כמה זה דוח על קורקינט והאם כדאי ללכת למשפט?
בגדול, אין דבר שיותר מפחיד אותי בכביש מהקורקינטים החשמליים האלה. אני מבין שזה נשמע הזוי כשזה בא מאחד שרוכב על דוקאטי מונסטר, אבל ככה זה. לא יודע, אני מסתכל על הכלי המעפן הזה, עם הגלגלים הפיציים שלו והכידון הקטנטן ולא יודייע, זה לא משדר לי ביטחון מעל הכל.
בשבוע שעבר הכנסתי את האופנוע למוסך לטיפול שתוכנן לקחת יומיים שלושה והמשמעות של זה הייתה שליומיים שלושה אני צריך למצוא פתרון התניידות אחר. למזלי לא הייתי צריך לחצות את הארץ כדי להגיע מהבית לעבודה, כולה נסיעה של שבע שמונה דקות, אבל כזו שאם אתה הולך אותה ברגל או באוטובוס היא לוקחת שעה. אז יצאתי מהבית לכיוון העבודה וחיפשתי איזה קורקינט לעלות עליו ושכנעתי את עצמי שאם כל העיר עושה את זה, גם אני יכול.
זה נקרא - למידת חוסר אונים.. כשאתה במצב שאתה מרגיש שאין לך ברירה אתה משכנע את עצמך שזה לא כזה נורא. אז עמדתי ברחוב אילת וחיפשתי קורקינט. ראיתי אחד מרחוק וכשהתקרבתי אליו גיליתי שהבטרייה שלו ריקה. המשכתי ללכת וראיתי עוד אחד, אבל איך שבאתי לפתוח אותו מישהו צעק לי מהפנייה של הרחוב שהוא שריין אותו באפליקציה. לקחתי את כל הנשימות שהיו לי והרגעתי את עצמי שזה בסדר, שלטוב או לרע, זה עולם חדש שאני לא חלק ממנו, והטוב הוא שאני צריך לזכור שהאנשים האלה מחפשים חנייה כל החיים ואני לא, שהם משלמים ארגזים על דלק ואני לא, ואם הם רוצים לנסוע להורים שלהם לסוף שבוע זה סיוט ומעיק, ושהרע הוא כולה שאני לא יודע שאפשר לשריין קורקינט באפליקציה כאילו זה שולחן במסעדה ושאני הולך קצת ברגל פעם בשנה.
המשכתי ללכת וראיתי עוד קורקינט אחד. התקרבתי אליו ולפני שהתחברתי אליו רגשית הסתכלתי ימינה ושמאלה שאף אחד לא צץ לי מאיזו פינה ואומר לי שהוא שריין אותו. הרגשתי כמעט כאילו אני גונב אותו. אוקי. אף אחד לא צץ. והייתה בטרייה. רק מה, לא הייתה קסדה. באותו שלב כבר הייתי קרוב יותר לעבודה וזו באמת הייתה נסיעה קצרה, ולא רק זה, גם היה בה מסלול לאופניים וקורקינטים, דבר שהטריד אותי עוד קודם. כאילו, איפה נוסעים עם הדבר הזה? הרי המדרכה מלאה גם באנשים וגם בחריצים וגבעות ושברים כאלה שכל עלייה עליהם מזעזעת את הקורקינט ואותך. והכביש זה המגרש של החבר׳ה הגדולים. ומסלולים יש אחת לכמה, וגם לא ברור לי לאן הם מובילים. כאילו, מה הציפייה של העירייה? שזה יהיה כמו תחנות רכבת שיש ציר מרכזי ואנשים ירדו בתחנה שהכי קרובה ליעד שלהם וילכו משם ברגל? פסיכולוגית, זה לא הגיוני. הרי משהו כל כך קטן ולא מזיק, שיעשה מה שהוא רוצה. אז אם במקרה כבר יצא לך לעלות על מסלול אופניים עם הקורקינט וזה בדיוק בדרך שלך, אתה מרגיש שומר חוק ומבסוט על עצמך, אבל אתה ממש לא תשנה את המסלול בהתאם לזה.
