מאסק מכר את מניות של טסלה כדי להציל את טוויטר - זה סימן רע
טוויטר הופכת לסיוט עבור בעלי המניות של טסלה TESLA INC שלא מרוצים מהרכש החדש של הבעלים אילון מאסק. אילון מאסק אמר במהלך פגישת צוות בטוויטר כי הוא מוכר את מניות טסלה כדי "להציל" את טוויטר. מאסק גם הזהיר את העובדים באימייל כי ההפסדים של טוויטר יכולים להימדד במיליארדים.
משקיע טסלה ומייסד שותף של קרן פעילי תעודת סל (FFND) של טסלה, גארי בלאק, העריך כי הפסדים עשויים להגיע ל-3 מיליארד דולר בשנה. "האש בפח של טוויטר עדיין בוערת", אמר. טוויטר, כמובן, היא עסק נפרד בתעשייה אחרת. ההצלחה הפיננסית והצרות שלה לא אמורות להשפיע ישירות על טסלה - אבל היא משפיעה על יצרנית הרכב החשמלי בדרכים עקיפות רבות.
בתור התחלה, לפעולותיו של מאסק בטוויטר יש פוטנציאל להשפיע לרעה על תדמית המותג של טסלה ונראה כי בעיות טוויטר כבר משפיעות על מניות טסלה. המניה ירדה בכ-15% מאז השתלטות מאסק על טוויטר, כאשר בעלי המניות של טסלה צופים בפיטורים בטוויטר ומאסק מכריז על צעדים שונים - כמו עמלות חודשיות של 8 דולר לאימות (תוכנית שבינתיים מושהית) - כדי לעזור לפלטפורמת המדיה החברתית.
הירידה של 15% כבר כוללת את העלייה הגדולה אתמול בוול סטריט כאשר רוב המניות עלו לאור נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש אוקטובר שהגיעה ל-7.7%. מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק עלו בכ-5.5% ו-7.4%, בהתאמה. מדד הדאו ג'ונס זינק ביותר מ-1,200 נקודות.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכירות מניות טסלה על ידי מאסק משפיעות גם על מחיר המניה של טסלה ועל סנטימנט המשקיעים. המכירות האחרונות של מאסק הגיעו לכ-4 מיליארד דולר. הסיבה לא הייתה ברורה מיד, זה יכול היה להיות המזומן כדי לשלם הלוואת גישור הדרושה לסגירת עסקת טוויטר. אך כעת נראה כאילו זה לממן את ההפסדים של טוויטר.
למרות שמאסק הוא האדם העשיר ביותר עלי אדמות, הצעד הזה בו הוא מוציא מיליארדים כדי לתמוך בחברה הוא מפתיע וחסר תקדים. זה מרגיש כמו חלום רע עבור בעלי המניות של טסלה. בתחילת 2022, מניית טסלה נסקה לאחר שהגדילה את נפחי המסירה ב-2022 ביותר מ-80%. המניות הוסיפו כ-50% ב-2021 לאחר עלייה של יותר מ-740% ב-2019. כעת המניות ירדו בכ-52% מתחילת השנה עד היום, גרוע מהצניחה הממוצעת של מניות רכב וחלקי רכב במדד ראסל 3000, מכיוון שמשקיעי טסלה תוהים מה יקרה בשלב הבא בטוויטר.
- 3.נגה 12/11/2022 08:54הגב לתגובה זוהיא כיוון שנחשף יותר ויותר שטסלה בבעלות אדם קפריזי ולא אחראי
- 2.סורי - אבל הכתבה לא מדוייקת בלשון המעטה. (ל"ת)Bond james Bond 11/11/2022 23:12הגב לתגובה זו
- 1.נפילת המאה 11/11/2022 21:53הגב לתגובה זוהניפוח של טסלה מהווה כרית הגנה מםני פשיטת רגל
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
