רכב מכונית
צילום: ביזפורטל

זמן לקנות מניות של חברות שפועלות בשוק כלי רכב יד שנייה?

ג'יי פי מורגן חושבים שלא הגיע הזמן להיכנס לשוק הזה, וזאת למרות קפיצה של 11% במחיר מניית קארמקס למשל. בבנק חושבים שזה "יותר מדי טוב" או אם תרצו - טוב מכדי להיות אמיתי
נתנאל אריאל |

הבנק הגדול בעולם, ג'יי פי מורגן, לא ממליץ לרכוש מניות של חברות הפועלות בשוק הרכבים המשומשים. כך למשל, הוא לא ממליץ על מניית קארמקס (CarMax) CARMAX INC , לאחר שזו הודתה בחודש שעבר שהמכירות שלה ירדו ב-28% לעומת השנה שעברה.

המניה אמנם עלתה ב-11% מתחילת השנה ו-23% במהלך שלושת השבועות האחרונים, אבל בבנק לא מתרשמים וחוששים שזה 'טוב מדי'. הם הורידו את ההמלצה שלהם על המניה מתשואת יתר לנייטרלי, תוך ציון חששות להאטה בשוק המכוניות המשומשות.

מחיר היעד שלהם עומד על 60 דולר למניה, לעומת מחיר של 67 דולר בשוק. "קארמקס צפויה לצבור נתח שוק בטווח הארוך, אך בינתיים היא עשויה לסבול מהמשך היקפים נמוכים יותר של מכירות מכוניות משומשות", אמרו האנליסטים.

הם הוסיפו כי לדעתם "המספרים לא רק שרחוקים מלהתאפס בשנת 2024, אלא גם שהמסלול לחזרה לנורמליזציה בסופו של דבר גם רחוק מלהיות ברור היום ועשוי להיות כותב".

בבנק גם חוששים לעלייה בפיגור בתשלומים מצד לקוחות, מה שעלול להוביל לחובות אבודים גבוהים יותר אם אכן תיקלע ארה"ב למיתון כלכלי. "מניית קארמקס נסחרת מעל הרמות ההיסטוריות של הרווחים המנורמלים, למרות הירידה בשולי הרווחיות ונראות נמוכה לחזרה לנורמליזציה של שוק המכוניות המשומשות בשנה הבאה", סיכמו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5