- הקנסות מזנקים: רכיבה ללא לוחית זיהוי על קורקינטים ואופניים חשמליים תעלה 500 שקל
- חברת הקורקינטים השיתופיים שבדרך לוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, התחיל להיות כבר די מאוחר והייתי חייב להגיע לעבודה, אז שמתי אוזנייה אחת ועליתי על הקורקינט. לא עברו שתי דקות והנה פתאום קופצים עליי שני שוטרים או פקחים או מה שהם לא יהיו וממש חוסמים לי את הדרך ולא משאירים לי אפילו את הסיכוי לחשוב בכיוון של לברוח ואומרים לי לרדת מהקורקינט ולעצור בצד באותה רצינות שהייתי מצפה שיגידו למי שנהג בשלוש מאות קמ״ש על המדרכה, ברוורס. עצרתי בצד כמו ילד טוב שעשה משהו רע ואחד מהם ביקש את מספר תעודת הזהות שלי והכניס אותו במכשיר הזה שאני מת לדעת איזה מידע יש בו עליי. בזמן שהוא נתן למידע לעלות חלפו על פנינו שיירות של רוכבי אופניים בלי קסדה ורוכבי קורקינטים עם העיניים בטלפון ומה לא וכל מה שחשבתי עליו זה שאפילו את הפריבילגיה להרגיש שאני אחד בשביל כולם אין לי, כי חוץ מלשמוח בלב שלא הם נתפסו שום דבר לא ישתנה.
בזמן שהפקח הראשון נתקע עם המכשיר, הפקח השני מצא לנכון שזה הזמן לוודא את רמת הידע שלי בכל מה שקשור בנושא ושאל אותי אם אני יודע מה שלושת החוקים לרכיכה על קורקינט. רציתי לענות לו שלא קיבלתי זימון למבחן תיאוריה אבל במקום זה פשוט אמרתי לו – ״מה?״ ואז הוא ענה, ״אחד – נוסעים במסלולים המיועדים בלבד. שתיים – אסור יותר מאוזנייה אחת, ושלוש – חובה לשים קסדה.״ בדיוק כשבאתי לענות לו שאחלה, קיבלתי, ולהוסיף שאם יש חובה לשים קסדה אז שגם תהיה חובה שתהיה קסדה על הקורקינט ושיתנו דו״חות גם ל – ״ליים״ ול- ״ווינד״ ואיזה קל ליפול על האזרח הקטן בתירוץ של אחריות אישית ומה עם האחריות החברתית שלהן, הפקח השני הרים את הראש והוציא מהמכשיר שלו דו״ח מודפס והגיש לי אותו.
הסתכלתי עליו ולא ידעתי אם לצחוק, לבכות או להתחנן שייקחו אותי לכלא כי שם החיים בטח זולים יותר. אלף שקל. אלף שקל על זה שנסעתי בלי קסדה שלא הייתה מלכתחילה בקורקינט. אז נכון, זו הייתה בחירה שלי לעלות עליו והייתי יכול להמשיך לחפש אחד שיש לו גם בטרייה, גם קסדה וגם לא שוריין. אז נכון, זה בית משוגעים ומישהו צריך לעשות פה סדר עם הדבר הזה. אבל למה לתת לאנשים לגור בבניין שלא סיימו לבנות? כי זה בדיוק אותו הדבר. אין מסלולים. אין חוקים. אין כלום. רק תקווה משונה שכולם יצאו מזה בשלום. או בקנס. אלף שקל. הסתכלתי עליו ולא האמנתי. מה הקשר בין הסכום הזה לעבירה הזאת? מה המידתיות פה? כאילו, ברור, ברור לי שזה עובד, שאני לעולם יותר לא אסע בלי קסדה, או בכלל, אבל מה, אם זה היה סכום אחר זה היה עובר על ידי? בדיוק מישהו עבר עם האופנועיים שלו וצעק לעברי שזה בגלל שאין להם כח אדם.
- רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
- מה 68% אומר על צעירי ישראל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים -...
אה, אז אם אין לנו כח אדם, אז בואו נגדיל את הקנסות בצורה לא פרופורציונלית בתקווה שסכום כזה יעשה הדים בפני עצמו וככה כולם יהיו מבוהלים שיתפסו אותם וישימו קסדות מראש וככה לא נצטרך כח אדם מלכתחילה וגם נכניס מספיק כסף כדי לגייס עוד עובדים. גאוני. השתגעתי. השתגעתי. התחלתי ללכת משם, עם הדו״ח בכיס, ותהיתי לעצמי מה אני אמור לעשות עכשיו? לעלות שוב על הקורקינט? הם יתנו לי עוד דו״ח? איך זה עובד? ואז הפקח קרא לי ואמר שאני יכול להגיב ואם יש משהו שאני רוצה להגיד, אז שאלתי אותו אם יש לו אימוג׳ים שם ואם כן שישים אחד כזה שמגלגל עיניים. סתם. לא אמרתי לו את זה.
נמרוד סופרין, בן 29, סופר - מונולוגים על כסף ואני
- 17.לרון 31/01/2023 17:34הגב לתגובה זוכתיבה נחמדה ,המשך ואף כתוב יותר
- 16.סקוויד ויד 24/01/2023 16:20הגב לתגובה זולמה לא לקחת את הקסדה איתך , כמו שאתה עושה כל פעם. רק לרכב איתה במקום לשים איזה ג'יפה גנרית על הראש שלך תדע איפה היתה קודם. ואיזה חייאס יש לו על הפדחת. בנוסף בתור רוכב דוג היית צריך לדעת שלא רוכבים בלי קסדה
- 15.אוהד 24/01/2023 10:28הגב לתגובה זולא מבין למה מתעקשים לגור שם
- 14.דן 22/01/2023 21:48הגב לתגובה זולאף אחד לא אכפת מהסדר או מהבריאות של הולכי הרגל או הרוכבים. הפקחים נמצאים כמעט ורק על השבילים ונותנים דוחות על קסדה. ממליץ לכולם לנסוע על הכביש
- 13.א. 22/01/2023 17:38הגב לתגובה זוכל 10-20 מטר לרוחב המדרכה. אפשר להשתמש בכפתורי מתכת, או חריצים לרוחב המדרכה, (בדומה לפסי ההנחיה ללקויי ראיה).
- 12.נהג ושומר חוק 22/01/2023 09:46הגב לתגובה זוכרוכב אתה מכיר את החשיבות של קסדה, מכיר שהחוק מחייב חבישת קסדה, זיהית במפורש שאין קסדה, ועברת על החוק ביודעין. בפירוש הגיע לך.
- מצפון 30/01/2023 11:33הגב לתגובה זואם חברה להשכרת רכב תשכיר רכב ללא אפוד זוהר גם את זה אצטרך להביא מהבית?!
- 11.משה 22/01/2023 00:30הגב לתגובה זואני נסעתי בלילה בתור נהג חדש בתל אביב באזור שאני לא מכיר בטעות עברתי בנתץ הוויז בלבל אותי עם הפנייה וחטפתי 500 שקל קנס בלי שהפרעתי לאף אחד התנועה ממילא היתה ריקה ובלי שסיכנתי אף אחד בנוסף הנתצים בתל אביב די מחוקים בניגוד לערים אחרות ובלילה בקושי רואים את זה
- 10.ארץ הקמצנים 21/01/2023 22:55הגב לתגובה זובמקום לבלבל לאנשים את המח
- מלך 23/01/2023 22:50הגב לתגובה זואדיוט הוא אומר לך הכל פקוק מה מונית נטול השכלה
- 9.הם נוסעים על מדרכות,שבילי אופניים,נגד הכיוון תנועה,למה? (ל"ת)אפס אכיפה לאופנועים? 21/01/2023 20:27הגב לתגובה זו
- 8.אני 21/01/2023 18:41הגב לתגובה זולא אלו שמסכנים, לא המשתוללים, אני מעולם לא קיבלתי דוח ופתאום מסיכת קורונה, פניה ימיה מימני לימני, כאלה, 100 מטר משם אנשים עוקפים הפס לבן ועוברים באדום אבל ההשלמה של הקופה הציבורית היא לא מהמסוכנים אלא מאיתנו.
