אלכס בואזיז
צילום: deel

חברת DEEL מפרסמת: עליה של 400% בהכנסות מחזוריות

החברה הישראלית אמריקאית, שבבעלותה פלטפורמה שמאפשרת להעסיק שכירים ופרילאנסים בעשרות מדינות בעולם, נכנסת לתחום מוצרי התוכנה הארגונית. טוענת ל-ARR של 295 מיליון דולר, לעומת 57 מיליון בשנה הקודמת
איציק יצחקי |
נושאים בכתבה ARR DEEL

חברת דיל (Deel) הישראלית אמריקאית, שבבעלותה פלטפורמה שמאפשרת להעסיק שכירים ופרילאנסים בעשרות מדינות בעולם, נכנסת לתחום מוצרי התוכנה הארגונית וכעת היא משיקה את מערכת ניהול העובדים Deel-HR.

ההשקה תכלול מספר מוצרים לניהול עובדים מתוך מערכת מרכזית אחת. בכך היא משלימה מהלך שמאפשר לחברות לקבל כלים להעסקה, ניהול, ותשלום לעובדים במקום אחד, כזה שמותאם לכל מודלי ההעסקה ולחוקי העבודה שיותר מ-150 מדינות. בנוסף, החברה תשיק תוספים נילווים לסלאק ומשפרים את הממשק לעובדים, באמצעותו יוכלו לבקש ימי חופשה, יפנו חברים למשרות בחברה, יקבעו פגישות ועוד.

ההשקה של מערכת ניהול העובדים מגיעה במקביל לפרסום נתונים על קצב הכנסות שנתי של 295 מיליון דולר ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) - מה שמשקף עלייה של יותר מ-400% ביחס לתחילת השנה שעברה ($57 מיליון דולר ARR). בחברה טוענים כי גם עברו לרווח תפעולי בחודש ספטמבר האחרון. בנוסף, בחברה מאשרים כי הערכת השווי עומדת על 12 מיליארד דולר.

בחברה ציינו כי המערכת הנוכחית נותנת מענה כולל לכל האספקטים של ניהול עובדים, כמו מסד נתונים ארגוני, ייצור דו"חות, ניהול הרשאות, מבנה ארגוני, ניהול תהליכי קליטה והפרדות מעובדים, הטבות, רישום ימי חופשה ומחלה, הגשת החזרי הוצאות ועוד.

המערכת החדשה לניהול עובדים תהיה זמינה בחינם לחברות של עד 200 עובדים, ולחברות של למעלה מ-200 עובדים המחיר יהיה ביחס לכמות העובדים. בחברה מעריכים כי החיסכון הממוצע לחברה בעלויות תוכנה יהיה 20 אלף דולר.

בשנה החולפת רכשה החברה מספר חברות ביניהן חברת השכר הבינלאומית PayGroup (שנסחרה בבורסה האוסטרלית עד הרכישה), LegalPad המתמחה במתן שירותי ויזות/הגירה וגם חברת Capbase המתמחה ברישום וניהול ממשל תאגידי לסטרטאפים שפותחים חברה אמריקאית.

בין 15 אלף לקוחות החברה נמנים: Nike, Klarna, Shopify, Reddit, Subway ועוד. בחברה מועסקים 2,100 עובדים ב-100 מדינות. יש לה 60 עובדים בישראל ואין לה משרדים.

אלכס בואזיז, מייסד ומנכ"ל Deel, אמר: "עשינו מהפכה בשוק ההעסקה הבינלאומי וכעת אנחנו מתכוונים לעשות מהפכה בכל תעשיית ה-HR. מוצרים שמפשטים בצורה קיצונית את עבודת מנהלי ומנהלות משאבי האנוש מקדמים אותנו עוד צעד לעבר המטרה שלנו - לאפשר למיליוני אנשים מוכשרים לעבוד עבור החברות הטובות בעולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.