהם למניה חרף הדוחות החלשים בעבר, שכן הם מאמינים בסיכוייה של החברה להפיק רווחים טובים יותר מהשירותים שהחברה מציעה בעתיד. סנאפצ'ט היא בכל זאת, אחת מהרשתות החברתיות המשמעותיות שיש.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אותם אנליסטים טוענים כי הם אומנם מאוכזבים מקיטון הוצאות הצרכנים האמריקאים בדצמבר, אך לא מאמינים שהשינויים בדוח של סנפצ'אט יהיו אלימים כמו שהיו בעבר.
בדוח הרבעון השלישי דיווחה סנאפצ'ט כי פיספסה את תחזית ההכנסות לרבעון כאשר הכניסה 1.13 מיליארד דולר ברבעון, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על כ-1.14 מיליארד דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווחים על בסיס NON-GAAP של כ-8 סנט למניה, מעל צפי השוק שעמד על הפסד של כ-1 סנט למניה. מנגד, החברה דיווחה על ירידה של 11% בהכנסות למשתמש, שעמדו על כ-3.11 דולר. החברה לא מסרה תחזיות לקראת הרבעון הרביעי, כפי שלא עשתה ברבעון השני.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
