חברת Guardz גייסה 10 מיליון דולר לפתרון בעיית הסייבר של עסקים קטנים ובינוניים
חברת הסייבר Guardz העוסקת בבניית מרחב דיגיטלי בטוח בעבור עסקים, גייסה 10 מיליון דולר בגיוס סיד בהובלת קרן Hanaco Ventures ובהשתתפות iAngels, GKFF Ventures, ו-Cyverse Capital. החברה צפויה למנף את ההשקעה לפיתוח טכנולוגיות חדשות, העמקה בתחום ביטוח הסייבר והרחבת פעילות השיווק ברחבי העולם.
לדברי החברה, עסקים קטנים ובינוניים מהווים את השדרה המרכזית של הכלכלה העולמית. רבים מהם מחזיקים במידע חשוב ורגיש כגון פרטי אשראי, מידע רפואי וידע מקצועי החיוני לפעילותם אך לרובם אין גישה לכוח אדם מיומן, פתרונות וידע בתחום אבטחת הסייבר. רוב מוצרי האבטחה הקיימים מורכבים לשימוש, יקרים ודורשים מומחיות גבוהה בתחום הסייבר. מרבית העסקים מסתפקים בהגנה מינימלית של אנטי-וירוס שאינו מספיק לאיומי הסייבר שמתפתחים בקצב גבוה.
כמות מתקפות הסייבר כלפי עסקים קטנים גדלה בצורה משמעותית בשנה האחרונה והנזק הכספי הנגרם מהן מוערך ב-7 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. בישראל המצב חמור יותר עקב תקיפות של ארגוני טרור אסלאמיים. תקיפות הסייבר צומחות גם עקב פיתוחם של שירותי 'תקיפה-כשירות' המאפשרים לגורמים עברייניים להפוך לתוקפי סייבר גם ללא ידע טכנולוגי. תקיפות סייבר גורמות לנזקים רבים, החל מחוסר יכולת העסק לתפקד, דרך דליפת מידע ופרטים רגישים על לקוחות, דרישות כופר ואף נזק תדמיתי קשה. כל אלה גורמים לאחוזים ניכרים מהעסקים שהותקפו לקרוס ולהיסגר בעקבות אירוע סייבר.
הטכנולוגיה של Guardz נועדה לאפשר לעסקים לקבל שירות אבטחה מקיף ואקטיבי. המוצר מאפשר תפעול על ידי אנשי IT בתוך הארגון או באמצעות ספקי שירות חיצוניים. הטכנולוגיה מנטרת ומונעת תקיפות ממגוון מקורות כגון אפליקציות ענן, דואר אלקטרוני, אתרי אינטרנט, מכשירי קצה ועוד. בנוסף להגנה החיצונית, המערכת גם מוודאת את התנהלותם התקינה של עובדי החברה ואת הרגלי הבטיחות שלה. החברה מאפשרת ללקוחותיה שכבה נוספת של הגנה עסקית באמצעות ביטוח מפני התקפות סייבר.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דור אייזנר, מנכ"ל ומייסד שותף ב-Guardz: "האקרים מודעים מאוד לחולשות הסייבר של עסקים והשאלה איננה האם העסק יותקף אלא מתי. הפתרון שלנו מאפשר לחברות בעלות צוותי IT מצומצמים וגם לספקי שירות IT חיצוניים להילחם באיומים הגוברים הללו וראינו כבר תוצאות מרשימות ביותר בקרב מאות חברות שכבר מאובטחות בפלטפורמה. השקענו מאמץ רב בבניית מוצר שגם דואג לחסינות ואורך החיים של העסקים המשתמשים בו וגם מסייע בהגנת המרחב הקיברנטי כולו. אנחנו פותרים בעיה שכואבת למיליוני עסקים ומרחיבים את פעילות השיווק והמכירות בכל העולם".
- 1.לאה 31/01/2023 15:16הגב לתגובה זונשמע שהחברה עלתה על רעיון חשוב מאד בהצלחה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
