רכבים
צילום: Carles Rabada unsplash

מירי רגב מרחיבה את אפשרויות יבוא הרכב לישראל

השרה רגב תבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת להאריך את הוראת השעה המאפשרת ליבואן זעיר לייבא לישראל רכב חדש או רכב שנרשם בחו"ל וטרם עברו 12 חודשים ממועד ייצורו
דור עצמון | (1)

שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את הארכת תוקף הוראת השעה, המאפשרת ליבואנים זעירים (עד 20 כלי רכב בשנה) לייבא רכב משומש עד שנה ממועד ייצורו. 

השרה רגב תבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת להאריך את הוראת השעה המאפשרת ליבואן זעיר לייבא לישראל רכב חדש או רכב שנרשם בחו"ל וטרם עברו 12 חודשים ממועד ייצורו. לדברי השרה רגב, "מדובר בהקלה משמעותית עבור היבואנים הזעירים, המגבירה את כושר התחרות שלהם מול יבואני הרכב הישירים ונועדה להרחיב את אפשרות הבחירה לרוכשי הרכב בישראל".

יבואן זעיר רשאי לייבא לישראל את הרכב מכל גורם בחו"ל ולא רק מיצרן הרכב, וכך יכול להציע גם תוצרים ודגמים שאינם מיובאים על ידי היבואנים הישירים, ולהגדיל את המגוון וההיצע בשוק הרכב.

אגף הרכב במשרד התחבורה הדגיש כי על כלי הרכב המיובאים לעמוד בכל דרישות התקינה הקיימות, וכי ההקלה היחידה היא הרחבת האפשרות לייבא רכב עד גיל שנה, שכבר נסע בחו"ל. עלות הרכישה של כלי רכב אלה תהיה בדרך כלל נמוכה יותר, וההוזלה אמורה להתגלגל ללקוח הסופי. 

בהתאם לחוק, היבואן חייב למסור ללקוח בכתב מידע על הרכב לפני רכישת הרכב, ובכללם מידע על מצבו המכני של הרכב, לרבות נזק בטיחותי שנגרם לו, מספר הקילומטרים שנסע הרכב, שנת ייצור הרכב ומועד רישומו בחו"ל, ותקלות בטיחות סדרתיות אם קיימות.  

השרה רגב אמרה כי מדובר בצעד נוסף להגברת התחרות בשוק הרכב, הנשלט כיום בידי מספר יבואנים גדולים. השרה ציינה כי "רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה למשק הבית הישראלי. בכוונתנו לעודד תחרות בשוק ייבוא הרכב, וכך להביא להורדת מחיר הרכישה ולהקלה על סל ההוצאות של המשפחה הישראלית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שלומיג 12/01/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
    זה לא הגיוני.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5