הדוחות של מובילאיי מסבירים עלייה של כמעט 20% בחודש האחרון
חברת מובילאיי הישראלית הונפקה בוול סטריט רק לפני כחודש וחצי לאחר עיכובים רבים. היום מפרסמת החברה את דוחותיה הכספיים והראשונים לרבעון השלישי של השנה לפיהם הכניסה 450 מיליון דולר לעומת 326 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 38%.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-332 מיליון דולר (כ-74% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 253 מיליון דולר (כ-78% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-143 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 127 מיליון דולר - עלייה של 13%.
מובילאיי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 114 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 107 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 7%. מחיר המערכת הממוצע עמד על 53 דולר בהשוואה ל-45.7 דולר בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 16%.
מעלה תחזית
מובילאיי צופה כי ההנכסה ברבעון הרביעי תסתכם ב-527-545 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים להכנסות של 483.72 מיליון דולר (536 מיליון דולר בממוצע) ברבעון הרביעי. גם לשנת 2022 כולה החברה צופה הכנסה גבוה יותר מזו שצופים לה האנליסטים - טווח של 1.831-1.849 מיליארד דולר (1.84 מיליארד דולר בממוצע) לעומת צפי להכנסה של 1.78 מיליארד דולר.
- מובילאיי בדוחות טובים, מעלה את תחזית הרווח וההכנסות לשנה
- אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מובילאיי ניסתה לגייס לפי שווי של 50 מילארד דולר, אבל השוק לא הסכים לקנות אותה במחיר הזה והיא נאלצה להפחית מספר פעמים את השווי וירדה עד לשווי שבו נרכשה החברה על ידי אינטל לפני 5 שנים ב-15.3 מיליארד דולר - טווח של 18 עד 20 דולר למניה. בסופו של דבר המחיר נקבע דווקא מעל זה - 21 דולר. מובילאיי מוכרת בקצב של 1.6-1.7 מיליארד דולר והיא מהחברות המובילות בתחום פיתוח היכולות לרכבים אוטונומיים.
7 אנליסטים הוציאו המלצות על המניה - 5 מתוכם נתנו דירוג "קניה" ו-2 "החזקה". האנליסט של סיטיבנק, איתי מיכאלי, מכנה את מובילאיי כבחירה המובילה שלו ב"מחזור הטוב ביותר של תוכן מצטבר שאי פעם התרחש בתעשייה". הוא מאמין שלמובילאיי יש טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מובילה וצופה שהמכירות יגיעו ל-50 מיליארד דולר עד 2030, לעומת כ-1.7 מיליארד דולר כיום. אנליסטים אחרים שלא עבדו על הנפקה יכולים להשיק כיסוי בכל זמן ובסך הכל כאמור יש 10 אנליזות על החברה.
נשיא ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע: "ההנפקה שהסתיימה לאחרונה היא אבן דרך עבור מובילאיי ומשפרת את יכולתנו ליצור ערך עבור כל מחזיקי העניין. התקופה שלנו כחברת בת של אינטל הייתה מוצלחת מאוד. בנינו על עמדת המנהיגות שלנו ב-ADAS ובמקביל ייצרנו מערך מתקדם של אבני בניין טכנולוגיות התומכות בפורטפוליו מוצרים המשתרעים על כל ספקטרום ADAS ל-AV.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
"הביצועים המצוינים שלנו ברבעון השלישי הם אינדיקציה מוקדמת להצלחת האסטרטגיה שלנו. המוצרים שלנו המבוססי ADAS ממשיכים לייצר צמיחה ורווחיות חזקה בעוד שהפורטפוליו המתקדם שלנו מתחיל לתרום משמעותית, במיוחד על ידי הגדלת מחיר המערכת הממוצע. ההצלחה הראשונית בשוק של מוצרים כגון SuperVisionTM גורמת גם להגברת המשיכה העסקית. לקוחות רואים את הפוטנציאל להניע רווח ובידול מוצר בטווח הקרוב, תוך כדי צעד משמעותי לעבר מערכות AV לצרכנים, שניתן להוסיף ל-SuperVisionTM בצורה מודולרית".
- 2.איתן 07/12/2022 17:17הגב לתגובה זוהשאלה הגדולה האם מובילאיי תישאר מובילת שוק גם בתחום הAV זאת לא שאלה למחר בבוקר אלא לעוד 4-5 שנים זה תחום עם רמת מורכבות אחרת (לעומת ADAS) ומתחרים מליגה אחרת (Qualcomm, Nvidia, Apple) בכל מקרה שיהיה הרבה בהצלחה
- 1.איתן 07/12/2022 17:04הגב לתגובה זוהשאלה הגדולה לטווח הרחוק (4-5 שנים מעכשיו) האם מובילאיי תמשיך להיות מובילת שוק.אלו מערכות עם רמות סיבוך אחרות וגם ההתמודדות יהיו מול שחקנים מליגה אחרתבכל מקרה שיהיה הרבה בהצלחה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
