קניה ווסט מסתבך - אלון מאסק זרק אותו מטוויטר, מס הכנסה מקפיא חשבונות בנק
קניה ווסט הושעה מטוויטר. זה כבר קרה לפני חודש והוא הוחזר, אבל על רקע התבטאויות אנטישמיות ואלימות אלון מאסק מראה לו את הדלת. הראפר ששיבח מספר פעמים בעבר וגם לאחרונה את היטלר הספיק להיות פעיל מחדש כחודש בלבד עד שאלון מאסק עדכן כי "קניה ווסט עבר על הפרת החוק של טוויטר נגד עידוד אלימות".
קניה ווסט ניסה לקנות רשת חברתית משל עצמו. אבל הרשת החברתית פרלר, שנחשבת רשת שמרנית הודיעה כי הצדדים הסכימו במשותף על ביטול העסקה.
ווסט, ששינה את שמו לאחרונה ליה (Ye) פרסם בטוויטר צלב קרס ומגן דוד ובתגובה לקהל הודיע מאסק על כך שהחשבון של ווסט ייחסם. אבל זה לא עוצר את הפה הגדול (והמסריח) של ווסט. אתמול התראיין אצל אלכס ג'ונס ושוב שיבח את אדולף היטלר.
כנראה שגם בשל ההתבטאויות האלו הרשת החברתית פלטפורמת רמת המדיה החברתית, פרלר חזרה בה מרכישתה על ידי ווסט - "הרשת הגיעה להסכמה הדדית עם ווסט-יה לבטל את חוזה הכוונות לרכישה", כך מסרה הנהלת הרשת שהוסיפה - "נמשיך לחפש הזדמנויות עתידיות לצמיחה ולפיתוח הפלטפורמה עבור הקהילה שלנו".
יכול להיות שביטול העסקה נובע גם בשל ממצבו הפיננסי של הראפר. ברשת CNN דיווחו כי לווסט קשיים כלכליים כשבחודש האחרון ניתקו עמו גופים שונים את שיתופי הפעולה העסקיים לרבות החברות אדידס וגאפ. הן הסבירו זאת באמירות האנטישמיות ובאלימות המילולית של ווסט-יה. אבל הצרות של ווסט עשויות להיות גדולות יותר כאשר בתקשורת האמריקאית הכתב כי רשות המסים האמריקאית הקפיאה מספר חשבונות בנק של ווסט מכיוון שלא שילם לרשויות חוב של 50 מיליון דולר.
- בעקבות ההערות האנטישמיות - אדידס מסיימת את השותפות עם קניה ווסט
- אדידס מנסה להתנער מהקשיים שלה ומתרצת אותם בקשיים של הצרכנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.יהודי 03/12/2022 12:10הגב לתגובה זואנטישמיות מביאה לחורבן
- 5.ימני 03/12/2022 04:56הגב לתגובה זופשוט כיף לראות איך חסר המוח האנטישמי יורה לעצמו ברגליים חחחחחח
- 4.עושה סיפוק לראות שהוא בצניחה חופשית למטה (ל"ת)ליעד 03/12/2022 00:33הגב לתגובה זו
- 3.אני מקווה שהנפילה שלו תהיה יותר מהירה מהעליה שלו (ל"ת)בני 02/12/2022 17:54הגב לתגובה זו
- 2.מה שקרה לו מגיע לו! 02/12/2022 16:11הגב לתגובה זולא ברור מדוע דווקא בחור ממוצא אפריקאי החליט לקום בוקר אחד ולהשתלח בגלוי ביהודים. הרי גם לאפריקאים כמו ליהודים היו תקופות קשות לאורך ההיסטוריה האנושית. הייתי מצפה שדווקא הוא לא יצא בגלוי ובקול רם נגדנו. אבל בכל זאת, המציאות לפעמים מפתיעה. ומכיוון שהוא כבר עשה זאת וברור שהוא אנטישמי, לדעתי אין טעם להמשיך ולפרסם כתבות שקשורות אליו. צריך לתת לו לשקוע אל תוך האבק של הפסולת של ההיסטוריה, יחד עם גזענים אחרים שנשכחו.
- 1.שיקח שרפרף וחבל ויתאבד כבר (ל"ת)אנונימי 02/12/2022 15:35הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