- 7.רינת 21/01/2023 18:07הגב לתגובה זויש כאוס תחבורתי ואין אחד שלא נפגע. מי שגר במרכז נפגע יותר אבל לא רק הם. מהירות לא סבירה לנסיעה באוטו ועוד חיפוש חנייה אפילו בחניונים בתשלום לא תמיד יש מקום. תחבורה ציבורית מקרטעת שלוקחת שעם כל ההחלפות והתחנות והפקקים שגם היא נכנסת אליהם לוקחת יותר מהליכה לפעמים. אנשים נפגעים יום יום אם זה הולכי רגל רוכבי קורקינט משתמשי תחבורה ציבורית שגם שם הנהג חסר סבלנות עם עצירות שמעיפות אנשים שנופלים על הרצפה או שסתם מתייבשים בקור או בחום שעה עד האוטובוס או הרכבת הבאה. חייבים רכבת קלה אנשים פה נהרגים בדרכים ומלחץ דם ולא מדבר על כל הפציעות הקלות של אנשים עם שברים באיזורים שונים. שייסימו את הרכבת ושתעבוד גם בשבת כי נהיה פה נוראי אין חשק לצאת מהבית כבר וגם שיש אז אין כסף או זמן.
- 6.איצקו 21/01/2023 16:18הגב לתגובה זולא שאני מצדיק עבירות, אבל בדיוק כמו שכתבת, עד שיש פקחים, הם תופסים את מי שקל עליו, מילא היו אוכפים כל הזמן, אבל זה מבצע נקודתי ונעלמים לחודש. בזמן שבמיליום מקומות שהיו יכולים לתפור בהם דוח כל דקה אין אף אחד. וכמובן רק לישראלים טובים
- 5.קנס של 1000 ש"ח לאדם שמסכן את עצמו ו 0 ש"ח לאופנוענים שנוסעים במהירות על המדרכה! (ל"ת)אמנון 21/01/2023 15:19הגב לתגובה זו
- 4.עירית תל אביב מוצצת לתושבים את כל הכסף לתפארת מדינת תל אביב!!! (ל"ת)אמנון 21/01/2023 15:17הגב לתגובה זו
- 3.אמנון 21/01/2023 15:16הגב לתגובה זומי שבחר במרץ כניראה רצה לתת את כל רכושו לחולדאי להעשיר את קופת העיר!
- 2.אמנון 21/01/2023 15:12הגב לתגובה זוהמדיניות של מרץ לקחת כסף מצעירים קוראים לזה סוציליזם!אם אתה רוצה לגור בעיר של עשירים תשלם על זה בגדול קוראים לזה שוייון.סוצילזם = רק לעשירים מותר לעשות מה שהם רוצים ושכל בשאר יסבלו.השמאל יצר פערי מעמדות מהרגע שהקימו את המדינה!מס על מכוניות מס על צעצועים מס על מוצרי חשמל.בשביל לצור מעמד של עשירים שחיים חיים קלים ושל כל השאר שצרכים לעבוד קשה!
- 1.טוטו 21/01/2023 14:48הגב לתגובה זוזו הדרך של העיריה למלא את קופתה, זה אפילו נלקח בחשבון בתיכנון התקציב

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
