צים עוקפת את הצפי לרבעון הקרוב ועולה ב-4% בטרום למרות שחותכת את התחזית השנתית
חברת הספנות הישראלית צים צים של עידן עופר ובהנהלת אלי גליקמן מדווחת על רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר, עדיין רווח עצום כמובן לרבעון בודד, אבל המגמה בעייתית - מדובר בהמשך ירידה לעומת הרבעונים הקודמים בהם היא הרוויחה 1.7 מיליארד דולר ברבעון, וגם לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז רשמה רווח של 1.46 מיליארד דולר.
ברבעון הנוכחי, צים רושמת רווח של 9.66 דולר למניה, מעל צפי האנליסטים ל-9.54 דולר. ההכנסות גם הן מעל הצפי ובפועל היא הכניסה 3.23 מיליארד דולר, מעל קונצנזוס האנליסטים ל-3.18 מיליארד דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-1.67 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי הסתכם ב-1.93 מיליארד דולר, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השלישי הסתכם ב-1.54 מיליארד דולר, ירידה של 17% מהתקופה המקבילה אשתקד
אחרי שזה כבר היה ברור לכולם, צים מורידה את התחזיות
אז המשקיעים מעודדים מהתוצאות לרבעון הנוכחי, למרות שהתחזית להמשך לא טובה - צריך לומר, זה היה צפוי, מחירי התובלה יורדים בעולם (רק צים לא האמינה שזה יקרה, למשל בראיון הזה וגם בראיון הזה) ואף אחד לא מאמין שצים תוכל להמשיך להציג את הרווחים הגדולים של הרבעונים הקודמים. זה גם קורה בפועל כאשר מרבעון לרבעון התוצאות של צים נחלשות. בצים הכחישו את המציאות במשך לא מעט רבעונים, אבל כעת גם הם נאלצים להודות במציאות, ולהוריד את התחזיות - ואולי בגלל זה השוק בוחר לא להתרגש מזה יותר מדי.
- אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים
- הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, צים חותכת את התחזית לשנה כולה (כלומר ממילא לרבעון הקרוב) וצופה כי ה-EBITDA לשנה כולה יעמוד על 7.55 (אמצע טווח) לעומת 8 מיליארד בתחזית הקודמת. צים גם חותכת את צפי ה-EBIT ל-6.15 מיליארד דולר (אמצע טווח) לעומת תחזית קודמת של 6.5 מיליארד דולר. יצוין כי כמו בפעם שעברה - גם הפעם התחזית של החברה הייתה מתחת לצפי האנליסטים. האנליסטים ציפו לראות אמצע טווח של 7.8 מיליארד דולר ב-EBITDA ו-6.4 ב-EBIT.
בתחזית לרבעון הבא האנליסטים צופים לצים רווח של 4.14 דולר למניה על הכנסות של 2.3 מיליארד דולר.
ירידה בכמות המכולות שצים מעבירה - המחירים חזרו לרמות של לפני שנה, וצפויים להמשיך לרדת
ברבעון השלישי של 2022 הובילה צים 842 אלף מכולות (TEU), לעומת 884 אלף מכולות (TEU) בתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) עמד על 3,353 דולר ברבעון השלישי של 2022, לעומת 3,226 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר מחירי ההובלה חזרו לרמות שהיו בהן לפני שנה. אלה עדיין רמות גבוהות היסטורית והצפי הוא להמשך ירידה במחירים הללו. נזכיר שהמחירים שבין לבין המחירים גם הגיעו ל-10,000 עד 12,000 דולר למכולה.
דיבידנד נוסף של 354 מיליון דולר
צים תחלק דיבידנד של 354 מיליון דולר על תוצאות הרבעון הנוכחי (2.95 דולר למניה) ובסך הכל היא מחלקת השנה דיבידנד בהיקף של 1.26 מיליארד דולר, שהם 10.55 דולר למניה. בהחלט סכומים משמעותיים. הבעיה היא שהמניה בינתיים התרסקה: בשיא היא נסחרה לפי שווי של 10 מיליארד דולר וכעת (גם בעקבות חלוקת דיבידנדים אבל ממש לא רק) היא כבר נסחרת לפי שווי של רק 3.2 מיליארד דולר.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של 2022 שלנו משקפות ביצועים מצוינים ורווחיות גבוהה מאד. בשעה שתנאי השוק נותרו תנודתיים, השגנו מרווחי EBIT ו-EBITDA גבוהים, ורשמנו רווח נקי של 1.17 מליארד דולר ברבעון השלישי. לנוכח תזרים המזומנים המשמעותי שלנו, ובהתאם לעדיפות שאנו מייחסים להשבת ערך למשקיעים שלנו, הכרזנו השנה על דיבידנדים בסך של יותר מ-1.26 מליארד דולר, או 10.55 דולר למניה, בגין תוצאות 2022, לרבות דיבידנד של כ-354 מליון דולר בגין הרבעון השלישי, שהם כ-2.95 דולר למניה."
- 2.קפטן סטווין 16/11/2022 14:41הגב לתגובה זואם היה לי אפשרות הייתי קונה את החברה כולה ומחזיר השקעה בשנה, שנה וחצי גג!! למה המניה פקינג כול כך זולה ?? מי מבין ??
- מה לא ברור 16/11/2022 15:26הגב לתגובה זודויטשה החזיקו ערימה של מניות והנזילו הכל. זה כל הסיפור
- למה למכור משהו זול כול כך (ל"ת)קפטן סטווין 16/11/2022 16:46
- 1.נ.ש. 16/11/2022 14:26הגב לתגובה זוומניה נסחרת בחצי מהרווח השנתי. למרות כל הדיבידנד. ההון העצמי שנשאר והרווח מכסים את מחיר המניה. ואם נוסיף את העובדה שמחירי התובלה הימית נמצאים בשפל כשסין בקושי מייצאת. מדובר בכסף על הרצפה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
